Lewis Hamilton statisztikailag minden idők legsikeresebb F1-es pilótája, ráadásul a Spanyol Nagydíjon a pole pozíciók tekintetében elérte a 100-as mérföldkövet. Könnyen azt lehetne gondolni, hogy a Mercedes pilótája minden alkalmat kihasznál, hogy jobban megismerje az autót vagy éppen az adott pályát, de ez koránt sincs így.
A szimulátorozás mára például bevett szokás a versenyzők és a csapatok körében, hiszen az erősen korlátozott tesztelési lehetőség miatt az istállóknak a virtuális térben kell keresniük a megfelelő beállításokat, illetve a fejlesztésben is nagy szerepe van. Hamilton korábban is beszélt arról, hogy ő nem igazán rajong az ilyen jellegű tevékenységért, most pedig kijelentette, tényleg alig szimulátorozik.
Szinte soha nem vezetek a szimulátorban
– válaszolta a Sky Sports műsorában Martin Brundle azon kérdésére, hogy ez a tevékenység mekkora szerepet játszott a 100 rajtelsőség elérésében. – Talán húsz kört teszek meg egy évben. Nem érdekel a szimulátorozás.” A 20 kör pedig még Spa-Francorchamps-ban, a versenynaptár leghosszabb aszfaltcsíkján sem éri el a fél versenytávot.
A versenyzők körében ugyancsak megszokott, hogy a futamhétvége előtti csütörtökön (vagy a következő, Monacói Nagydíj esetében szerdán) a mérnöki csapatukkal körbesétálják a pályát, hogy feltérképezzék azt, mielőtt beülnek a volán mögé. Korábban Hamilton is így tett, mostanra viszont már feleslegesnek tartja mindezt.
Fiatalabb koromban részt vettem a pályabejáráson, később viszont rájöttem, hogy számomra ez értelmetlen program
– magyarázta. – Nagyon más, amikor az ember nagy sebességgel érkezik meg oda. Úgy ítéltem meg, hogy ezzel csak az energiámat pazarlom, ellenben a hétvégéimnek a lényege, hogy takarékoskodjak az energiámmal, és fenntartsam azt.”
Azonban egyáltalán nem arról van szó, hogy a hétszeres világbajnok számára csak az első szabadedzés rajtjának pillanatában kezdődik a munka. Elmondása szerint egy pole pozíciót érő kör felépítése akkor kezdődik, amikor belép az adott helyszín paddockjába.
Az ember csütörtökön és pénteken is ezen dolgozik
– szögezte le. – Pénteken és szombat délelőtt sok mindent kipróbál, és nagyjából megtalálja a kirakós darabjait, de még nem illesztette őket össze. Utána jön az időmérő, amikor már nincs választás, akár megtalálta az alkotóelemeket, akár nem, ki kell raknia a puzzle-t. Ilyenkor megnézzük az előző évek köreit, amelyeket saját magunk, illetve néhány ellenfelünk teljesített. Meg kell győződnünk arról, hogy semmit nem szalasztottunk el.”