Társoldalunk:

Hamilton könnyen kieshetett volna tolatás közben

2021.04.22. 06:03

A Mercedesnél tartottak attól, hogy Lewis Hamilton elássa magát a kavicságyban az imolai versenyen, majd a brit pilóta szempontjából tökéletes időpontban leállították a futamot.

A múlt vasárnap rendezett Emilia Romagna Nagydíj egyik kulcspillanata volt, amikor a 31. körben Lewis Hamilton kicsúszott a pályáról és csak bő 40 másodperces időveszteséggel folytathatta a versenyt. A brit pilótának ehhez vissza kellett tolatnia a pályára, ez már önmagában feltűnő volt, de a versenyigazgató szabályosnak minősítette.

Ettől függetlenül is aggasztó volt a manőver a Mercedes szakemberei számára, Andrew Shovlin vezető versenymérnök a csapat értékelő videójában elismerte, kockázatos volt Hamilton akciója, ami elsőre katasztrófának tűnt, de végül megmentette a versenyét.

Ahogy láthatták is, egy kis időbe telt, mire Lewis kikecmergett a kavicságyból és visszatért a pályára. Ennek több oka is volt – nyilatkozta Shovlin. – Az első, hogy rá kellett jönnie, hogy mehet-e előre, de pont előtte volt a gumifal, ezért felismerte, hogy az egyetlen lehetősége a tolatás volt, ezt viszont könnyebb mondani, mint megcsinálni.”

„Tolatni nehéz még akkor is, ha eltekintünk attól, hogy nem lehet jól látni. Elég jó esély van arra, hogy az ember beragad. Lewisnak kellett egy kis idő, mire hátramenetet tudott kapcsolni, elsőre nem sikerült, de aztán mégis, és nagy örömünkre, amikor megindult hátrafelé, tudott nyerni egy kis lendületet a kavicságyban.” Igazából a versenye könnyedén véget is érhetett volna ott, ha elássa magát.”

„Szerencséjére a verseny felfüggesztése révén visszanyerhettük az elvesztett időt és a körhátrányt, így a 9. helye ellenére is sok pontért küzdhetett, ahogy ezt végül láthatták is” – utalt a brit szakember arra, hogy Hamilton végül visszaszerezte a kicsúszás előtti 2. helyét és a végül a leggyorsabb kört is futotta, így a pontverseny éllovasa maradt.

Az F1-es autókban annyira ritkán használják a hátramenetet, hogy a közvéleményben sokan nem is tudják, hogy az autókkal lehet tolatni is, pedig ezt a szabályok is megkövetelik. A hátramenet fokozatát a gyártók igyekeznek a lehető legkönnyebbre és legkisebbre tervezni.

Az ismert technikai illusztrátor, Craig Scarborough fényképén látható, lila nyíllal jelölt kis fogaskerék hidraulikus vezérléssel lép működésbe, ha ritkán, de szükség van rá.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK