Bottas és Russell imolai balesete miatt spórol a Mercedes?

Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Monacói Nagydíj 2021, csütörtök
MONTE-CARLO, MONACO - MAY 20: Lewis Hamilton of Great Britain driving the (44) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes W12 on track during practice ahead of the F1 Grand Prix of Monaco at Circuit de Monaco on May 20, 2021 in Monte-Carlo, Monaco. (Photo by Lars Baron/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Felhagyott a 2021-es fejlesztésekkel és a 2022-es gumik tesztjét is lemondta a Mercedes, Toto Wolff elismerte, hogy szűkösnek találják a költségplafont. A Ferrari csapatfőnöke szerint a címvédő imolai balesete is szerepet játszik.

Az idei évtől új szabályozásnak kell megfelelni a Forma-1-ben, a csapatok kötelesek 145 millió dollárnál kevesebbet költeni a naptári év során (kivéve néhány tételt, például a csúcsfizetéseket és a marketinget), és az élcsapatok számára ez bevallottan nehéz feladat.

A Mercedesnél van pénz, mégis spórolniuk kell Forrás: Getty Images/2021 Getty Images/Lars Baron

A Mercedes, a Red Bull és a Ferrari kénytelen volt alaposan átalakítani a működését, leépítéseket végrehajtani és új programokat is indítani, jellemzően a Forma-1-en kívül, hogy fenn tudják tartani magukat. Összehasonlításképp

a Mercedes majdnem 325 millió fontot költött 2020-ban a világbajnoki cím megnyerésére, ami a jelenlegi árfolyamon csaknem 460 millió dollár.

Dieter Rencken, a Racefans és a Racingnews365 tudósítója úgy értesült, hogy a Mercedes a szűkös költségkeret miatt kénytelen kihagyni a 2022-es Pirelli esőgumik tesztjét, és Toto Wolff csapatfőnök a Monacói Nagydíjon ezt meg is erősítette. „Próbálunk beférni a költségplafon alá, de ez nem magától értetődő” – nyilatkozta az osztrák üzletember.

„Nem tudtuk vállalni a gumiteszttel kapcsolatos költségeket és nem tudtuk volna ilyen hosszú időre elküldeni a szerelőinket” – utalt arra, hogy a gumiteszt május 25-26-án lett volna esedékes a Francia Nagydíj helyszínén, a Paul Ricardon, és nem fért volna bele, hogy külön stábot küldjenek, a versenycsapat tagjai pedig a következő hétvégén már Bakuba hivatalosan az Azeri Nagydíjra.

Wolff már korábban is jelezte, hogy a költségplafon miatt gondjaik vannak,

fájdalmasnak nevezte, hogy szakembereket kellett elküldeniük, a költségkeret növeléséhez kötötte a sprintfutamok bevezetésének támogatását és az imolai nagydíj után azt mondta, George Russell és Valtteri Bottas balesete miatt lehetséges, hogy korlátozniuk kell a fejlesztéseket is.

A 2022-es szezonra szánt gumik teszteléséhez a csapatok módosított autókat készítenek Forrás: Xavi Bonilla / DPPI

Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke is utalt arra, hogy a Mercedes döntésében az Imolában történtek is szerepet játszhatnak, a Scuderia viszont egyelőre nem szembesült hasonló problémával, így a bahreini gumiteszt után a Hungaroringen is tervezik a részvételt.

„A Ferrarinál mindig is azt mondtuk, hogy a 2022-es év prioritást élvez 2021-gyel szemben és hisszük, hogy fontos nekünk a Pirelli támogatása az új gumik kifejlesztése terén. Szerencsére, nekünk nem volt Imolában balesetünk, így a Mercedeshez képest nagyobb mozgásterünk van. Örömmel elfogadjuk a lehetőséget és részt veszünk” – nyilatkozta a svájci szakember.