Vágólapra másolva!
A Francia Nagydíjon a Red Bull a Mercedes számára elérhettelenül gyors volt az egyenesekben, Toto Wolff azonban más indokot nevezett meg e mögött, mint ami Christian Horner szerint a valóság.

Éppen, hogy elült a hajlékony hátsó szárnyak miatt kirobbant vita (habár a Red Bull azt ígérte, lesz folytatás), a Mercedes újabb területen szúrt oda egy kicsit a Red Bullnak, amelynek csapatfőnöke nem igazán érti, hogy mercedeses kollégája mire célozgatott a Francia Nagydíj után. Toto Wolff, a címvédő istálló csapatfőnöke, illetve Lewis Hamilton is többször említést tett a Red Bull egyenesben látott tempófölényéről a Paul Ricard-versenypályán, és mindketten megjegyezték, hogy az energiaitalosok új erőforrással versenyeznek Franciaországban.

Verstappen valóban gyors volt az egyenesekben, de a Red Bull szerint nem a motorja miatt Forrás: Getty Images/2021 Getty Images/Clive Rose

A jelenleg érvényben levő szabályok szerint egy pilóta három belső égésű motort használhat büntetlenül egy szezon során, a csapatok emiatt igyekeznek úgy elosztani ezek bevezetését, hogy az idény végéig kihúzzák. A Honda-motort használó csapatok a Mercedes-motoros istállóknál egy versennyel később, a Francia Nagydíjon kaptak új egységet, a Mercedes csapatfőnöke szerint pedig a Red Bull emiatt is volt ennyire gyors. „Hatalmas lépést tettek előre a második erőforrásuk bevezetésével, és az autójuk is jó, ehhez kétség sem férhet" – nyilatkozta Toto Wolff.

Christian Horner ugyanakkor nem igazán tudta hova tenni ezt a kijelentést, a szabályok szerint ugyanis a tavalyi évtől már nem változtathatnak szezon közben a motorok specifikációján, azaz a korábbiakkal ellentétben nem lehet komoly teljesítménynövekedést elérni.

A Red Bull egyenesbeli tempója mögött inkább az áll, hogy a Francia Nagydíj szombati napjától kezdve mindkét autójukkal alacsony leszorítóerős beállításokkal mentek.

„Nem megengedett előrelépnünk. Nem tudom, hogy mire célzott ezzel – reagált Wolff szavaira a Red Bull csapatfőnöke. – Ugyanaz a specifikáció, mint az előző motor esetében. Sokkal kisebb hátsó szárnnyal mentünk, ezért voltunk gyorsak az egyenesekben. Szerintem a Honda remek munkát végez, de nem történt hirtelen növekedés a motorerőben."

Szabad szemmel is jól látható, hogy a Red Bull mennyivel keskenyebb hátsó szárnyat használt Franciaországban, mint a Mercedes Forrás: Getty Images/2021 Getty Images/Clive Rose

Az új, frissebb erőforrás ezzel együtt jelenthet némi előnyt a már használt korábbi egységgel szemben, de Tanabe Tojoharu, a Honda F1-es technikai igazgatója is úgy vélte, ha valamit is előrelépnek vele, az inkább annak köszönhető, hogy a szezon során egyre jobban kitapasztalják a megfelelő működtetését. „A csapat folyamatosan fejleszt, hogy minden versenyen előreléphessen,

Megvizsgáljuk minden pálya karakterisztikáját, és szerintem ezek hozhatók összefüggésbe a jelenlegi előrelépéssel."