Letörten nyilatkozott Charles Leclerc, miután nem tudott elrajtolni hazai versenyén, a Monacói Nagydíjon, amit a pole pozícióból kezdett volna. Úgy véli, a szombati balesete lehet a háttérben, azonban a Ferrari csapatfőnöke ennek ellenkezőjét állítja.
Hullámvasúthoz hasonlítható Charles Leclerc elmúlt 24 órája, a Ferrari versenyzője a Monacói Nagydíj szombati időmérő edzésén a leggyorsabb kört futotta, de az utolsó próbálkozása során a szalagkorlátnak ütközött az autójával. Rögtön felmerült, hogy Leclerc autójának sebességváltója megsérülhetett a balesetben, ezért sokáig kérdéses volt, hogy Leclerc megtarthatja-e a rajthelyét.

A Ferrari szerelői megvizsgálták az autót, és úgy találták, hogy a sebességváltót nem kell kicserélni, és nem volt szükség olyan alkatrészekre sem, amelyek beépítése szintén rajtbüntetést eredményezett volna, ezért délben még úgy tűnt, hogy Leclerc felállhat a rajtrácsra, és a pole pozícióból küzdhet hazai versenye, a Monacói Nagydíj megnyeréséért.
A bokszutcából a rajtrács felé vezető körön viszont Leclerc hibát jelzett a rádión, és a Ferrari gyorsan bejelentette, hogy nincs idő megjavítani a fiatal pilóta autóját, ezért Leclerc már a rajt előtt feladta a Monacói Nagydíjat. A monacói sportolót egyebek mellett Albert herceg is vigasztalta a rajtceremónia során, de Leclerc ettől még nem titkolta, hogy elkeseredett a történtek miatt.
„Amint éreztem, hogy valami gond van, azt gondoltam, hogy a sebességváltó lehet az oka, de úgy tűnik, valójában nem ez a helyzet, hanem valami más. Ezt még ki kell vizsgálnunk. Nyilvánvalóan eléggé valószínű, hogy ez összefüggésben van a tegnapi balesetemmel, de még rá kell jönnünk, hogy pontosan mi történt. Én csak annyit éreztem, hogy a bal hátuljával van gond” – nyilatkozta a Sky Sportsnak.
„Nem mondanék túl sokat, mert nem ismerem az összes részletet. Azt tudom, hogy nem a sebességváltó romlott el, hanem valami az autó bal hátsó részénél.”
Leclerc eddig kifejezetten balszerencsés volt hazai versenyein, a Forma-2-ben és a Forma-1-ben sem tudott még célba érni, idén pedig el sem rajtolhatott. „Nagyon nehezemre esett, hogy a garázsban jól érezzem magam – ismerte el. – Sajnos már kezdem megszokni ezt az érzést. Sohasem értem még itt célba. Idén nem rajtolhattam el a pole pozícióból, ezt nehéz megemészteni.”

„Együtt érzek a csapattal is. A szerelők nagyon keményen dolgoztak tegnap, megpróbáltam mindent leellenőrizni. Ma délelőtt egészen elégedettek voltak, úgy tűnt, hogy minden rendben van, minden alkatrész a helyén van, aztán ez történik. Nagyon kár ezért, mindenki szempontjából.”
Talán még sincs köze a balesethez a hibának
A futam után a brit televíziós társaság munkatársai Mattia Binottót, a Ferrari csapatfőnökét is megkérdezték a futam előtt történtekről. A svájci szakember megerősítette, hogy nem a váltóval volt a gond.
„Teljes mértékben meg kell értenünk, hogy mi történt – jelentette ki. – A féltengely hibásodott meg a kerékagynál a bal oldalon, vagyis nem váltóproblémáról van szó. Utóbbi tegnap este teljesen átvizsgáltuk és ellenőriztük, és szerintem készen állt a versenyre.”
Leclerc ugyan azt állította, hogy az eseményeknek bizonyára köze van a szombati karamboljához, ugyanakkor tény, hogy a monacói pilóta az autó jobb oldalát csapta a falhoz. Erre Binotto is rámutatott. „Mindez pont a másik oldalt érintette, mint amelyik balesetet szenvedett, szóval talán nincs is köze hozzá. Ez olyasmi, amit alaposan ki kell elemeznünk, mert jelenleg nincsen rá válaszunk.”

Binotto a kvalifikáció után azt nyilatkozta, hogy ha a hiba legapróbb jelét is észlelik, akkor ki fogják cserélni Leclerc váltóját, mert be akarják fejezni a futamot. Ugyanakkor a Ferrari első embere szerint ezen a téren biztosan nem követtek el hibát.
„Ahogyan említettem, nem a váltó hibásodott meg – hangsúlyozta. – Nem kockáztattunk, és biztosak vagyunk benne, hogy a váltó rendben lett volna a futamra. Azonban még egyszer [leszögezem], hogy magyarázatot kell találni a történtekre, és ki kell elemeznünk az eseményeket.”