Társoldalunk:

Bottas és Russell imolai balesete miatt spórol a Mercedes?

2021.05.22. 11:01

Felhagyott a 2021-es fejlesztésekkel és a 2022-es gumik tesztjét is lemondta a Mercedes, Toto Wolff elismerte, hogy szűkösnek találják a költségplafont. A Ferrari csapatfőnöke szerint a címvédő imolai balesete is szerepet játszik.

Az idei évtől új szabályozásnak kell megfelelni a Forma-1-ben, a csapatok kötelesek 145 millió dollárnál kevesebbet költeni a naptári év során (kivéve néhány tételt, például a csúcsfizetéseket és a marketinget), és az élcsapatok számára ez bevallottan nehéz feladat.

A Mercedesnél van pénz, mégis spórolniuk kellForrás: Getty Images/2021 Getty Images/Lars Baron

A Mercedes, a Red Bull és a Ferrari kénytelen volt alaposan átalakítani a működését, leépítéseket végrehajtani és új programokat is indítani, jellemzően a Forma-1-en kívül, hogy fenn tudják tartani magukat. Összehasonlításképp a Mercedes majdnem 325 millió fontot költött 2020-ban a világbajnoki cím megnyerésére, ami a jelenlegi árfolyamon csaknem 460 millió dollár.

Dieter Rencken, a Racefans és a Racingnews365 tudósítója úgy értesült, hogy a Mercedes a szűkös költségkeret miatt kénytelen kihagyni a 2022-es Pirelli esőgumik tesztjét, és Toto Wolff csapatfőnök a Monacói Nagydíjon ezt meg is erősítette. „Próbálunk beférni a költségplafon alá, de ez nem magától értetődő” – nyilatkozta az osztrák üzletember.

„Nem tudtuk vállalni a gumiteszttel kapcsolatos költségeket és nem tudtuk volna ilyen hosszú időre elküldeni a szerelőinket” – utalt arra, hogy a gumiteszt május 25-26-án lett volna esedékes a Francia Nagydíj helyszínén, a Paul Ricardon, és nem fért volna bele, hogy külön stábot küldjenek, a versenycsapat tagjai pedig a következő hétvégén már Bakuba hivatalosan az Azeri Nagydíjra.

Wolff már korábban is jelezte, hogy a költségplafon miatt gondjaik vannak, fájdalmasnak nevezte, hogy szakembereket kellett elküldeniük, a költségkeret növeléséhez kötötte a sprintfutamok bevezetésének támogatását és az imolai nagydíj után azt mondta, George Russell és Valtteri Bottas balesete miatt lehetséges, hogy korlátozniuk kell a fejlesztéseket is.

A 2022-es szezonra szánt gumik teszteléséhez a csapatok módosított autókat készítenekForrás: Xavi Bonilla / DPPI

Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke is utalt arra, hogy a Mercedes döntésében az Imolában történtek is szerepet játszhatnak, a Scuderia viszont egyelőre nem szembesült hasonló problémával, így a bahreini gumiteszt után a Hungaroringen is tervezik a részvételt.

„A Ferrarinál mindig is azt mondtuk, hogy a 2022-es év prioritást élvez 2021-gyel szemben és hisszük, hogy fontos nekünk a Pirelli támogatása az új gumik kifejlesztése terén. Szerencsére, nekünk nem volt Imolában balesetünk, így a Mercedeshez képest nagyobb mozgásterünk van. Örömmel elfogadjuk a lehetőséget és részt veszünk” – nyilatkozta a svájci szakember.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK