Társoldalunk:

A Ferrari kockáztatott, ami a piros zászló nélkül be is jöhetett volna

2021.04.18. 20:16

Könnyen lehet, hogy dobogótól fosztotta meg a Ferrarit George Russell és Valtteri Bottas balesete az Emilia Romagna Nagydíjon, a Scuderia pilótái azonban ennek ellenére nem elégedetlenek.

Nem panaszkodhat a Ferrari idei első hazai versenye, az Emilia Romagna Nagydíj után, hiszen a negyedik és az ötödik helyen zárták az imolai futamot. Ezzel Charles Leclerc tulajdonképpen megtartotta a rajthelyét, míg Carlos Sainz a 11. pozícióból szép felzárkózást mutatott be. Ezzel együtt maradt némi keserű szájíz a monacói pilótában, ugyanis ha nincs a Valtteri Bottas és George Russell ütközése miatti piros zászló, akár még a dobogón is végezhetett volna.

Leclerc remekül ment az esőben, a futam elején Hamiltont szorongatta - Galéria!Forrás: Formula 1 via Getty Images/Clive Mason/Clive Mason

A felvezető körön megpördülő és a kavicságyba csúszó Leclerc számára a folytatás már sokkal jobban alakult, a 32. körben történt futammegszakítás pillanatában pedig Lewis Hamilton kicsúszását kihasználva már a második helyen haladt, 21 másodperccel a vezető Max Verstappen, és 26 másodperccel a harmadik helyezett Lando Norris előtt. A piros zászló azonban lenullázta az előnyét, az újraindítás után pedig előbb Norris, majd a kilencedik helyről felzárkózó Hamilton is megelőzte, így leszorult a dobogóról.

Utólag elárulta, hogy már szombaton is az esőre készültek, ezért nagyobb leszorítóerővel mentek, ami a korábbi hatalmas előny birtokában nem lett volna probléma, viszont így, hogy védekezniük kellett, már az volt.

„Nagyszerű versenyünk volt ma, de egy kicsit frusztrált vagyok – nyilatkozta Leclerc a Sky Sportsnak. – A felvezető körtől eltekintve nagyszerűen indult a verseny, jó pozícióban voltunk, nagyon erős volt a tempónk. A piros zászló egy kicsit megnehezítette a dolgunkat, mert utána nagyon sebezhetővé váltunk az egyenesekben. Tegnap vállaltunk egy kis kockázatot a leszorítóerővel az esőre készülve. Sajnos a piros zászló után küszködtünk a védekezéssel a mögöttünk érkezőkkel szemben."

A Ferrari tehetetlen volt az egyenesben, itt éppen Hamilon támadja Sainzot - Galéria!Forrás: Getty Images/2021 Getty Images/Lars Baron

Sainz nemcsak ezzel küszködött, hanem úgy általánosságban véve az autójával is, különösen esőben. A spanyol versenyző elmondta, nem is tudta, hogy mire számítson, mivel még soha nem vezette esőgumikon a Ferrarit, ezért valamennyire tesztnek fogta fel a versenyt. Mint kiderült, kicsúszásai is ennek voltak köszönhetőek. „Mindent figyelembe véve az ötödik hely jó eredmény nekem, különösen azt tekintve, hogy a tizenegyedik helyről rajtoltam – értékelt a verseny után. – Először vezettem esőben az autót, úgyhogy sok mindent fel kellett fedeznem. Ezúttal úgy döntöttem, hogy kockázatot vállalok, miután Bahreinben azt mondtam, hogy könnyedebbre veszem, de az esőben úgy voltam vele, hogy most mindent beleadok. Előbbre is léptem néhány helyet, utána viszont egy kicsit elkezdtem küszködni. Többféle fékegyensúlyt próbáltam ki, próbáltam megtalálni a megfelelőt minden kanyarra és ugyanezt próbáltam a fékpedál érzetével is és emiatt néhány kanyart elrontottam, ami elég nagy időveszteséget jelentett. De legalább elég gyors voltam ahhoz, hogy visszajöjjek, úgyhogy hibáztam, de közben nyomtam is. Jól szórakoztam, élveztem, de közben frusztráló is volt."

Sainz többször is kicsúszott - Galéria!Forrás: Formula 1 via Getty Images/Clive Mason/Clive Mason

Sainz elmondta, úgy érzi, hogy egyre jobban kezd eggyé válni az autóval, és amikor sikerül beletalálnia egy jó körbe, vagy jól bevenni egy kanyart, akkor érzése szerint már nagyon közel van a határhoz, úgyhogy most már csak azt kell elérnie, hogy ezt következetesen tudja hozni, illetve megszerezze azt a tudást, amivel tud reagálni a változó körülményekre, az eltérő keverékekre és a változó tapadási viszonyokra.

Ami a McLarennel a konstruktőri harmadik helyért folytatott csatát illeti, a két csapat gyakorlatilag ugyanannyi pontot szerzett (a McLaren 23-at, a Ferrari 22-t), Sainz szerint pedig pályáról pályára változni fog, hogy melyikük lesz a jobb. A spanyol pilóta azért azt megjegyezte, hogy örülne egy kicsit több lóerőnek, amivel jobban fel tudnák venni a versenyt a wokingiakkal az egyenesekben.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK