A Mercedes, a Red Bull és a Ferrari kénytelen volt alaposan átalakítani a működését, leépítéseket végrehajtani és új programokat is indítani, jellemzően a Forma-1-en kívül, hogy fenn tudják tartani magukat. Összehasonlításképp
a Mercedes majdnem 325 millió fontot költött 2020-ban a világbajnoki cím megnyerésére, ami a jelenlegi árfolyamon csaknem 460 millió dollár.
Dieter Rencken, a Racefans és a Racingnews365 tudósítója úgy értesült, hogy a Mercedes a szűkös költségkeret miatt kénytelen kihagyni a 2022-es Pirelli esőgumik tesztjét, és Toto Wolff csapatfőnök a Monacói Nagydíjon ezt meg is erősítette. „Próbálunk beférni a költségplafon alá, de ez nem magától értetődő” – nyilatkozta az osztrák üzletember.
„Nem tudtuk vállalni a gumiteszttel kapcsolatos költségeket és nem tudtuk volna ilyen hosszú időre elküldeni a szerelőinket” – utalt arra, hogy a gumiteszt május 25-26-án lett volna esedékes a Francia Nagydíj helyszínén, a Paul Ricardon, és nem fért volna bele, hogy külön stábot küldjenek, a versenycsapat tagjai pedig a következő hétvégén már Bakuba hivatalosan az Azeri Nagydíjra.
Wolff már korábban is jelezte, hogy a költségplafon miatt gondjaik vannak,