Társoldalunk:

A Mercedesnél nem bánják, hogy nem sikerült kibérelni az első sort a futamra

2021.05.08. 21:01

Lehet, hogy az első és harmadik rajtkockával még jobban is járt a Mercedes, mintha Lewis Hamilton és Valtteri Bottas egyaránt az első sorból rajtolna a Spanyol Nagydíjon. Miként az első tízből mindenki, ők ketten is lágy gumin kezdik a versenyt, az időmérő után pedig elmondták, hogy miért.A 

A Mercedesnél nem bánják, hogy nem sikerült kibérelniük az első rajtsort a Spanyol Nagydíjra, mivel annak is megvannak az előnyei, hogy az első és a harmadik helyről indul a két autójuk. Andrew Shovlin vezető versenymérnök pedig azt is elárulta, hogy miért döntöttek az összes Q3-ba jutóval egyetemben úgy, hogy a lágy gumikon kezdik meg a versenyt.

Hamilton 100. pole pozícióját szerezve az első, Bottas a harmadik helyről indulhat vasárnapForrás: Getty Images/2021 Getty Images/Emilio Morenatti

Ami a gumiválasztást illeti, Valtteri Bottas az időmérő utáni sajtótájékoztatón azt mondta, főként a pályán elfoglalt helyezés megtartása áll a rajtnál jobb tapadást biztosító lágy gumik melletti döntés hátterében, Lewis Hamilton pedig hozzátette, hogy ezen oknál fogva ha közepesen kezdenék a versenyt, és egy lágy gumin haladó autó mögülük kiáll, akkor is azonnal a bokszba hívnák őket ahelyett, hogy kihasználnák a közepes gumik teljes élettartamát, mivel a pályán elfoglalt helyezést kell védeni, annyira nehéz előzni a barcelonai aszfaltcsíkon.

Andrew Shovlin ehhez hozzátette, hogy „a gumiválasztás eléggé egyértelmű volt. A kemény gumi nem működik jól, úgyhogy az első tízben mindenki a lágy mellett döntött, és arra számítunk, hogy a legtöbben a lágyat és a közepeset fogják használni holnap."

A szakember az időmérő vonatkozásában is szót ejtett a gumik szerepéről, kiemelve, hogy a lágy abroncsokkal hímes tojásként kellett bánni a felvezető körben, majd a mért kör során is.

Valtteri Bottasnak ez pedig nem sikerült az első Q3-as körében, ami könnyen lehet, hogy a pole pozícióba került. „A napos, meleg körülmények ma eléggé nehézzé tették a gumik jó állapotban tartását az utolsó szektorra – mondta Shovlin. – Nagyon könnyű volt túlhevíteni azokat, egy kis megcsúszás pedig sokba került a hőmérsékleteket tekintve. Valtterinek ezzel gyűlt meg a baja, amikor a tízes kanyarban egy kis megcsúszás kiírta a pole pozícióért folyó versenyből."

Bottas hibázott, de így is csak 13 századdal kapott ki HamiltontólForrás: Formula 1 via Getty Images/Clive Mason/Clive Mason

Shovlin arra is felhívta a figyelmet, hogy bár Verstappen kettéválasztotta a két Mercedest, ez egyáltalán nem biztos, hogy a futam szempontjából baj. „A pálya az edzés vége előtt érte el a legjobb állapotát, ezért az élen már nem változott a sorrend az utolsó körök során, és bár szerettük volna megszerezni az első sort, mindkét autóval a tiszta oldalról indulni sem rossz. A futam izgalmas lesz, az első etapban kiderül, hogy megvan-e a tempónk az elszakadáshoz, de van néhány stratégiai lehetőség a tarsolyunkban. Kemény küzdelemre számítunk, de már várjuk."

Hamiltont megkérdezték a sajtótájékoztatón arról is, hogy mennyire zavarta meg Sergio Pérez megpördülése a Q3 elején. A Red Bull versenyzője egy kis kavicsot is felhordott a pályára, ami miatt Hamilton állítása szerint egy kicsit el kellett vennie a lábát a gázról, időt hagyva ezzel a körében, egy másik kérdés után azonban teljesen összezavarodott azt illetően, hogy egyáltalán mikor volt Pérez megforgása. Mikor a mellette ülő Verstappen felvilágosította, hogy a Q3 elején, Hamilton elmélázott azon, hogy ő korábbra tette fejben, és az első Q3-as körében semmit sem hagyott benne, úgyhogy valószínűleg elsőre emlékezett rosszul.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK