Természetesen évről évre abba a dilemmába kerülnek az F1-es csapatok, hogy miként osszák meg erőforrásaikat az az évi és a következő évi autó között, az idén a költségplafon bevezetésével és a 2022-ben érkező szabályváltozások volumenével ez azonban minden eddiginél nehezebb döntésnek ígérkezik, ráadásul hosszú távú hatása is lehet annak, ha valaki túl későn fordítja a figyelmét a 2022-es regulákra.
És mint az lenni szokott, a legnehezebb helyzetben most is azok a csapatok vannak a döntést illetően, akiknek a világbajnoki cím múlhat ezen. Ez a két istálló pedig az idén a Mercedes és a Red Bull lesz. Könnyen elképzelhető, hogy amelyikük előbb pislog, azaz előbb fordítja figyelmét a 2022-es autóra, az vesztesen kerül ki az idei csatából. Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója a Servus TV-nek elmondta, arra törekednek, hogy ezek ne ők legyenek.
„Szükségünk van erre az eufóriára és a szenvedélyre és lelkesedésre is. Még mindig van hátra 19 verseny (valójában 21 - a szerk.), nekünk pedig mindent bele kell adnunk” – mondta az osztrák az elmúlt két futam jó szereplése által előidézett hangulatra a csapatban.