Társoldalunk:

Red Bull: Wolff jobban tenné, ha befogná a száját

2021.06.05. 09:54

Christian Horner úgy véli, hogy az autók elejét ugyanúgy meg kellene vizsgálni, mint ahogyan azt a hátsó résszel teszik mostanában. A Red Bull csapatfőnöke ennek kapcsán kijelentette, kollégájának, az ügyet kirobbantó Mercedest irányító Toto Wolffnak inkább csendben kellene maradnia.

Egyre feszültebb a helyzet a hátsó szárnyak hajlékonyságát érintő szabálymódosítás kapcsán. A Mercedes most már hetek óta óvással fenyegeti azokat a csapatokat, amelyek az Azeri Nagydíjon azt a specifikációt használják, ami a következő versenyhétvégén már megbukna az FIA ellenőrzésein. A Red Bullnál azonban Christian Horner és Helmut Marko is felvetette annak lehetőségét, hogy óvás esetén ők a címvédő első szárnyát támadják meg.

A Red Bullnál kételkednek a Mercedes első szárnyának szabályosságában - GalériaForrás: Getty Images/2021 Getty Images/Francois Nel

Az energiaitalosok csapatfőnökét a Sky Sports többek között erről a témáról is faggatta. A brit szakember kijelentette, őt jobban érdekelné, hogy mi a helyzet az autók elejével, mintsem a hátsó részükkel. Hozzátette, egy szabályt egyébként is mindenhol be kellene tartani.

Nagy a zaj a hátsó szárny körül, rengeteg módosítást kellett elvégezni – nyilatkozta. – Szóval, ha már kiszemeltük a kocsi egyik végét, akkor a másikat is meg kell vizsgálnunk. Nem emelhetünk ki csupán egy részt, mondván, hogy a szabályok csak arra az elemre vonatkoznak. Minden területet ellenőrizni kell. Néha az embernek vigyáznia kell, hogy mit kíván.”

Horner ezzel a Mercedesre utalt, ugyanis a Red Bullnál úgy vélik, a W12-esen az első szárnnyal vannak problémák. A brit televíziós társaság meg is mutatott neki egy felvételt, amiről kiemelte, hogy a szponzor logója eltűnik, miután a pilóta fékez. A 47 éves szakember azzal viccelődött, hogy biztosan ezzel akarják felhívni a figyelmet a támogatóra, de komolyra fordítva leszögezte, hogy „ez biztosan rosszabbul néz ki, mint a miénk”.

Azt hiszem, ha Toto [Wolff] helyében lennék, és olyan első szárnnyal rendelkeznék, mint amilyen az ő autóján van, befognám a számat” – szúrt oda a Mercedest irányító kollégájának, aki talán a legtöbbször kritizálta a Red Bull hátsó szárnyát.

Az ügyben egyébként nem csupán a Red Bull érintett, hiszen a Ferrarinak és az Alfa Romeónak is biztosan módosítania kell az alkatrészen a Francia Nagydíjra, de más istállók esetében is elképzelhető ez a forgatókönyv. Horner szerint teljesen normális, hogy a mérnökök megpróbálják kihasználni a szabályok adta kereteket.

Horner úgy véli, kollégája jobban tenné, ha csendben maradnaForrás: Getty Images/2021 Getty Images/Mark Thompson

„Van néhány nagyon okos technikai szakember, akik úgy tervezik meg az alkatrészeket, hogy megfeleljen az előírásoknak – magyarázta. – Ez a munkájuk, ezért fizetjük őket, erről a mérnöki találékonyságról szól a Forma-1. Ha szabványos autókat akarnánk, akkor a Forma-2-ben lennénk. Szerintem ebben a sportágban része a versengésnek, hogy feszegetjük a határokat. Be kell tartanunk a szabályokat, ugyanakkor feszegetnünk kell a határokat. Mi ezt tesszük, mint ahogyan a többi csapat is a rajtrácson.”

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK