Vágólapra másolva!
Miamit az F1 állandó helyszínévé tenné Zak Brown, a McLaren-csapat vezérigazgatója, de úgy véli, Roger Penske szerepvállalásra révén Indianapolis is visszatérhetne a versenynaptárba.

Több éves huzavona után a Forma-1 megerősítette, hogy 2022-től legalább tíz évig nagydíjat rendeznek Miamiban, ami azt jelenti, hogy jövőre is biztosan lesz észak-amerikai helyszín a versenynaptárban, azt viszont egyelőre nem tudni, hogy megmarad-e az austini USA Nagydíj, amelynek szerződése az idén lejár.

Az utolsó indianapolisi USA Nagydíjon már mérsékelt volt az érdeklődés, de Brown szerint ezt újra fel lehetne lendíteni Forrás: Getty Images/2007 Getty Images/Paul Gilham

A Fort Worth Star-Telegram című helyi lap szerzője, Mac Engel attól tart, hogy az évi 25 millió dolláros állami hozzájárulás nélkül a pálya nem tudja meghosszabbítani a versenyrendezésre vonatkozó szerződést. Zak Brown, a McLaren Racing vezérigazgatója viszont úgy látja,

a Circuit of the Americas megmaradhatna a versenynaptárban, Indianapolisszal felváltva.

„Én már elmondtam a véleményemet azzal kapcsolatban, hogy Indianapolisba kellene egy nagydíj. Szeretnék Amerikában három nagydíjat, de a menetrendbe ennyi lehet, hogy nem fér bele – nyilatkozta az Indianapolis Star című lapnak. – Szeretnék egy állandót és talán egyet rotációban. Így három piacra is eljutnánk, fenntartanánk a lelkesedést és az érdeklődést is.”

„Úgy gondolom, hogy Miamit minden évben meg kell tartani, de most, hogy [a COTA] már megvan, nem tudom, hogy kell-e minden évben és szerintem Indianapolis sem, de el tudok képzelni egy olyan felállást, hogy Miamiban mindig elmegyünk, Austint és Indy-t pedig rotáljuk. Szerintem nagyszerű lenne, ezzel mindenki nyerne.”

A Forma-1 korábban, 2000 és 2007 között már versenyzett Indianapolisban, eleinte hatalmas volt az érdeklődés, majd fokozatosan csökkent, ennek a 2005-ös botrány is betett, amikor mindössze hat autó állt rajthoz. Bernie Ecclestone viszont már előtte is elégedetlen volt, kifogásolta azt is, hogy nem hirdették eléggé a versenyt a környéken. Ezen viszont Roger Penske szerepvállalása is változtathat.

– nyilatkozta Brown. – Szerintem egy kicsit keményebben kell dolgozni, mert a rajongóknak rengeteg szórakozási lehetősége van. Úgy gondolom, Roger egy szempillantás alatt benne lenne. Az [indianapolisi pálya] a leghíresebb, legnagyobb sportlétesítmény a világon. A város remek munkát végzett a Super Bowl megrendezésével, megmutatták, hogy össze tudnak rakni egy világszínvonalú rendezvényt. A pálya promótere 20 évvel ezelőtt nem volt annyira felkészült, mint manapság.”

Az Indy 500 viszont mindig teltházas esemény, a képen a 2019-es győztes, Simon Pagenaud látható Forrás: Getty Images/Chris Graythen

Fontos szempont az is, hogy Ecclestone uralkodása idején fel sem merülhetett, hogy a Forma-1 közösködjön más, csúcskategóriás autóversenyekkel, főleg nem azonos hétvégén. Brown viszont nem zárja ki, hogy Indianapolisban közös hétvégén fusson az F1 és az IndyCar mezőnye, amely felett már szintén Penske diszponál.

„Ha összeraknánk, szerintem olyan sikeres lenne, mint volt, de akkor az érdeklődés elkezdett mérséklődni – emlékezett vissza. – Ez azonban megállítható vagy csökkenthető lenne és már Roger is benne van, aki nagyszerű promóter. Talán az IndyCar is részt vehetne ebben. Szerintem remek lenne az IndyCarban, varázslatos dolgokat lehetne létrehozni.”