Tavaly a koronavírus miatt nem rendezték meg a Monacói Nagydíjat, így a mezőny tagjai legutóbb 2019-ben versenyezhettek a hercegség szűk utcáin, akad viszont köztük egy kivételes pilótapáros: az Alpine-t erősítő Esteban Ocon és Fernando Alonso sem volt a mezőnyben 2019-ben, ők legutóbb 2018-ban léphettek pályára a miniállamban.
Ocon 2019-ben éppen kispados volt, a Mercedes tartalékpilótájaként alkalmazták, Alonso pedig akkoriban nem volt a mezőny tagja, miután 2018 végén elhagyta az F1-et. Sőt, a spanyol pilóta az előző, 2017-es versenyt is elkerülte, mert a McLaren-Honda esélytelensége miatt inkább az Indianapolis 500-on próbált szerencsét.
Elég régen versenyeztem már Monacóban, még 2018-ban, tulajdonképpen ugyanakkor, amikor Fernando is
– mutatott rá Ocon. – Egy kis időre lesz szükségünk, hogy felvegyük a ritmust és megtaláljuk a határokat a szabadedzésen. A versenyzőknek ez az év legnagyobb kihívása, magabiztosnak kell lennünk az autóban” – nyilatkozta a francia pilóta.
Bár Alonso az elmúlt évek során kerülte az autósportok egyik koronaékszerének számító Monacót és elsősorban Indianapolisban, Le Mans-ban és Daytonában próbálkozott, várakozással tekint arra, hogy a két győzelme után újabb sikereket érjen el a városi versenyen.
Nem igazán van ehhez fogható verseny, várom már, hogy a hétvégén ismét ott lehessek
– nyilatkozta Alonso. – Élvezem azt is, hogy vasárnap taktikázni kell. Az időmérő nagyon fontos lesz, ahogy Spanyolországban is az volt, úgyhogy mindent ki kell hoznunk az egykörös tempónkból ahhoz, hogy szombaton mindkét autónk jól szerepeljen.”
„A forgalom kezelése is kulcsfontosságú. Alig várom már, hogy újra belevessem magam a hétvégébe. Nagy kihívást jelent a pálya, a korlátok folyamatosan emlékeztetnek arra, hogy itt nem lehet hibázni, és az egész versenytáv során nagyon oda kell figyelni. Viszont, Forma-1-es pilótaként mi ezért élünk és élvezem, hogy az éles kanyarok, valamint a bukkanók minden kanyart izgalmassá tesznek.”
Az Alpine egyelőre a konstruktőri világbajnokság 5. helyezettje 15 ponttal, elsősorban a 6. helyezett, 10 pontos Alpha Taurival küzdenek, mert a Ferrari a 4. helyen már 60 pontot gyűjtött, ami négy futam alapján jelentős, de nem behozhatatlan különbség, egy jól sikerült hétvégével még a francia márka csapata is felzárkózhat az olaszok mögé.