Társoldalunk:

Hamilton kifogásolja a Red Bull autóját, szerintük az teljesen szabályos

2021.05.11. 10:28

Új hátsó szárnnyal versenyzett a Red Bull, ami rögtön felkeltette Lewis Hamilton érdeklődését. A Red Bull csapatfőnöke szerint az autójuk szabályos, a Mercedes első embere inkább nem szólt semmit.

A háttérben is nagy csata zajlik a Mercedes és a Red Bull között, mindkét csapat újításokkal érkezett a Spanyol Nagydíjra: a Mercedes módosított a padlólemezen, a Red Bull a második barcelonai edzésnaptól új hátsó szárnyat szerelt az autóra, és a versenyen is használták azt. Lewis Hamilton már az időmérő után kifogásolta az új alkatrészt.

A Red Bull hajlékony szárnyakat ad?Forrás: Getty Images/Eric Alonso/Eric Alonso

„A Red Bullok nagyon gyorsak az egyenesben. Mára virradóan hajlékony szárnyat szereltek az autó hátuljára, és ezzel a szárnnyal legalább három tizedet nyernek. Az egyenesben gyorsabbak lesznek nálunk, úgyhogy nehéz lesz őket magunk mögött tartani, de ez nem jelenti azt, hogy lehetetlen lenne” – nyilatkozta Hamilton az időmérő után a Sky Sportsnak.

A csapatok folyamatosan feszegetik a határokat a szárnyak hajlékonysága terén, elsősorban azért, mert az egyenesekben így csökkenthető a légellenállás, így növelhető a csúcssebesség. A szabályok bizonyos mértékű hajlást megengednek az anyagok jellege miatt, a Red Bull szerint az alkatrészük most is megfelel az előírásoknak.

„Én is láttam a nyilatkozatokat. Az autók természetesen alaposan átvizsgálták, különböző teszteknek is alávetették az alkatrészeket. Az FIA teljesen elégedett az autóval, minden teszten átment, és ezek eléggé szigorúak. Ebből adódóan meglepett, hogy [Hamilton] ezt mondta, de Toto [Wolff] említette ezt nekem, úgyhogy kétlem, hogy ez Lewis véleménye volt, talán máshonnan fúj a szél.”

A Red Bull a hajlékony szárnyak egyik mestere, 2011-ben szemmel is látható mértékben deformálódtak az alkatrészeik, amelyek így is átmentek az FIA tesztjein, de az előírásokat azóta szigorították. Nem ők az egyetlenek, a Ferrari és a Mercedes is próbálkozott már hasonló megoldásokkal.

A téma természetesen felmerült a Mercedes futam utáni online sajtóbeszélgetésén is, de Wolff tőle szokatlan módon inkább tartózkodott attól, hogy nyilvánosan véleményt formáljon a helyzettel kapcsolatban. „Igen, ez elég mókás – mondta. – Viszont… mindenki… Nem, inkább hadd ne kommentáljam, elnézést.”

A Red Bull nem adja fel a fejlesztéseket

Noha a Mercedes az előszezoni teszteken küszködött az autójával, Lewis Hamilton az első négy versenyen három győzelmet és egy második helyet ért el és magabiztosan vezeti az egyéni pontversenyt. A Red Bull hagyományosan jobb a fejlesztési versenyben, de eddig mindig késő volt, amikor elkezdtek felzárkózni. Horner idén is azt ígérte, hogy sokáig kitartanak.

„A Mercedes nem mutatta meg a valódi erejét az [előszezoni] tesztelésen. Bahreintől mindig ott vannak, különösen a versenytempó terén. Ez az év arról fog szólni, hogy ki tud hatékonyan fejleszteni amellett, hogy persze egy új autót kell tervezni a következő évre, ami sajátos kihívás. Egy 23 versenyes szezon maratoni, ki kell tartanunk a második félidőre is, amikor eddig erősebbek voltunk.”

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK