Óriási fogás a Red Bulltól, sikerült elcsábítani a Mercedes egyik veteránját

Forma-1, Mercedes, HPP, Ben Hodgkinson
Ben Hodgkinson, Head of Mechanical Engineering at Mercedes-AMG HPP, with technical drawings of the UCL Ventura CPAP device. Photographer: Jude Palmer / Royal Academy of Engineering
Vágólapra másolva!
Hosszú ideje a Mercedesnél dolgozó szakembert nevezett ki a Red Bull újonnan alapított motorrészlegének élére, amelynek elsődleges feladata, hogy megalkossa az energiaitalos csapat első önálló Forma-1-es erőforrását.

Komoly névvel erősített a Red Bull Racing F1-es istállója, amely a két évtizede a Mercedes szolgálatában álló Ben Hodgkinsont nevezte ki formálódó motorrészlegének élére. A jövőben a Red Bull Powertrains technikai igazgatói pozícióját betöltő szakember az elmúlt 20 évet a 2010 óta a Mercedes gyári istállójának is erőforrást biztosító brixworth-i központban töltötte és jelentős szerepe volt a gárda elmúlt években mutatott sikersorozatában, tapasztalata tehát felbecsülhetetlen értékkel bír a Red Bullnak.

A Red Bull a Milton Keynes-ben található központban alakítja ki saját motorrészlegét Forrás: Getty Images/2020 Marc Atkins/Marc Atkins

A Honda kiszállásával egy időre szorult helyzetbe kerülő, a motorszabályok befagyasztásával végül jól járó Red Bull már korábban bejelentette, hogy a várhatóan 2025-ig tartó átmeneti időszak után saját gyártású motorral szeretne versenyezni a Forma-1-ben, így elkerülve, hogy a jövőben más gyártótól függjön.

Ehhez a Milton Keynes-ben található központban pár nappal ezelőtt el is kezdték kialakítani a Red Bull Powertrains névre hallgató motorrészlegüket, amelynek 2022-től a megörökölt Honda-erőforrások üzemeltetése lesz az egyik feladata, emellett azonban a minden bizonnyal 2025-ben érkező új motorszabályok szerint épülő erőforrások tervezését és gyártását is végzi majd. Ezt a munkát fogja koordinálni a 2001 augusztusa óta Brixworth-ben, előbb az Ilmor Racing Engines-nél, majd az abból kialakuló Mercedes AMG High Performance Powertrains-nél (HPP) dolgozó Hodgkinson.

Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke, egyben a Red Bull Powertrains vezérigazgatója elmondta, „ugyanazt a filozófiát fogjuk alkalmazni, mint a kasztni oldalán. A szándékunk, akárcsak a kasztnirészlegnél, az, hogy a megfelelő és legtehetségesebb embereket vonzzuk be. Végső soron az F1 továbbra is csapatsport, amelyben az emberek a legfontosabbak. Ez az egyik alapvető oka, hogy a Milton Keynes-ben található központunkban lesz a motorrészleg. Így biztosítjuk, hogy zökkenőmentes legyen a motor integrációja a kasztniba."

Nemcsak remek szakembert szerződtettek, hanem egyúttal legfőbb riválisukat is gyengítették Hodgkinson megszerzésével Forrás: Getty Images/2021 Getty Images/Bryn Lennon

Ezzel a lépéssel a Ferrari után a Red Bull lesz a második olyan csapat, amely egy fedél alatt végzi a kasztni és a motor fejlesztését, illetve gyártását, amitől nagy előnyöket remélnek. És hogy mekkora energiákat fektetnek a projektbe, remekül mutatja, hogy elhappolták a Mercedesnél sikert sikerre halmozó szakembert.

„Örömmel köszöntjük Bent a Red Bull Powertrains technikai igazgatójaként. Bizonyított győztesként és innovátorként érkezik ebbe az izgalmas projektbe. Képes arra, hogy hasonló gondolkodású, képzett mérnökök vezetője legyen” – olvashatók Horner szavai a Red Bull közleményében.

Ennek a végső megnyilvánulása a Red Bull saját, a Forma-1 következő motorszabályainak megfelelő erőforrásának kifejlesztése. Ben kinevezése jelzi a hosszú távú szándékainkat. Minden rendelkezésre álló erőforrással támogatni fogjuk őt és a csapatát a siker érdekében."

Ben Hodgkinsonnak rengeteg információja van a Mercedes etalonnak számító erőforrásáról Forrás: Mercedes

„Hihetetlenül izgatott vagyok, amiért technikai igazgatóként csatlakozhatok a Red Bull Powertrains-hez – nyilatkozta Hodgkinson. – Nem volt könnyű meghozni a döntést és 20 év után elhagyni a HPP-t, de nagy megtiszteltetés egy ilyen fontos és távolra mutató projekt részesének lenni. A Red Bull komoly játékos a Forma-1-ben, a hibrid-érában a legnagyobb riválisunk, úgyhogy már várom, hogy mit érhetünk el együtt a cég utazásának új fejezetében."

Arról, hogy Hodgkinson mikor kezdheti el kamatoztatni Mercedesnél szerzett tapasztalatát, a közlemény nem tesz említést, csupán annyit ír, hogy kitöltötte a jelenlegi szerződését a HPP-nél. De mivel a magas beosztást betöltő szakemberek esetében viszonylag hosszú kényszerszabadságot szoktak a szerződésbe foglalni, hogy a legaktuálisabb titkokat már ne tudják magukkal vinni, a Red Bullnak egy ideig még biztosan várnia kell új szerzeménye munkába állására.