Hamilton, Rosberg és Button után a McLaren is beszáll az Extreme E-be

Extreme-E, Johan Krisatoffersson, Carlos Sainz, Sebastien Loeb, Rosberg X Racing, X44, Lewis Hamilton, Szaúd-Arábia
Molly Taylor (AUS)/Johan Kristoffersson (SWE), Rosberg X Racing, Laia Sanz/Carlos Sainz (ESP), Acciona | Sainz XE Team, and Cristina Gutierrez (ESP)/Sebastien Loeb (FRA), X44
Vágólapra másolva!
A világ első elektromos tereprali-sorozatában is lesz csapata a McLaren Racingnek, amely így a Forma-1 és az IndyCar mellett egy harmadik szériában is képviselteti magát.

Azok után, hogy a 2020-as szezontól a Schmidt Peterson Motorsports-al partnerségre lépve saját csapatot indított az IndyCarban, a McLaren racing az első számú tengerentúli formaautós sorozat és természetesen a Forma-1 mellett egy harmadik szériában, az idei évre életre hívott Extreme E-ben is istállót indít, miután Zak Brown ügyvezető szavaival élve nem akarta kihagyni a lehetőséget, hogy részese legyen a már most nagy népszerűségnek örvendő bajnokságnak.

Az Extreme E-nek most fut az első szezonja, amelyben többek között Rosberg és Hamilton csapat is összecsap Forrás: Motorsport Images

Az első elektromos tereprali-sorozatban a McLaren olyan nevekhez csatlakozik, mint a nemcsak a tengerentúlon, hanem az egész világon jól csengő Andretti és Ganassi, illetve Forma-1-es kötődése sem csak neki lesz, hiszen három korábbi F1-es világbajnok, Lewis Hamilton, Jenson Button és Nico Rosberg is saját csapattal vesz részt a szériában.

Brown elmondta, hogy a klímaváltozás hatásaira és az az elleni harc fontosságára figyelmet irányító Extreme E remek platform a számukra növelni a McLaren fenntarthatóságát, nem utolsó sorban pedig technológiailag is profitálhatnak a részvételből. „Régre visszanyúló történelmünk van a motorsport különböző vállfajaiban történő versenyzés és az innováció terén. Ugyanez igaz az elektrifikáció rövid történetére is a motorsportban, hiszen a Formula E-ben a kezdetektől jelen vagyunk különböző technológiákkal, a Forma-1-ben pedig 2013 óta az élen állunk a fenntarthatóság terén.

A McLaren korábban vizsgálta a Formula E és a sportautó-világbajnoki részvétel lehetőségét is, és bár ezeket nem vetették el,

most azért döntöttek az Extreme E mellett, mert ebben a sorozatban limitált létszámú csapat indulhat, és ha ilyen népszerűségnek örvend az első két forduló után is a széria, akkor nem sokáig lesz már szabad hely.

„Szerintem hamar el fog kelni az összes hely – jósolta Brown. – Amikor az ember a WEC-be nevez, nincs rajta olyan nyomás, hogy a limitált számú csapatok egyike legyen. Úgy éreztük a sorozat sikerét elnézve, hogy nincs mondjuk további hat hónapunk várni a belépéssel"

Brown a világ legizgalmasabb versenycsapatává akarja tenni a McLaren Racinget Forrás: Motorsport Images/Steven Tee

Az ügyvezető leszögezte, hogy bár a McLaren Racinget szeretnék a világ legizgalmasabb versenycsapatává tenni azzal, hogy több sorozatban is indulnak, mint mindenhol, az Extreme E-ben is a győzelmekért és a bajnoki címekért szeretnének harcolni. Brown emellett arról is beszélt, hogy az észak-amerikai sportautó-bajnokságban szereplő és ott az Andrettivel partneri kapcsolatban levő United Autosports révén nem áll fenn összeférhetetlenség, mivel ott csak csendestársként van jelen és arra a feladatkörére kikapcsolódásként tekint, amikor pedig versenyzésről van szó, 100%-ban a McLarenre koncentrál.