A Ferrari volt mérnöke örül, hogy Sainz nem követi el Massa hibáját

Forma-1, Carlos Sainz, Ferrari, Bahreini Nagydíj
BAHRAIN, BAHRAIN - MARCH 26: Carlos Sainz of Spain and Ferrari walks in the Paddock during practice ahead of the F1 Grand Prix of Bahrain at Bahrain International Circuit on March 26, 2021 in Bahrain, Bahrain. (Photo by Mark Thompson/Getty Images)
Vágólapra másolva!
A hosszú éveken át a Ferrarinál dolgozó, Felipe Massát maranellói időszaka alatt versenymérnökeként segítő Rob Smedley érdekes történetet osztott meg a brazil pilótáról, majd párhuzamba állította őt Carlos Sainz Scuderiához érkezésével.

Carlos Sainz bevallottan lépésről lépésre haladva igyekszik beilleszkedni a Ferrarinál és összeszokni a számára teljesen ismeretlen autóval ahelyett, hogy ajtóstul rontana a házba. A jelenleg az F1 adatelemzéssel foglalkozó osztályának igazgatójaként dolgozó, korábban hosszú éveken át a Ferrarit erősítő Rob Smedley úgy véli, hogy ez a lehető legjobb hozzáállás a spanyol pilóta részéről. A brit szakember felidézte azt is, milyen az, amikor valaki teljesen másképp gondolkodik.

Sainz megfontolt Forrás: Getty Images/2021 Getty Images/Mark Thompson

Smedley 2006 és 2013 között Felipe Massa versenymérnökeként tevékenykedett a maranellói istállónál, majd a brazil pilótával együtt a Williamshez igazolt, ahol 2018 végéig vezető versenymérnökként dolgozott. A 2006-os idényben azonban csak menet közben léptették elő a tesztcsapatból Massa mellé, azok után, hogy Michael Schumacher újdonsült csapattársa nem éppen úgy kezdte első ferraris idényét, ahogy azt a csapat várta.

Massa 2002-ben, a Saubernél mutatkozott be az F1-ben, de amellett, hogy a nyers tempója megvolt, igencsak szeleburdi módon versenyzett. A 2003-as szezont tanulással töltötte a Ferrari tesztpilótájaként, majd 2004-re visszatért a Sauberhez. A Scuderia 2005-ben jelentette be, hogy 2006-tól ő veheti át a távozó Rubens Barrichello helyét Schumacher oldalán. A brazil pilóta eleinte azonban csak bukdácsolt, az Ausztrál Nagydíjon például az időmérő edzésen és a futamon is összetörte az autót.

Massa eleinte nem Ferrari-pilótától elvárható teljesítményt nyújtott Forrás: Getty Images/Paul-Henri Cahier/Paul-Henri Cahier

Az első kilenc versenyből mindössze egyszer állt dobogóra (Schumacher hatszor, ebből kétszer nyert), amikor pedig már kezdett volna inogni alatta az ülés, összekapta magát, a Török Nagydíjon megszerezte élete első futamgyőzelmét, majd a szezonzáró Brazil Nagydíjat is megnyerte. Smedley szerint a javulás nem volt véletlen, Massa hozzáállása ugyanis nem volt megfelelő a szezon elején.

Michael Schumacherrel, a hétszeres világbajnokkal, aki távol állt egy nyeretlen kezdőtől" – nyilatkozta a mérnök az F1 Nation podcastban.

Massa végül belátta, hogy inkább tanulnia kell Schumachertől, mint mindenáron megvernie Forrás: DPA/AFP

Smedley felidézte, hogy végül a csapat közbelépésére volt szükség ahhoz, hogy Massát jó irányba tereljék. Ő is ekkor került a brazil pilóta mellé, akivel az azt követő évek során elválaszthatatlanok lettek, és Smedley legalább akkora támasza volt a pilótának mentális részről, mint amennyire a technikai kérdésekben segítette. „Felipe tulajdonképpen abba a folyóba lépett, hogy azt hitte, hozni fogja Schumacher szintjét és le is fogja győzni őt. Ez az első perctől kezdve elkezdett kibontakozni és

Végül majd képes leszel rá, de hosszú időbe fog telni, úgyhogy most elkezdünk dolgozni egy strukturált megközelítésen, rengeteg folyamaton fogunk végigmenni és a nyers tehetségedre fogunk támaszkodni, hogy kikászálódj abból a helyzetből, amiben jelenleg vagy, és elkezdj fejlődni."

Sainz nem tett elhamarkodott kijelentéseket Forrás: AFP/Mazen Mahdi

Carlos Sainz esete, noha nem teljesen ugyanaz, de sok mindenben hasonlít Massáéhoz. Most is adott egy olyan pilóta, aki már évek óta a Ferrari tagja, illetve a spanyol pilóta személyében egy olyan, aki csak most érkezett. Bár nem hétszeres világbajnok, Charles Leclerc gyorsaságát sem kérdőjelezi meg senki, így Smedley szerint kifejezetten bölcs dolog Sainz részéről, hogy lépten-nyomon azt hangoztatja, lépésről lépésre halad az akklimatizálódásban és semmit sem akar elsietni, mert az csak buta hibákhoz vezetne.

Így tett például a Bahreini Nagydíj rajtjánál is, ahol a megszokottnál óvatosabb volt, mivel még nem tapasztalta meg, hogy milyen vezetni a Ferrarit azok között a körülmények között.

, mivel ha nem jön össze, csak egyre nő a nyomás, mígnem végül szinte leküzdhetetlen lesz" – mondta Smedley.