Vágólapra másolva!
Andreas Seidl, a McLaren csapatfőnöke kijelentette, szerinte a csapatok nem tudják megítélni, hogy a szabályváltozások egymással összehasonlítva milyen mértékben befolyásolták az autók működését. Lance Stroll kitart amellett, hogy az Aston Martinnak nem kedveztek az új előírások.

A magas és az alacsony padlószögű autók egymáshoz viszonyított versenyképessége volt a Bahreini Nagydíj egyik központi témája, a hosszú tengelytávú és alacsony padlószögű autókat használó Mercedes, és különösen az Aston Martin hangoztatta, hogy a padlólemezt és a diffúzort érintő szabályváltozások nekik többet ártottak, mint például a magas padlószögű Red Bullnak.

Seidl nem hisz a Mercedes és az Aston Martin panaszainak Forrás: AFP/Mazen Mahdi

Andreas Seidl, a McLaren csapatfőnöke viszont mérnökként megmosolyogtatónak tartja a panaszkodó csapatok érvelését. A wokingi istálló közvetlenül nem érintett az ügyben, mert az autójuk egyik szélsőséget sem képviseli, ráadásul a Mercedes-motornak köszönhetően az idénynyitón megerősítette a helyét a csapatok erősorrendjének 3. helyén.

mert a tél folyamán mindannyiunknak a meglévő koncepciónkat kellett alapul venni – nyilatkozta a német szakember az N-tv-nek. – Amennyire én látom, egyik résztvevő sem tudja összehasonlítani az alacsony és a magas padlószögű koncepciót. Senki sem tudja megmondani, hogy az egyik vagy a másik koncepciót kisebb vagy nagyobb mértékben befolyásolják a változások.”

Seidl szerint időre van szükség ahhoz, hogy kialakuljon az idei erősorrend, arra számít, hogy a Mercedes „könyörtelenül” visszavág az idénynyitó után, „amit a Mercedes egyébként meg is nyert.”

Az FIA csütörtöki sajtótájékoztatóján megkérdezték az Aston Martin pilótáját, Lance Strollt is a helyzetről,

a kanadai pilóta szerint az AMR21-es a többiekkel összehasonlítva nem annyira versenyképes, mint a tavalyi Racing Point RP20 volt, de úgy látja, maradt fejlesztési lehetőség az autóban és Bahreinben rátapintottak az autó néhány gyengeségére.

Stroll pontot szerzett Bahreinben, de ennél többet reméltek az Aston Martinnál Forrás: Getty Images/2021 Getty Images/Bryn Lennon

„Világos, hogy eltérés van a két filozófia között – nyilatkozta az alacsony-magas padlószöggel kapcsolatos vita ügyében. – Végtére is nekünk az ártott, hogy a szabályváltozás miatt a magas padlószögű autókhoz képest jelentősen csökkent a leszorítóerőnk. A gyenge tapadás árt a köridőnek is” – összegzett.