LE CASTELLET, FRANCE - JUNE 20: Max Verstappen of Netherlands and Red Bull Racing leads Lewis Hamilton of Great Britain into the first corner at the start of the F1 Grand Prix of France at Circuit Paul Ricard on June 20, 2021 in Le Castellet, France. (Photo by Clive Rose/Getty Images)
Vágólapra másolva!
A Francia Nagydíjon a Red Bull a Mercedes számára elérhettelenül gyors volt az egyenesekben, Toto Wolff azonban más indokot nevezett meg e mögött, mint ami Christian Horner szerint a valóság.
Éppen, hogy elült a hajlékony hátsó szárnyak miatt kirobbant vita (habár a Red Bull azt ígérte, lesz folytatás), a Mercedes újabb területen szúrt oda egy kicsit a Red Bullnak, amelynek csapatfőnöke nem igazán érti, hogy mercedeses kollégája mire célozgatott a Francia Nagydíj után. Toto Wolff, a címvédő istálló csapatfőnöke, illetve Lewis Hamilton is többször említést tett a Red Bull egyenesben látott tempófölényéről a Paul Ricard-versenypályán, és mindketten megjegyezték, hogy az energiaitalosok új erőforrással versenyeznek Franciaországban.
A jelenleg érvényben levő szabályok szerint egy pilóta három belső égésű motort használhat büntetlenül egy szezon során, a csapatok emiatt igyekeznek úgy elosztani ezek bevezetését, hogy az idény végéig kihúzzák. A Honda-motort használó csapatok a Mercedes-motoros istállóknál egy versennyel később, a Francia Nagydíjon kaptak új egységet, a Mercedes csapatfőnöke szerint pedig a Red Bull emiatt is volt ennyire gyors. „Hatalmas lépést tettek előre a második erőforrásuk bevezetésével, és az autójuk is jó, ehhez kétség sem férhet" – nyilatkozta Toto Wolff.
Christian Horner ugyanakkor nem igazán tudta hova tenni ezt a kijelentést, a szabályok szerint ugyanis a tavalyi évtől már nem változtathatnak szezon közben a motorok specifikációján, azaz a korábbiakkal ellentétben nem lehet komoly teljesítménynövekedést elérni.
A Red Bull egyenesbeli tempója mögött inkább az áll, hogy a Francia Nagydíj szombati napjától kezdve mindkét autójukkal alacsony leszorítóerős beállításokkal mentek.
„Nem megengedett előrelépnünk. Nem tudom, hogy mire célzott ezzel – reagált Wolff szavaira a Red Bull csapatfőnöke. – Ugyanaz a specifikáció, mint az előző motor esetében. Sokkal kisebb hátsó szárnnyal mentünk, ezért voltunk gyorsak az egyenesekben. Szerintem a Honda remek munkát végez, de nem történt hirtelen növekedés a motorerőben."
Az új, frissebb erőforrás ezzel együtt jelenthet némi előnyt a már használt korábbi egységgel szemben, de Tanabe Tojoharu, a Honda F1-es technikai igazgatója is úgy vélte, ha valamit is előrelépnek vele, az inkább annak köszönhető, hogy a szezon során egyre jobban kitapasztalják a megfelelő működtetését. „A csapat folyamatosan fejleszt, hogy minden versenyen előreléphessen,
a motor viszont mindig ugyanaz a specifikáció, de folyamatosan tanulunk arról, hogy miként javítsunk az energiafelhasználáson.
Megvizsgáljuk minden pálya karakterisztikáját, és szerintem ezek hozhatók összefüggésbe a jelenlegi előrelépéssel."