Bottas nem érzi erősnek a Mercedes kritizálását; Wolff azért odaszúrt neki

Forma-1, Francia Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
LE CASTELLET, FRANCE - JUNE 20: Valtteri Bottas of Finland driving the (77) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes W12 on track during the F1 Grand Prix of France at Circuit Paul Ricard on June 20, 2021 in Le Castellet, France. (Photo by Rudy Carezzevoli/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Valtteri Bottas hevesen bírálta a Mercedest, amiért a Francia Nagydíjon nem hallgattak rá a stratégia meghatározásában, ugyanakkor főnöke szerint ő sem volt éppen hibátlan.

A Francia Nagydíjat a negyedik helyen záró, a futam közben csapatát a rádióban élesen kritizáló Valtteri Bottas szerint a győzelemért harcolhatott volna, ha a Mercedes hallgat rá, és egy helyett kétszer hívják őt ki a bokszba. A finn pilóta elmondta azt is, nem érzi úgy, hogy túllépett volna egy határt a csapatot kritizáló rádióüzenetével, miközben főnöke utalt rá, hogy ha nem hibázott volna, azzal megkönnyítette volna a saját dolgát.

Bottas az első etapban Verstappen mögött haladt Forrás: Getty Images/2021 Getty Images/Clive Rose

„A két kiállás volt a nyerő stratégia. Könnyű utólag okosnak lenni, de így van.

Az utolsó 10-15 körre nem maradt első gumim, így csak próbáltam célba juttatni az autót. Nem volt szórakoztató futam" – nyilatkozta a Sky Sportsnak Bottas, akit a futam utolsó harmadában előbb Max Verstappen, majd Sergio Pérez is megelőzött

Bottas elmondta, teljesen védtelennek érezte magát a Red Bullokkal szemben, miközben „mindent megpróbáltam, amit tudtam, hogy a dobogón végezzek, de a gumik teljesen elfogytak, úgyhogy esélyem sem volt. Ez egy újabb tanulság volt. Azt hittük, hogy a hűvösebb hőmérsékletek miatt a gumik jobban fogják bírni, de nem így volt. A számításaink a gumik élettartamát illetően nem feleltek meg a valóságnak."

Úgy érzi, más taktikával esélye lett volna a győzelemre Forrás: Getty Images/RUDY CAREZZEVOLI/Rudy Carezzevoli

A pontversenyben csupán az ötödik helyen álló, csapattársánál a szezon eddigi hét futamán kevesebb, mint fele annyi pontot gyűjtő pilóta egyértelműen kijelentette, hogy „ha két kiállással megyek, akkor biztosan a dobogón végzek és harcolhattam volna a győzelemért. Ez biztos."

Vélhetően menet közben is így érezte, miután ugyanis Verstappen megelőzte, a következő üzenet hangzott el tőle a csapatnak a rádióban: „Mi a fa...ért nem hallgat rám senki, amikor azt mondom, hogy két kiállásos verseny lesz?! A rohadt életbe."

A futam után természetesen rákérdeztek Bottasnál a csapatot élesen bíráló üzenetre és arra, hogy utólag nem érzi-e úgy, hogy túl messzire ment, mire ő egyértelművé tette, hogy nem.

„Egyszerűen csak nagyon világossá tettem, hogy mit gondolok. A verseny korábbi szakaszában két kiállást javasoltam, de a csapat egy kiállás mellett döntött, és tessék."

Wolff is odaszúrt Bottasnak

Első hallásra talán nem is tűnik fel, de jobban belegondolva Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy kicsit azért felelőssé tette a finn versenyzőt a saját szenvedéséért, miután a Sky Sportsnak nyilatkozva elmondta, azért kellett már a 17. körben kihívniuk a finnt, ezzel a kívántnál korábban beindítva a kerékcserehullámot (erre Verstappennek, majd arra Hamiltonnak is reagálni kellett), mert Bottas elfékezte a gumikat.

Bottas is tehetett a túl korai kiállásról Forrás: Getty Images/2021 Getty Images/Peter Fox

„Nem volt választásunk. Valtteri gumija elkezdett vibrációt okozni, az etapja vége felé pedig igazán aggódtunk, hogy ez kárt tehet a felfüggesztésben.

– jelentette ki a csapatfőnök.

Noha nem tudni, hogy ha nincs Bottas vibráló autója, akkor mennyi ideig tarthatták volna még kint, és az így lerövidített második etap jelentett volna-e bármi különbséget a Mercedes javára, de az elfogyó gumikat nézve rosszul semmiképpen nem jött volna nekik.