Vágólapra másolva!
Az Alfa Romeo Forma-1-es istállójának csapatfőnöke keményen bírálta az FIA hátsó szárnyakra vonatkozó előírások megváltoztatásáról hozott döntését, és utalt arra, hogy minderről a Mercedes panaszkodása tehet. Költségvetési szempontból a svájci kiscsapat nincs irigylésre méltó helyzetben, nem csoda, hogy Frédéric Vasseur szerint igazságtalan, ami történik.

A soron következő Azeri Nagydíj alighanem nemcsak a pályán, hanem azon kívül is szolgáltat majd bőven izgalmakat, hiszen a Mercedes óvást tervez a hajlékony hátsó szárnyak ellen, és ha meglépi ezt, arra a Red Bull valószínűleg óvással fog válaszolni. Ugyanakkor nem csak a két vb-aspiránst érinti az ügy, hanem a többi istállót is, néhányuknak pedig igencsak nagy érvágást jelent, hogy szezon közben kell módosítaniuk a korábban szabályosnak minősített elemeken.

A Mercedes és a Red Bull csatározása másokra is hatással van Forrás: Getty Images/2021 Getty Images/Mark Thompson

Az egyik ilyen csapat az Alfa Romeo, amelynek csapatfőnöke "viccnek" nevezte az FIA döntését, amely szerint a Francia Nagydíjtól kezdve szigorítanak a terheléses teszteken, ezzel a hajlékony hátsó szárny merevebbé tételére kötelezve azokat, akik Frédéric Vasseur szerint nem csináltak mást, mint a határokat feszegették. „Nem én írom a szabályokat, hanem az FIA írta azokat, majd mi terveztünk egy autót ennek megfelelően. Minden egyes területen a határokat kell feszegetnünk. Ez a Forma-1 és minden egyes csapat filozófiája. Így van ez a súlynál és minden egyes tervezési területen is” – nyilatkozta Vasseur a Motorsport olasz kiadásának.

Vasseur természetesen a Mercedesre célzott, amely a Spanyol Nagydíjon hangot adott a nemtetszésének, majd az FIA még Monaco előtt lépett és szigorított a terheléses teszten. Változtatnia legkésőbb a Francia Nagydíjig kell a csapatoknak, az időpont ugyanakkor a költségek szempontjából részletkérdés, Vasseur szerint ugyanis önmagában a változtatásra kötelezés igazságtalan, mert miközben már a topcsapatok is kétszer meggondolják minden egyes dollár elköltését, a költségplafont el sem érő "kicsiknek" ez még nagyobb érvágást jelent. „Lesz időnk megcsinálni, de egy vagyonba fog kerülni.

– jelentette ki az Alfa Romeo csapatfőnöke, majd utalást tett arra, hogy miként azt Toto Wolff is említette,

már tavaly rövidre lehetett volna zárni a hajlékony szárnyak kérdését, de az FIA csak most, a Mercedes panasza után lépett,

nehéz helyzetbe hozva ezzel az Alfa Romeót is.

Az Alfa Romeo csapatfőnöke nem boldog Forrás: Getty Images/Clive Mason/Clive Mason

„Szerintem sajnálatos, hogy ilyen későn érkezett a tisztázás, mert szerintem az összes csapat tisztázást kért már sokkal korábban – mutatott rá Vasseur, aki szerint teljesítmény szempontból nem lesz nagy hatása a változtatásnak, a költségvetésüket azonban nagyon érzékenyen érinti. – Nem változtat a megközelítésen, végső soron az enyémen viszont igen, mert

És hogy milyen nagyságrendről beszélünk? Ezt Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke árulta el. „Egy olyan csapat esetében, mint mi, amelyik kitölti a költségplafont, ez stratégiai döntéseket eredményez – utalt arra ő is, hogy valahonnan ezt az előre be nem kalkulált összeget el kell venniük. –

úgyhogy ez meg fog akadályozni valami mást. Zsonglőrködnünk kell a költségplafonnal és a pénzügyi szabályokkal."

A szezon közbeni változtatás tehát senkinek sem jön jól (a Red Bull és az Alfa Romeo mellett a Ferrarinak, az Alpine-nak és vélhetően a Haasnak, valamint az Alpha Taurinak is módosítania kell), de a riválisoknál kisebb költségvetésből gazdálkodó hinwiliek különösen szívhatják a fogukat miatta.