A holland úgy érzi, Hamilton gyorsabb volt nála, semmivel sem tudta volna megakadályozni a győzelmét. A lassú bokszkiállása az ő hibája volt.
Noha úgy tűnt, Lewis Hamilton a jobb bokszstratégiával győzte le Max Verstappent és vette vissza tőle a rajtnál elvesztett 1. helyet a Spanyol Nagydíjon, a Red Bullnál úgy érzik, a pályán annyival gyorsabb volt a címvédő és a jelenlegi tabella éllovasa, hogy semmivel sem háríthatták el a támadását.
Hamilton az első etapban szorosan tapadt Verstappenre, láthatóan jobb állapotban voltak a gumijai, de a bokszkiállások első fordulójánál úgy sem tudott elé katapultálni, hogy a Red Bull a szokásos 2 másodperc körüli eredmény helyett több mint 4 alatt cserélte le a kerekeket a holland autóján. Christian Horner csapatfőnök szavai alapján a pilóta váratlan manővere okozta az elhúzódó műveletet.

„Ő döntött úgy, hogy bejön. Nem számítottunk rá, ezért nem voltunk felkészülve a fogadására" – árulta el.
A srácok szenzációsan reagáltak és gyorsan rendzték a sorokat, csak minimális időt vesztettünk.
Az istálló sportprogramját irányító Helmut Marko hozzátette, egy félreértés okozta a szituációt: Verstappennek azt mondta a mérnöke, a következő körben jöjjön ki, de ő ezt úgy értelmezte, hogy az adott, azaz a 24. körben.
Mindazonáltal nem ezen múlt, hogy végül Hamilton nyert, mert a legközelebbi nem mercedeses versenyző annyira leszakadt az élbolytól, hogy a britet kockázat nélkül kihívhatták egy újabb szett friss gumiért, aminek előnyével visszazárkózott Verstappenre és kevéssel a leintés előtt megelőzte. Csakúgy, mint a 2019-es Magyar Nagydíjon.

„Láttuk, hogy ez lesz. Őszintén szólva nem vagyok nagyon csalódott, mert mindent megpróbáltam, egyszerűen lassabbak voltunk – mondta Verstappen. – Az első kerékcserék után láttam, hogy a közepes gumin sokkal gyorsabb [Hamilton]. Sokkal, hiszen itt szinte lehetetlen folyamatosan egy másodpercnél közelebb maradni a másikhoz."
Igyekeztem életben tartani a gumikat, de amikor kiállt másodjára, tudtam, ennyi volt.
„Tudtam, hogy fel fog zárkózni és az lesz, ami Magyarországon történt."
„Simán megelőzött, nem csupán a gumik miatt, hanem mert ma jelentős tempóelőnyben volt – tette hozzá. – A maximumot hoztam ki a mai napból."

Nem hitte, hogy egy újabb kerékcserét beiktatva utolérte volna riválisát, de Marko a Sky holland csatornájának arról beszélt, a csapat nem zárta ki ezt az utat. „Fontolóra vettük, hogy bevállaljuk, csak akkor [Valtteri] Bottas mögé csúsztunk volna. A megelőzése sok időt elvett volna, és ugyanúgy meg kellett volna előzni Hamiltont is" – magyarázta.
Később Verstappen kiállt még egyszer a bokszba, de már csak azért, hogy a friss gumival támadjon a leggyorsabb körért. Sikerült megfutnia, ami 1 pontot jelentett a kasszánál, de a hátránya 14 egységre nőtt a bajnokságban Hamilton mögött.
Szerinte csak az első versenyen küszködött a Mercedes. „Már az ottani futamon is erősebben mentek, mint vártuk, azóta pedig jobban megértették az autót, sokat javult a balansza. Elénk ugrottak, főleg a versenyeken bánnak jobban a gumikkal, mint mi, és jobb a tempójuk" – mondta.
Pérez ötödik lett
A másik Red Bullt vezető Sergio Pérez is ludas volt abban, hogy a Mercedes kivitelezhette a második kerékcserét Hamiltonnal, hiszen ha nem szakad le ennyire, erre nem lett volna lehetőség. A rosszul alakuló, számára 8. helyet hozó időmérő után azonban számítani lehetett rá, hogy sokat nem fog előrelépni, az 5. helyen intették le.

„Jól sikerült az első kör, javítottam néhány helyet, de elég sokáig tartott, mire megelőztem Daniel [Ricciardót]. A McLaren nagyon gyors volt az egyenesben, kemény dió volt egyáltalán megpróbálni az előzést, az 1-es kanyar külső ívén végül sikerült – nyilatkozta Pérez. – Utána azonban nem sok élet maradt a gumikban, nehéz volt vezetni." A ferraris Leclerc-t így nem tudta megközelíteni.
Hozzátette, hogy egyre komfortosabban érzi magát az autóban és reményei szerint hamarosan 100%-os formában vezethet.