Társoldalunk:

A Haas főnöke állítja, nem ál-Ferrarit építenek jövőre

2021.05.15. 16:06

A Haas a 2022-es autó építése során kevésbé veszi igénybe a Dallara szolgálatait és nagyobb mértékben támaszkodnak a Ferrarira, de Günther Steiner szerint ettől még saját autót készítenek.

Szorosabbra fűzte az együttműködését a Haas és a Ferrari, ennek köszönhető, hogy az olasz istálló juniorprogramjának tagja, Mick Schumacher a csapat versenyzője lett és a költségplafon bevezetése után Maranellóban létrehoztak egy külön mérnökrészleget is, ami a Haasnak dolgozik.

A Ferrari mérnökei is dolgoznak a 2022-es HaasonForrás: dpa Picture-Alliance via AFP/Hasan Bratic

Ez külön épületben, a Scuderiától elszigetelve működik, de egyebek mellett a jól ismert Simone Resta is átkerült ide. Indulása óta a Haas sajátos megközelítéssel működik az F1-ben, a lehető legtöbb alkatrészt a Ferraritól szerzik be és a tervezést is kiszervezték, eddig a Dallarának, a jövő évi autóval kezdve pedig ezt is a Ferrari szakembereinek.

Günther Steiner csapatfőnök a Spanyol Nagydíj alkalmával felvázolta, hogy ez miként zajlik a gyakorlatban.

„Az autót mindig is a Haas F1 tervezte, ez így volt és így van most is, csak más emberekkel. Két évvel ezelőtt még több emberünk volt a Dallarától, őket leváltották a Ferraritól érkező emberek. Nem a Ferrari csatlósai vagyunk, megvan a Haas F1-nek a maga csapata és az irodánk is a Dallaránál, mert foglalkoztatunk átlagosan 30 embert tőlük is” – mondta az olasz szakember.  

A Haas az egyetlen istálló, ami már az év elején bejelentette, hogy lényegében teljesen lemond az idei szezonról, a szakembereik szinte teljesen a 2022-es autóval foglalkoznak. Ennek köszönhetően a Haas egyértelműen a leggyengébb csapat és a legkevésbé versenyképes autó lett az idei szezonra, de Steiner szerint nem változtattak a hozzáállásukon.

Günther Steiner és a csapattulajdonos, Gene HaasForrás: Getty Images/2021 Getty Images/Peter Fox

„Ahogy elég sokszor elmondtam már, a ’21-es autó fejlesztésével felhagytunk. Egy kicsit dolgozunk a ’21-es autó megbízhatóságán, de már kezdenek végezni ezzel, úgyhogy a Maranellóban dolgozók, a Haas és a Ferrari emberei is a ’22-es autóval foglalkoznak és a Dallara is átállt már. A ’21-es autó teljesítményét már nem fokozzuk, csak a problémákat orvosoljuk, ha vannak.”

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK