Titkolják, hogyan, de átalakítják az Abu-dzabi Nagydíj pályáját

Forma-1, Abu-dzabi Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
ABU DHABI, UNITED ARAB EMIRATES - DECEMBER 13: Second placed Valtteri Bottas of Finland and Mercedes GP and third placed Lewis Hamilton of Great Britain and Mercedes GP perform donuts following the F1 Grand Prix of Abu Dhabi at Yas Marina Circuit on December 13, 2020 in Abu Dhabi, United Arab Emirates. (Photo by Rudy Carezzevoli/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Az Abu-dzabi Nagydíjnak otthont adó pálya vonalvezetését megváltoztatják, hogy javítsanak az előzési lehetőségeken. A részletek csak később derülnek ki.

A Yas Marina versenypályán, az Abu-dzabi Nagydíj helyszínén az eddigiekhez képest más nyomvonalon fog körözni a Forma-1 mezőnye, mivel a fenntartó bejelentette, hogy változtatásokat hajtanak végre az idei futamra. Hogy pontosan mit, azt nem árulták el – erről később ígértek tájékoztatást –, de egyértelműen látványosabb küzdelmet várnak végeredményként.

„Megnéztük, hogyan lehetne javítani a versenyzés színvonalán. Meghallgattuk a helyszínről és a távolról szurkolók, a pilóták, az F1 és az FIA tagjainak véleményét és dolgoztunk azon, hogy izgalmas módon változtassunk a vonalvezetésen" – idézte Szaif Al-Noaimit, a létesítmény üzemeltető társaság vezérigazgatóját az Autosport.

Ritkán hoz fordulatos versenyt az Abu-dzabi Nagydíj Forrás: Getty Images/RUDY CAREZZEVOLI/Rudy Carezzevoli

„A cél az, hogy jobb lehetőségek legyenek a fej-fej melletti küzdelemre. Több előzési lehetőséget akarunk létrehozni és egyúttal gyorsabbá tenni a vonalvezetést."

Hagyományosan itt rendezik a szezonzárót, ez idén december 12-én lesz. Tény, az itteni versenyek a pompás körítés és szórakoztatási lehetőség ellenére ritkán kényeztetnek sok izgalommal, bár ami az előzéseket illeti, az utóbbi években nem volt hiány belőlük, jobbára a középmezőnyben nagyságrendileg 20-30 történt futamonként.

A bajnokságba 2009-ben bekerülő pályán ugyanakkor még sosem hajtottak végre előzést az 1. helyért.

A Yas Marina alaprajza. A módosítások az 5/6/7 és a 11/12/13/14 számmal jelzett kanyarokat érinthetik Forrás: Mercedes

Először változtatnak a vonalvezetésén, a Racefans információ szerint két helyen: az első szektor végi sikánt és balos hajtűt egyetlen balos visszafordítóval váltják ki, mert az említett sikánnál gyakran lemaradnak az üldözők, így kevésbé tudnak támadni a hajtűnél és az utána következő hosszú egyenesben.

A másik változtatás a második hosszú egyenes végi szakaszt érinti, a szakportál úgy tudja, itt egy döntött, nyújtott balos kerülhet a 11-14 kanyarok helyére. Ezért annyiból kár lenne, hogy a meglévő kombináció több szép csiki-csuki manővereknek volt a tetthelye. A Yas Marinának több konfigurációja akad a menetirányra, de úgy tűnik, egy újabb változattal próbálják érdekesebbé tenni a versenyeket.