A Red Bull és a Mercedes egymást gyengítheti jövőre

Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Max Verstappen, Lewis Hamilton
Red Bull's Dutch driver Max Verstappen (R) drives ahead of Mercedes' British driver Lewis Hamilton (L) during the Emilia Romagna Formula One Grand Prix at the Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari race track in Imola, Italy, on April 18, 2021. (Photo by Miguel MEDINA / AFP)
Vágólapra másolva!
A Red Bull tanácsadója szerint elképzelhető, hogy a tervezettnél később állnak át teljesen a jövő évi autó fejlesztésére. Mindennek a Mercedesszel vívott ádáz csata az oka, és ha a címvédő istálló is így tesz, az mindkét csapatnak visszaüthet.

Mint korábban megírtuk, a világbajnoki címvédő Mercedes-istállónál is folyamatosan mérlegelik, hogy mikor álljanak át teljes mértékben a 2022-es, forradalmian új szabályok szerint épülő versenyautójuk fejlesztésére. A zsinórban nyolcadik vb-címére hajtó gárda nincs könnyű helyzetben, hiszen az utóbbi két évvel ellentétben ezúttal nem várhatja kényelmes előnyből a versenyeket, helyette folyamatosan fejlesztenie kell, hogy ne kerüljön lépéshátrányba a Red Bull-lal szemben. Persze ugyanez igaz a bikásokra is, mindez pedig még jó ideig változatlan maradhat, az energiaitalos csapat ugyanis nem tervezi elvenni a lábát a gázról.

A teljes szezont fej-fej mellett teljesíthetik Forrás: Mark Sutton / LAT Images/Motorsport Images

Természetesen évről évre abba a dilemmába kerülnek az F1-es csapatok, hogy miként osszák meg erőforrásaikat az az évi és a következő évi autó között, az idén a költségplafon bevezetésével és a 2022-ben érkező szabályváltozások volumenével ez azonban minden eddiginél nehezebb döntésnek ígérkezik, ráadásul hosszú távú hatása is lehet annak, ha valaki túl későn fordítja a figyelmét a 2022-es regulákra.

És mint az lenni szokott, a legnehezebb helyzetben most is azok a csapatok vannak a döntést illetően, akiknek a világbajnoki cím múlhat ezen. Ez a két istálló pedig az idén a Mercedes és a Red Bull lesz. Könnyen elképzelhető, hogy amelyikük előbb pislog, azaz előbb fordítja figyelmét a 2022-es autóra, az vesztesen kerül ki az idei csatából. Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója a Servus TV-nek elmondta, arra törekednek, hogy ezek ne ők legyenek.

„Szükségünk van erre az eufóriára és a szenvedélyre és lelkesedésre is. Még mindig van hátra 19 verseny (valójában 21 - a szerk.), nekünk pedig mindent bele kell adnunk” – mondta az osztrák az elmúlt két futam jó szereplése által előidézett hangulatra a csapatban.

Jelenleg nüánszok döntenek az RB16B és a W12 között. „Szerintem a versenytávot nézve Imolában a Mercedesnek volt gyorsabb autója, míg egy körön nekünk. De szerintem ennek az alacsony hőmérséklethez is van köze, valamint a Mercedes jelenleg jobban bánik a gumikkal" – mondta Marko.

Most még elöl vannak, de ha elhanyagolják a 2022-es szabályok szerint épülő autót, a Mercedes és a Red Bull akár vissza is eshet jövőre Forrás: AFP/Miguel Medina

Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke szerint majd csak a Spanyol Nagydíj utánra kapnak pontos képet arról, hogy hol állnak, de azt ő is megerősítette, hogy nagyon egálban van a két csapat. „Most már van két futamnyi tapasztalatunk, de korábban is azt mondtam, hogy nagyjából négy verseny kell majd a valós erőviszonyok meghatározásához.

Azt látjuk, hogy a Mercedesnek nagyon kedvező a gumikopása, de az imolai versenyhétvége így is megerősítette a bahreini teszten és az első futamon látott tempónkat."

Hogy ha a szezon további részében sem tud egyik csapat sem ellépni a másiktól, érdekes lesz figyelni, hogy melyikük mennyit áldoz be a 2022-es fejlesztési munkából.

Amennyiben túl sokat, az mindenképpen hátrányba hozhatja őket azokkal szemben, akik már most is csak fél szemmel figyelnek az idei autó jobbá tételére.

A Ferrari bevallottan így tesz, de a középmezőny több csapata, köztük például az Alpine is hamarosan úgy dönthet, hogy mindent egy lapra tesznek fel, és elengedik az idei szezont.