Szenzációs futamokkal tért vissza Monaco, vajon az F1 is bizonyít?

Formula E, Monaco, Antonio Félix da Costa, DS, Mitch Evans, Jaguar, Robin Frijns
Antonio Felix da Costa (PRT), DS Techeetah, DS E-Tense FE21, leads as Mitch Evans (NZL), Jaguar Racing, Jaguar I-TYPE 5, battles with Robin Frijns (NLD), Envision Virgin Racing, Audi e-tron FE07
Vágólapra másolva!
A tavalyi kihagyás után már két versenyhétvégét is rendeztek Monte Carlóban, mindkettő szenzációsan izgalmas futamokat hozott. Már csak az F1-es Monacói Nagydíjon a sor.

Monaco a Forma-1 koronaékszere, de kijelenthető, hogy eső nélkül gyakran unalomba fullad a verseny, főleg 2017 óta, mert a jelenlegi autókkal még a korábbiaknál is lehetetlenebb feladat előzni a szűk és kanyargós utcai pályán. Tavaly a koronavírus miatt elmaradt a szezon legismertebb versenye, így bő másfél év után először rendeznek majd városi nagydíjat az F1-ben.

Alesi és Werner látványos csatát vívott

Monte Carlóban a verseny miatt hosszú hetek munkájával át kell alakítani a várost versenypályává és ha már ezt megteszik, a kortárs F1 mellett történelmi versenyautóknak is rendeznek nagydíjat és az elektromos Formula E-t is vendégül látják, ráadásul idén már az F1-es nagydíjpálya alig módosított változatán.

Néhány héttel ezelőtt bejárta a világsajtót, hogy a Grand Prix de Monaco Historique, különösen az 1973-1976 közötti autók számára kiírt futama milyen szenzációs versenyzést hozott Jean Alesi és Marco Werner között. A küzdelem sajnos balesettel és keserű szájízzel zárult, de előtte Alesi a legjobb napjait idézve száguldott, hogy maga mögött tarthassa a gyorsabb Wernert.

A 18 körös futamon Werner nem igazán talált fogást Alesin, a két autó valódi versenytempóban közlekedett, látványos erőcsúsztatások és valóban test-test elleni csatát láthatott a közönség, olyat, amit manapság Monacóban csak elvétve tudnak bemutatni a pilóták. Nem kell veteránautó-rajongónak lenni ahhoz, hogy a nézőt a hatalmába kerítse a ’70-es évek varázsa, mai köntösben.

Könnyű lenne azt mondani, hogy régen minden jobb volt, de erre a Formula E monacói futama is rácáfolt. Első ránézésre sima verseny is lehetett volna, hiszen a pole pozícióból rajtoló António Félix da Costa győzött, de ehhez az utolsó körben, a sikán előtt az autót állóra fékezve kellett megelőznie riválisát, Mitch Evanst.

A Formula E-futam összefoglalója

Evans is bemutatott remek manővereket, egyebek mellett a Rivage-nál is előzött és a többi versenyzőről is elmondható, hogy olyan műsort csináltak a hercegség aszfaltcsíkján, amit az F1-ben manapság ritkán látni. Érdemes mindkét futam összefoglalójába belenézni és drukkolni, hogy a Monacói Nagydíjon se dőljön el a küzdelem már a szombati időmérő edzésen.