Vágólapra másolva!
Max Verstappen jön eggyel Charles Leclerc-nek, amiért a Ferrari pilótája nem előzte meg őt a hibája után, ezzel megnehezítve számára az Emilia Romagna Nagydíj megnyerését. Lando Norris állítja, ő nem lett volna ilyen figyelmes.

Szinte nem volt olyan versenyző az Emilia Romagna Nagydíjon, aki ne követett volna el legalább egy hibát, így az élmezőny tagjai közül is sokan rontottak. Lewis Hamilton a falnak ment, Charles Leclerc a kavicságyba csúszott a felvezető körön, Carlos Sainz a futam első szakaszában esett-kelt, Sergio Pérez pedig a mezőny végére száműzte magát, miután a Villeneuve-sikánban a bukótérben landolt. De nemcsak nekik, hanem a versenyt magabiztosan nyerő Max Verstappennek is volt egy megingása, ami kis híján a győzelmébe került, szerencséjére azonban a mögötte érkező Charles Leclerc nem előzte meg.

Verstappen jön vissza a pályára a kicsúszás után Forrás: F1 TV

Verstappen a piros zászlós megszakítást követő biztonsági autós újrarajt előtt csúszott meg, miközben befordult az első Rivazza-kanyarba. Lévén a Safety Car ekkor már a boksz felé vette az irányt és mindeni a nekirugaszkodásra készült,

ha a holland nem csak keresztbe állva lecsúszik a belső oldali bukótérbe, hanem ténylegesen meg is forog, biztosan elveszítette volna a vezető helyet.

Így azonban megúszta, hogy elmenjenek mellette, mindez azonban részben Leclerc udvariasságának is köszönhető.

Amennyiben ugyanis Verstappen mögött, a második helyen haladó Ferrari-pilóta a gázra lép és átugorja a hollandot, valószínűleg nem kapott volna büntetést. Ő azonban másképp döntött.

Úgyhogy inkább lassítottam, mivel ahogy láthattuk, nem pördült meg teljesen. Gondoltam rá, hogy megelőzöm, de ekkor már túl késő volt, és már visszajött elém."

Ezt látta Leclerc Forrás: F1 TV

Leclerc a pillanat hevében ugyanakkor rosszul mérte fel a kicsúszás mértékét, a Red Bull ugyanis négy kerékkel elhagyta a pályát. A harmadik helyen érkező Lando Norris ezt jobban láthatta, és mint mondta, szerinte ő nem lett volna olyan rendes, mint Leclerc, és elment volna a keresztbe álló Red Bull mellett.

„Remek kilátásból néztem az egészet, eléggé vicces volt – nyilatkozta a McLaren versenyzője. – Véleményem szerinte Charles elmehetett volna mellette. Abban a pillanatban Max nem uralta az autót és balra tartott, Charles pedig nem fékezhetett csak úgy, hogy megálljon, előbb-utóbb el kellett volna mennie Max mellett, mivel ő a kanyar nagy részében orral a védőfal felé nézett. Nem tudom, talán meg kellene kérdezni a felügyelőket, hogy mi erre a pontos szabály, de

Hogy mi történik, ha Leclerc megelőzi Verstappent, csak találgatni tudjuk, de az tény, hogy a holland az első Safety Car-vonalig visszavehette volna az első helyet. Ez a bokszbejárat vonalában található, nem lett volna tehát sok ideje rá, de ha Leclerc ezután nem tapos rögtön a gázba (miután már ő vezetett volna, ő diktálhatta volna a tempót), akkor akár még bele is férhetett volna. Az már más kérdés, hogy a Ferrari esőre állított szárnyai és egyenesben látott sebezhetősége lehetővé tette-e volna Leclerc-nek, hogy megtartsa a vezetést.