Hogyan csinált a szezon előtti piruettekből három győzelmet a Mercedes?

Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Bahrein teszt 2. nap, 2021
BAHRAIN, BAHRAIN - MARCH 13: Lewis Hamilton of Great Britain driving the (44) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes W12 spins on track during Day Two of F1 Testing at Bahrain International Circuit on March 13, 2021 in Bahrain, Bahrain. (Photo by Clive Mason/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Az első négy verseny után már csak távoli emlék, hogy az előszezoni teszten a Mercedes nehezen vezethetőnek és a Red Bullnál lassabbnak tűnt. Andrew Shovlin elárulta, hogyan formálták át az autót kényes dívából futamgyőztessé.

Pusztán a futamgyőzelmek számát elnézve úgy tűnik, a Mercedes idén is sikeresen kezdte a szezont, de ez még nagyobb fegyvertény annak tekintetében, hogy az előszezoni teszten a W12-es nem volt kezes autó, a pilóták többször is megpördültek vele, a Red Bull minden szempontból jobbnak és gyorsabbnak tűnt.

Így indult az év Hamiltonnak és a Mercedesnek Forrás: Getty Images/Clive Mason/Clive Mason

Egy szurkolói kérdésre válaszolva Andrew Shovlin, a Mercedes vezető versenymérnöke elismerte, hogy a bahreini teszten szenvedtek az autóval és nem tudták azt megfelelő működési tartományba hozni, ezért a pilóták nem voltak magabiztosak,

képtelenek voltak megfelelő tempót bevinni a kanyarokba, sőt, az autó még elfordulni is alig akart, majd kigyorsításokon is instabil volt.

„Sok dolog akadt, amit helyre kellett tennünk. Rengeteget dolgoztunk Brackley-ben és Brixworth-ben is az erőforrások oldalán, mert az autó vezethetősége több ponton is elmaradt attól, amit elvártunk és az erőforrás terén is akadtak fejleszthető részletek a teljesítményleadás kapcsán” – magyarázta a brit szakember.

„Kemény munka és finomhangolás kellett, számos etapot futottunk a szimulátorban, hogy mindent a megfelelő tartományba hozzunk. Amikor visszatértünk Bahreinbe, láthattuk, hogy az időmérőn egyértelműen a Red Bull volt a leggyorsabb, de az autónk alkalmas volt arra, hogy küzdjünk velük” – mondta, a végül Lewis Hamilton győzelmét hozó versenyről.

A Spanyol Nagydíj után Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke úgy vélte, a Red Bull még mindig a leggyorsabb a szombati napokon,

de ő is kiemelte, hogy hosszabb etapokon, vasárnaponként már a világbajnoki címvédő felé billen a mérleg nyelve. Shovlin elárulta, ő is ebben látja a sikereik kulcsát.

Hamilton négyből két pole pozíciót szerzett (és Bottas is egyet), valamint négyből három futamot megnyert egy 2. hely mellett, összesen 7 pontot vesztett eddig a megszerezhető 100-ból, amit egy leggyorsabb körrel 6-ra csökkentett Forrás: Formula 1 via Getty Images/2021 Formula One World Championship Limited/Dan Istitene - Formula 1

„Jelentős mértékben javítottunk a hosszú etapjainkon és ez tette lehetővé a számunkra, hogy megnyerjük az első versenyt Bahreinben. Imolába vittünk egy fejlesztési csomagot, amellyel apró előrelépésekre számítunk. Olyan csekély a különbség a Red Bull és köztünk, hogy minden milliszekundumot hajszolunk.”

„Összefoglalva, nem egy dologról van szó, az [előrelépés] része, hogy a fejlesztésekkel javul az autó teljesítménye, de sok múlik azon is, hogy megértettük a problémákat és az autót megfelelő formába hozzuk, így a pilóták olyan autót kapnak, amiben megbízhatnak és amit a határig hajszolhatnak. Ezt folytatjuk is, mert szerintem még sok tartalék van benne.”