Társoldalunk:

Hamiltonon úszott el a Mercedes győzelme, de főnöke szerint nem hibázott

2021.06.06. 18:49

Lewis Hamilton rossz helyre nyúlt a kormányon az Azeri Nagydíj utolsó előtti körében, ami a győzelmébe került, a Mercedes csapatfőnöke azonban megvédte a letargikus hangulatba kerülő hétszeres világbajnokot.

Lewis Hamilton szemmel láthatóan kész tragédiaként élte meg, hogy Max Verstappen kiesése után nemhogy a második helyet nem tudta megtartani Bakuban, visszaszerezve ezzel a vezetést a világbajnoki pontversenyben, hanem ő is nullázott. A hétszeres világbajnok magának köszönhette, hogy a piros zászlós megszakítás utáni állórajtot követően egyenesen kirongyolt a bukótérbe, a második rajtkockából való elrugaszkodás után ugyanis véletlenül átállított egy kapcsolót. Főnöke szerint ugyanakkor nem lehet hibának nevezni, ami történt vele.

Hamilton óriásit fékezett, majd egyenesen tovább ment - Galéria!Forrás: Getty Images/2021 Getty Images/Clive Rose

Miután Hamilton jobban jött el a második rajtnál és Pérezt megelőzve átvette az első helyet, néhány méterrel később el is veszítette azt. Miután visszatért a két Haas mögé az utolsó helyre, a 8-as kanyar előtt bocsánatot kért a csapattól, ezután pedig néma csendben teljesítette a hátralevő másfél körét, az utolsó körben szinte már csak gurulva. A mérnöke a túlmelegedett fékek miatt arra kérte, hogy korábban emelje el a gázt a kanyarok előtt, Hamilton az utolsó körben azonban szemmel láthatóan elengedte a versenyt, és a két Haas is rohamléptekben távolodott tőle. Miután átszelte a célvonalat, Peter Bonnington igyekezett lelket önteni belé, ő azonban csak szótlanul csordogált a szokottnál jóval lassabbra sikerült levezető körén (a testbeszédén pedig még az autóban ülve is látszott, mennyire maga alatt van), a Parc Fermébe érve pedig két és fél percen át ült még az autóban, mielőtt kiszállt.

Itt szólalt meg először a hibája után, és megkérdezte, hogy a „varázskapcsoló" be volt-e kapcsolva. Ez egy olyan, a kormány hátsó részén állítható kapcsoló, amelyet a Mercedesnél a gumik felmelegítéséhez használnak, és teljesen előre állítja a fékegyensúlyt, ezzel segítve az első fékek gyors felmelegítését. „Igen, véletlenül benyomtad, de majd megnézzük" – felelte a kérdésre Hamilton versenymérnöke, mire a hétszeres világbajnok teljes letargiát tükröző, kissé elhaló hangján csak annyit mondott, „megesküdtem volna, hogy kikapcsoltam." „Igen, megtetted, de utána véletlenül benyomtad a felváltással. Később majd megbeszéljük" – válaszolt Bonnington.

Hamilton még perceken át az autóban maradtForrás: F1 TV

A címvédő az interjúzónába érve kicsit összeszedte magát, de ott is halkszavúan értékelt, és elmondta, hogy a rajt utáni másodpercekben kapcsolta át véletlenül a kapcsolót. „Annyira keményen dolgoztunk ezen a hétvégén, hogy visszazárkózzunk a legjobb tízen kívülről, és minden annyira jónak tűnt – utalt a pénteki és szombat délelőtti küszködésükre a Sky Sportsnak nyilatkozva. – Mindent egy lapra feltéve a lehető legkeményebben harcoltam ma. Az újraindításnál miközben Checo felém mozdult, szerintem átkapcsoltam egy kapcsolót, ami tulajdonképpen kikapcsolta a féket, úgyhogy egyenesen továbbmentem. Nagyon nehéz lenyelni ezt, igazán sajnálom a csapatban dolgozó nőket és férfiakat, akik annyira keményen dolgoztak ezekért a pontokért. Össze fogjuk szedni magunkat és erősebben térünk vissza, ebben biztos vagyok."

Hamilton elárulta, „fogalma sem volt róla, hogy hozzáért" a kapcsolóhoz, amit az is jól mutat, hogy csak a levezető kör után kérdezett rá, hogy be volt-e kapcsolva.

Ha marad Pérez mögött, a második hellyel 14 pontos előnybe került volna Verstappennek szemben a pontversenybenForrás: AFP/Ozan Kose

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke igyekezett védeni pilótáját, és

kijelentette, hogy Hamilton nem hibázott, csak egy egyszerű mellényúlás történt.

„Nem nevezhetjük hibának a történteket. Miközben Sergio felé ment, megérintette a gombot és megváltozott a fékerő elosztása és teljesen az első fékek felé ment el a fékegyensúly, amitől az autó nyilvánvalóan nem lassult le."

Wolfftól megkérdezték, mit fog majd mondani Hamiltonnak, mire közölte, hogy bár élő adásban nem szerencsés ilyen kijelentéseket tenni, de biztosan inni fognak. Ő egyszerűen nem követ el hibákat, és erre kell emlékeznünk. Ezt fogom mondani neki" – tette hozzá.

Ami az egész hétvégén bántóan lassú, hiba nélkül is csak a 12. helyen végző Valtteri Bottast illeti, róla Wolff csak annyit mondott, hogy „az autó sehol nem volt, és amikor ez a helyzet, egy városi pályán, az ember minden önbizalmát elveszíti."

Bottas egy másodpercig sem volt versenyképes BakubanForrás: Formula 1 via Getty Images/2020 Formula One World Championship Limited/Dan Istitene - Formula 1

„Monacóban és itt sem volt versenyképes az autónk, és pont. Még mindig vannak alapvető gondjaink, a rajtnál nem tudjuk a megfelelő tartományba hozni a gumikat a beállításokkal, a kiállásoknál operatív hibákat követünk el és minden alkalommal lassabbak vagyunk a kanyargós óvárosi részen. Ez történt Monacóban is, úgyhogy nem ért sokként, hogy az autó, amelyik három versenyt nyert, most sehol sincs, mert nem ez a helyzet. Tudunk a hiányosságainkról, amit láttunk a pályának ezen a részén, és tudjuk, hogy vannak dolgok, amiket meg kell oldanunk" – mondta őszintén az osztrák.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK