Ezúttal nem ráncigálta a Red Bull és a Mercedes bajszát a Ferrari, ám a maranellóiak nem is számítottak erre, ezért viszonylag elégedettek a Francia Nagydíj hétvégéjének kezdetével.
Előzetes várakozásainak megfelelően szerepelt a Ferrari a Francia Nagydíj pénteki edzésnapján, amelyet Charles Leclerc az ötödik, Carlos Sainz pedig a nyolcadik helyen zárt. A vörösök annak ellenére pozitívan értékeltek, hogy Monacóval és Bakuval ellentétben ezúttal nem tűnik úgy, hogy beleszólhatnak az élmezőny dolgába, hiszen péntek délután fél és egy másodperc közötti volt a lemaradásuk.

„Ma a megfelelő egyensúly megtalálásán volt a hangsúly. A szél nagyon erősen fújt, ami nehézzé tette a vezetést, de ezzel mindenkinek meg kellett birkóznia, úgyhogy egyszerűen csak meg kellett próbálnunk boldogulni ezek között a körülmények között” – értékelt Leclerc.Összességében most inkább a várakozásaink szerint alakulnak a dolgok, mint az előző két versenyhétvégén, ahol kellemes meglepetés ért minket."
„Nem volt rossz a mai teljesítményünk, és bár még sok munka vár ránk, szépen felzárkóztunk az első szabadedzés után, az autó jobbnak érződött délután. Fontos lesz megérteni, hogy holnap miként kerüljünk a gumikkal a megfelelő működési tartományba. A szél miatt olyan beállítást kell találnunk, amivel könnyű vezetni az autót az időmérőn. Ha ezt a két dolgot sikerül elérnünk, akkor biztosan jó hétvégénk lehet."

Carlos Sainz gyakorlatilag elmondta ugyanazt, amit Leclerc, azaz hogy nagyjából azt kapták az első edzésnaptól, amit vártak. „A mai nap elég trükkös volt. Tudtuk, hogy ez a vonalvezetés kihívás lehet nekünk a korábbi pályákhoz képest, úgyhogy a mai nap többé-kevésbé a várakozásaink szerint alakult. Ugyanakkor nem vagyunk annyira messze és viszonylag elégedettek vagyunk az autó egyensúlyával is."
A spanyol pilóta is kiemelte a szelet, mint a körülményeket leginkább megnehezítő tényezőt, illetve a gumikról is szót ejtett. „A legnehezebb tényezőt az erős szél jelentette, ami a lehető legrosszabb irányokban fújt. Az egyenesben szembeszél, a kanyarokban hátszél volt, ami nagyobb kihívássá, egyúttal lassabbá tette a pályát. A lágy és a kemény gumi jól működik, ma este tovább dolgozunk, hogy holnap megpróbáljunk mindent kisajtolni az autóból."