Társoldalunk:

Már a harmadik leggyorsabb, de leállt idei autója fejlesztésével a Ferrari

2021.05.12. 17:24

A Spanyol Nagydíjon a Ferrari bizonyította, hogy a teljesítmény szempontjából mérvadónak számító Barcelonában is képes a Red Bull és a Mercedes mögötti harmadik erőként szerepelni, ám kérdés, hogy a folytatásban tartani tudja-e ezt a pozíciót, idei autójának fejlesztésével ugyanis már leállt.

Pozitív hétvégét zárt a Ferrari a Spanyol Nagydíjon, miután a negyedik és a hetedik helyet szerezte meg, ami pedig ennél is fontosabb, a Mercedes és a Red Bull mögött a versenyen is képes volt a harmadik leggyorsabb csapat lenni. Mattia Binotto, a Scuderia csapatfőnöke elárulta, hogy mindez annak volt köszönhető, hogy levonták a tanulságokat a Portugál Nagydíj után, és Barcelonára változtattak a gumikezelésen.

Ezzel az eddigi négy futamból a svájci olasz szerint kétszer a Ferrarié volt a harmadik leggyorsabb autó. Kérdés ugyanakkor, hogy a szezon további részében is képesek lesznek-e hozni ezt a szintet, miután már gyakorlatilag teljes mértékben a 2022-es autót fejlesztik.

A Ferrari Barcelonában az időmérőn és a futamon is a McLaren előtt voltForrás: Motorsport Images/Mark Sutton

A Spanyol Nagydíj után Charles Leclerc és Carlos Sainz is elégedetten nyilatkozott az autó tempójáról, amely a tavaly augusztusi barcelonai versennyel összehasonlítva valóban óriási előrelépést mutat, tavaly a hetedik helyen záró Sebastian Vettel ugyanis körhátrányban fejezte be a futamot, míg az idén mindkét Ferrari körön belül maradt. Binotto szerint is „sokat fejlődtek", amit „jó látni", különösen azért, mer „a barcelonai egy nehéz pálya, és normál esetben ha az ember itt jól szerepel, akkor sok más helyszínen is jól fog. Összességében az autó úgy teljesített, ahogy vártuk, és nem csak az időmérő edzésen."

Binotto kiemelte, hogy ezúttal mindkét pilóta jó munkát végzett a katalán pályán kimondottan nehéz gumikezelés terén, miközben Bahreinben és Portimaóban nem ez volt a helyzet.

A csapatfőnök szerint mindez nem a véletlen műve, ezáltal pedig az imolai Emilia Romagna Nagydíj után ismét az övék volt a harmadik leggyorsabb autó a versenyben, amit a McLaren pilótái is megerősítettek.

„Nem hiszem, hogy most először voltunk a harmadik leggyorsabbak, mivel szerintem Imolában is ez volt a helyzet. Bahrein nagyon specifikus volt a hátsó gumik túlmelegedése miatt, Portimaóban pedig hibákat követtünk el a gumikezeléssel, de Barcelonában odafigyeltünk erre és jól kezeltük a helyzetet. Jó volt látni, hogy milyen versenytempóra voltunk képesek" – mondta Binotto.

Binotto elégedett voltForrás: Scuderia Ferrari Press Office/Foto Colombo Images

„Nyilván amikor úgy szenvedünk, mint ahogy Portimaóban tettük, abból mindig lehet tanulni mind az autóbeállítás, az egyensúly és a gumikezelés terén. Kielemeztük az adatokat, megbeszéltük a pilótákkal, majd megosztottuk velük az aggodalmainkat és a megoldást. Reagáltunk a lehetséges megoldásokkal, és igen jól teljesítettünk."

Gyakorlatilag már nem fejlesztik az idei autót

Az idei szezon minden csapat számára extra kihívást tartogat amiatt, hogy jövőre teljesen megújulnak a technikai szabályok, ezért a 2022-es autókat a nulláról kellett kezdeni. Ez, és a költségplafon idei bevezetése a szokottnál nagyobb dilemma elé állít mindenkit azzal kapcsolatban, hogy meddig fejlessze az idei modellt, és mikor csoportosítsa át erőforrásait a következő évi kocsira. A Haas például ezt már korábban megtette, mostanra azonban a konstruktőri harmadik helyért a McLarennel harcban álló Ferrari is átállt.

Lesznek még változások az idei autón, de ezek még vélhetően korábban elindított fejlesztések eredményeiForrás: Getty Images/2021 Getty Images/Bryn Lennon

„2022-re koncentrálunk” – jelentette ki a The-Race.comnak Laurent Mekies, a Scuderia sportigazgatója, majd hozzátette, hogy az sem változtat a döntésükön, hogy jól jönne az extra teljesítmény az idei autónak is a minél jobb év végi helyezés eléréséhez. A középmezőny nagyon szoros, talán csak néhány századra vagy tizedre van szükség, hogy az ember hatodikból harmadik legyen, de ez nem változtat a stratégiánkon. Az erőforrásaink nagy részét már átirányítottuk, ami nem jelenti azt, hogy néhány részlet ezután nem fog változni az idei autón, de már a következő évre koncentrálunk. Számunkra ez világos döntés volt. Mostanra nagyjából teljes mértékben átálltunk. Ha számokban akarjuk kifejezni, mondhatjuk 90%-nak vagy 95%-nak. Akárhogy is, most itt tartunk."

A folytatásban érdekes lesz figyelni, hogy melyik csapat nem bír majd ellenállni a kísértésnek, és egy kicsit tovább húzza az idei autó fejlesztését, amivel 2021-ben előbbre léphet, viszont 2022-re hátrányba kerülhet. Marcin Budkowski, az Alpine ügyvezető igazgatója azt állította, nem ők lesznek ezek, és a Ferrarihoz hasonlóan mindent 2022-nek rendelnek alá. A világbajnoki címért csatázó Red Bull és Mercedes ugyanakkor már nehezebb helyzetben van, hiszen nekik az idei vb-cím is múlhat ezen a döntésen.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK