A Ferrari 2022-re minimálisra csökkentheti lemaradását a motorok terén

Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Valtteri Bottas, Mercedes, Spanyol Nagydíj
BARCELONA, SPAIN - MAY 09: Charles Leclerc of Monaco driving the (16) Scuderia Ferrari SF21 and Valtteri Bottas of Finland driving the (77) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes W12 v during the F1 Grand Prix of Spain at Circuit de Barcelona-Catalunya on May 09, 2021 in Barcelona, Spain. (Photo by Eric Alonso/Getty Images)
Vágólapra másolva!
A következő szezontól olyan kicsi lehet a különbség az egyes Forma-1-es gyártók motorja között, hogy az erőforrásnak már nem is lesz szerepe az erősorrend meghatározásában, véli Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke.

A Ferrari jókora csapást szenvedett el azzal, hogy az FIA a 2020-as szezon előtt az erőforrása módosításra kötelezte őket. Természetesen a maranellóiak maguknak köszönhetik, hogy visszaestek, hiszen a korábbi erőforrásuk nem volt szabályos, azóta pedig ennek a levét isszák. Noha az idei szezonra jókorát léptek előre ezen a téren, a riválisok körében is egyöntetű vélemény, hogy az SF21-es továbbra is híján van az egyenesbeli tempónak, azaz a motorja még mindig nincs a Mercedes vagy a Honda erőforrásának szintjén. Mattia Binotto szerint jövőre ez azonban változhat.

A Ferrari motorerőben is elmarad a Mercedestől Forrás: Getty Images/Eric Alonso/Eric Alonso

Az idei szezon végén befagyasztják a motorfejlesztést a Forma-1-ben, az új generációs erőforrások 2025-ös bevezetéséig tehát lényegében minden gyártó ugyanazzal a motorral fog versenyezni. Ezt a Honda kiszállása miatt a Red Bull harcolta ki, de a többi gyártó is profitálhat belőle, mivel a mostani egységek fejlesztése helyett elkezdhet koncentrálni az évek múlva érkező motor fejlesztésére.

A Red Bull ötletét eleinte ellenző, majd az F1-gyel és az FIA-val történt egyeztetés után magát egyik pillanatról a másikra meggondoló Ferrari csapatfőnöke úgy látja, hogy bár

jelenleg még van teljesítményt befolyásoló különbség az egyes motorok között, jövőre ez olyan kicsire csökken majd, hogy – akárcsak a V8-as korszakban – nem ez fogja majd eldönteni a helyezéseket.

„Azért egyeztem bele a motorok 2022-től történő befagyasztásába, mert úgy hiszem, hogy addigra megfelelő lesz a konvergencia a különböző gyártók motorja között. Láthatjuk, hogy ez már most folyamatban van, és szerintem egy éven belül megfelelő mértékű lehet” – nyilatkozta Mattia Binotto a Racefans-nek.

Ezután senki nem fog tudni előnybe kerülni a motorjával, de nagy hátrányba sem Forrás: Getty Images/2021 Getty Images/Lars Baron

A Ferrari tavaly eleinte minden bizonnyal azért is állt ellen a változtatásnak, mert még jókora lemaradásban volt a többi gyártóval szemben, de amint látták, hogy be fogják tudni hozni a hátrányt 2022-ig, valamint az FIA előrehozta az új motor bevezetését egy évvel, végül kötélnek álltak.

Binotto szerint a következő években az lesz a legfontosabb, hogy már az új motor fejlesztésére költsenek. „Ha konvergálunk, akkor szerintem egyszerűen arra kell törekednünk, hogy mindenki a következő erőforrásra költse a pénzét. El kell kerülni a nagy költekezést egy olyan időszakban, amelyben már az új erőforrással kell foglalkoznunk."