MONTE-CARLO, MONACO - MAY 22: Pole position qualifier Charles Leclerc of Monaco and Ferrari waves to the crowd after crashing during qualifying for the F1 Grand Prix of Monaco at Circuit de Monaco on May 22, 2021 in Monte-Carlo, Monaco. (Photo by Clive Rose - Formula 1/Formula 1 via Getty Images)
Vágólapra másolva!
Újságírói felvetések után az F1 versenyigazgatója elmondta, megvizsgálják, hogy a világbajnokságban is érdemes-e bevezetni a szabályt, ami biztosan megakadályozta volna, hogy Charles Leclerc megtarthassa a pole pozíciót a Monacói Nagydíjra.
Charles Leclerc szombati balesete volt a Monacói Nagydíj hétvégéjének egyik kulcsfontosságú eseménye; a hazai pályán versenyző pilóta a Q3 elején a leggyorsabb kört futotta, majd a második próbálkozás során összetörte a Ferrarit, így neki és az ellenfeleinek sem volt esélye a korábbiaknál jobb kört futni.
Ellentétben Michael Schumacher 2006-os parkolásával, Leclerc esetében nem feltételeztek szándékosságot, de mégis felmerült, hogy az ellenfelekkel szemben nem sportszerű az, hogy a monacói pilóta a baleset ellenére is megtarthatta a pole pozíciót, miközben,
ha akaratlanul is, de elvette a lehetőséget a többiektől a javításra.
A The-Race.com felvetette, hogy az F1-ben is alkalmazni kellene az IndyCarban használt szabályt, ami kimondja, hogy a piros zászlót okozó pilóta legjobb körét törölni kell, ez ebben az esetben egyértelművé tette volna, hogy Leclerc legjobb esetben is csak a 10. helyről rajtolhatott volna el, bár erre végül a Ferrari meghibásodása miatt nem volt lehetősége.
„Mint minden felmerülő ügy esetében, az FIA, a Forma-1 és a csapatok mindent megvizsgálnak és megfontolnak – nyilatkozta Michael Masi, az F1 versenyigazgatója az Autosportnak. – Én is tudok az IndyCar-szabályról, ami számos más, nemzetközi FIA-sorozatban és bajnokságban létezik világszerte.”
Össze fogunk gyűlni és megvitatjuk a főbb érdekeltekkel, hogy kiderüljön, használható-e vagy sem.”
Masi azt is elárulta, hogy Leclerc balesete után rögtön megvizsgálták, hogy szándékos volt-e a monacói pilóta bukása, de megállapították, hogy „elég nyilvánvalóan” baleset történt a monacói 15-ös kanyarban.
„Megnéztük, megvizsgáltuk az adatokat és meghallgattuk a csapat kommunikációját. Nem hiszem, hogy bármelyik pilóta is képes lenne ilyen súlyosan összetörni az autóját azért, mert abból esetleg hasznot húzhat” – jelentette ki, ezzel lényegében visszhangozta Toto Wolff álláspontját is.