Mick Schumachernek és Nyikita Mazepinnek az idei szezon egyértelműen a tanulásról fog szólni, lévén az autójuk aligha lesz alkalmas másra, mint a mezőny végén való körözésre. A két újonc már a Bahreini Nagydíjon megkezdte az igen meredek tanulási görbe megmászását, kettejük közül pedig a német versenyző tehetett szert több tapasztalatra, hiszen ő végigment a futamon, míg az orosz már a rajt utáni harmadik kanyarban kiesett. A hétszeres világbajnok fiát érték kisebb-nagyobb meglepetések élete első F1-es versenyén.
A két Haas-pilóta közül Schumachernek volt simább a hétvégéje, miközben Mazepin a szabadedzéseken és az időmérőn is többször megpördült, majd a futam elején jött a kiesés. A német sem úszta meg ugyanakkor kicsúszás nélkül, a biztonsági autós újraindításnál a hideg gumik őt is megtréfálták. Nem csak ez az incidens jelentett azonban tanulópénzt a 22 esztendős versenyzőnek, hanem maga a rajt is, amelynél először érezte meg, hogy 19 F1-es autó közelsége milyen óriási mértékű tapadáscsökkenéssel jár.
„Összességében rengeteg új dolgot tanultam, amiket a megbeszéléseken is átvettünk. Mindig más beszélni róla és megtapasztalni ezeket – nyilatkozta a The-Race.comnak. – Rengeteg dolgot tanultam a gumikról, amik valószínűleg a legnagyobb újdonságot jelentették nekem.
De például megtapasztaltam azt is, hogy mekkora a leszorítóerő-veszteség a rajtnál. 100%-ról lecsökken 20%-ra abban a pillanatban, hogy az ember befordul a kanyarba."
„Egyértelműen sokat tanultam és sok mindent kellett megvizsgálnom Imola előtt. Most úgy érzem, hogy sokkal nagyobb a tudásom és kényelmesebben érzem magam. Valamint az is meglepett, hogy milyen gyorsan vége lett a hétvégének. Minden egy szempillantás alatt történt. Kevés idő alatt kellett sokat tanulni."
Nemcsak Schumacher, hanem Mazepin is megérezhette ugyanakkor, hogy mennyire nehéz vezetni a rajt utáni kavarodásban, hiszen eközben veszítette el az uralmat az autója fölött és csapódott neki a falnak. Az orosz versenyző azonban nem ezt, hanem a percre beosztott menetrendet emelte ki.
Úgy érzem, hogy a legnagyobb dolog, amihez hozzá kell szokni, az az ütemterv
– utalt a reggeltől estig tartó elfoglaltságokra, amelyeknek a vezetés teszi ki a kisebb részét. – Sokkal intenzívebb egy Forma-1-es versenyhétvége mind a pályán, mind azon kívül. Minden arról szól, hogy az ember fenntartsa a koncentrációját és megtanulja a beosztást. Ez a legfontosabb."