Társoldalunk:

Titkolják, hogyan, de átalakítják az Abu-dzabi Nagydíj pályáját

2021.06.22. 16:44

Az Abu-dzabi Nagydíjnak otthont adó pálya vonalvezetését megváltoztatják, hogy javítsanak az előzési lehetőségeken. A részletek csak később derülnek ki.

A Yas Marina versenypályán, az Abu-dzabi Nagydíj helyszínén az eddigiekhez képest más nyomvonalon fog körözni a Forma-1 mezőnye, mivel a fenntartó bejelentette, hogy változtatásokat hajtanak végre az idei futamra. Hogy pontosan mit, azt nem árulták el – erről később ígértek tájékoztatást –, de egyértelműen látványosabb küzdelmet várnak végeredményként.

„Megnéztük, hogyan lehetne javítani a versenyzés színvonalán. Meghallgattuk a helyszínről és a távolról szurkolók, a pilóták, az F1 és az FIA tagjainak véleményét és dolgoztunk azon, hogy izgalmas módon változtassunk a vonalvezetésen" – idézte Szaif Al-Noaimit, a létesítmény üzemeltető társaság vezérigazgatóját az Autosport.

Ritkán hoz fordulatos versenyt az Abu-dzabi NagydíjForrás: Getty Images/RUDY CAREZZEVOLI/Rudy Carezzevoli

Nyáron végrehajtunk néhány módosítást a pályán az idei Abu-dzabi Nagydíjra.

„A cél az, hogy jobb lehetőségek legyenek a fej-fej melletti küzdelemre. Több előzési lehetőséget akarunk létrehozni és egyúttal gyorsabbá tenni a vonalvezetést."

Hagyományosan itt rendezik a szezonzárót, ez idén december 12-én lesz. Tény, az itteni versenyek a pompás körítés és szórakoztatási lehetőség ellenére ritkán kényeztetnek sok izgalommal, bár ami az előzéseket illeti, az utóbbi években nem volt hiány belőlük, jobbára a középmezőnyben nagyságrendileg 20-30 történt futamonként.

A bajnokságba 2009-ben bekerülő pályán ugyanakkor még sosem hajtottak végre előzést az 1. helyért.

A Yas Marina alaprajza. A módosítások az 5/6/7 és a 11/12/13/14 számmal jelzett kanyarokat érinthetikForrás: Mercedes

Először változtatnak a vonalvezetésén, a Racefans információ szerint két helyen: az első szektor végi sikánt és balos hajtűt egyetlen balos visszafordítóval váltják ki, mert az említett sikánnál gyakran lemaradnak az üldözők, így kevésbé tudnak támadni a hajtűnél és az utána következő hosszú egyenesben.

A másik változtatás a második hosszú egyenes végi szakaszt érinti, a szakportál úgy tudja, itt egy döntött, nyújtott balos kerülhet a 11-14 kanyarok helyére. Ezért annyiból kár lenne, hogy a meglévő kombináció több szép csiki-csuki manővereknek volt a tetthelye. A Yas Marinának több konfigurációja akad a menetirányra, de úgy tűnik, egy újabb változattal próbálják érdekesebbé tenni a versenyeket.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK