IMOLA, ITALY - APRIL 16: Sergio Perez of Mexico and Red Bull Racing talks with Red Bull Racing Team Consultant Dr Helmut Marko in the garage during practice ahead of the F1 Grand Prix of Emilia Romagna at Autodromo Enzo e Dino Ferrari on April 16, 2021 in Imola, Italy. (Photo by Mark Thompson/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Annak ellenére, hogy a két érintett megegyezett abban, hogy egyikük sem tehető felelőssé az Emilia Romagna Nagydíj első szabadedzésén történt ütközésért, Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója úgy véli, a csapat pilótája, Sergio Pérez hibázott, amikor összeért Esteban Oconnal.
Több szempontból is furcsa jelenet borzolta a kedélyeket 20 perccel az Emilia Romagna Nagydíj péntek délelőtti gyakorlásának végén. A televíziós közvetítésben csupán annyi látszott, hogy a 6-os kanyarba Sergio Pérez és Esteban Ocon is sérült autóval érkezik meg, majd előbbi megforgott, utóbbi pedig pár méterrel arrébb leparkolta a kocsit.
RED FLAG
The session is halted as Sergio Perez has a problem with his rear left wheel - and Esteban Ocon suffers collateral damage
Mivel az első szabadedzésen a közvetítést illetően voltak technikai problémák, magát az esetet azóta sem tudták megmutatni, de már akkor sejthető volt, hogy a két autó korábban összeért. Később ezt megerősítették, és az is kiderült, hogy a mexikói pilóta gyors-, míg az Alpine versenyzője hűtőkörön volt, amikor találkoztak a pályán.
A sportfelügyelők meghallgatták a két érintettet, akik megegyeztek abban, hogy egyikük sem tekinthető vétkesnek, így a második szabadedzés kezdetére már le is zárult az ügy.
A közlemény arra is kitért, hogy a technikai problémák a rádióforgalmazást is érintették, így a versenymérnökök csak korlátozottan tudtak kommunikálni a pilótákkal.
Azonban Helmut Marko véleménye eltér a versenyzőkétől, vagy legalábbis attól, ami a közleményből kiderült. A Red Bull tanácsadója szerint ugyanis van felelőse a balesetnek, ami az osztrák szakembert ismerve nem meglepő. Az már inkább, hogy saját pilótája ellen szólalt fel nyilvánosan.
„Az volt a gond, hogy a bokszutcai rádiózás nem működött rendesen, és ez a jelek szerint a legtöbb pilótát megzavarta – nyilatkozta az osztrák ORF-nek még a második szabadedzés előtt. – Nem tudom, hogy akkor a tükrök mire vannak.
Ez az eset egyértelműen Pérez hibája, aki megelőzte Ocont, majd megtörtént a baleset.”
Az ütközéssel mindkét versenyző számára véget ért az első szabadedzés, de délután már Pérez és Ocon is ott volt a pályán. Ami előbbit illeti, a sérülés nem volt jelentős, de fontos köröket bukott. „A kár helyrehozható, de nyilván pályaidőt vesztett, mindenekelőtt a lágy gumikon nem ment ki – magyarázta Marko. – Összességében nehéz szituáció volt.”
Függetlenül attól, hogy a nemsokára a 78. életévét is betöltő tanácsadónak igaza van-e, Pérez legalább egyszer mindenképpen hibázott a délelőtt folyamán. A közvetítésből ugyanis szintén kimaradt az a felvétel, amikor a kivezető körén, rögtön az első sikán kijáratánál megforgott, amivel pár másodperc erejéig dupla sárga zászlót idézett elő.
A felvétel alapján inkább Ocon a hibás
Időközben nyilvánosságra került a felvétel, ami más megvilágításba helyezi a történteket. Ocon fedélzeti kamerájából ugyanis látható, hogy a két pilóta szinte egyszerre ér oda a kanyarcsúcsponthoz, és Pérez már nem tudta elkerülni az ütközést.
A mexikói versenyző alighanem arra számított, hogy ellenfele megvárja, amíg ő beveszi a kanyart, és csak utána fordul el. Ami pedig Marko szavait illeti, a képek tanúsága alapján inkább Oconnál vetődhet fel a kérdés, hogy mire való a visszapillantó tükör.