Vágólapra másolva!
Mindenki számára hasonló a probléma, egyes csapatok azonban nagyobb dilemmával szembesülnek a többieknél, mivel számukra nagyobb a tét az idei évben. A Mercedes folyamatosan mérlegeli, hogy miként tud úgy versenyben maradni az idén, hogy azzal ne hozza magát lépéshátrányba a következő évekre.

Több komolyabb szabályváltozás esetén láttunk már olyat a Forma-1-ben, hogy az azt megelőző évben a világbajnoki címért harcoló csapatok visszaestek az új regulák első évében. Legutóbb 2009-ben fordult elő ilyen, amikor a McLaren és a Ferrari egyaránt nem tudott labdába rúgni, mivel 2008-ban az utolsó futamig öldöklő küzdelmet folytattak egymással és fejlesztették az az évi autójukat, miközben az azt az évet már korán feladó Honda 2009-re koncentrált, és – már Brawn GP-ként – Jenson Button révén meg is nyerte a világbajnoki címet. Az idén a Red Bullnak és a Mercedesnek is résen kell lennie, hogy ne történjen vele hasonló.

A Mercedes nem eshet abba a hibába, hogy túlságosan az idei évet tartja szem előtt Forrás: Daimler AG/LAT Images/Mercedes-Benz Grand Prix Ltd

Noha a fejlesztések nagy részének befagyasztása miatt az idén nem tudnak annyi területen fejleszteni szezon közben a csapatok, mint általában, azért így is jelentős erőforrásokat mozgósíthatnak az idei autó jobbá tételére, ha akarnak. Persze nem mindenki akar, a Haas például már az idei szezonra is alig fejlesztett, az imolai verseny után pedig semmilyen újítást nem pakol majd az autójára.

A Mercedes azonban ezt nem engedheti meg magának, hiszen számára a világbajnoki cím a tét.

Toto Wolff, az istálló csapatfőnöke is tisztában van ezzel, illetve azzal is, hogy a 2022-es, minden eddiginél nagyobb szabályváltozásokat sem vehetik félvállról, mert azzal nemcsak egy, hanem több évre is hátrányba kerülhetnek. „Minden csapatnak ugyanúgy kell majd egyensúlyoznia a 2021-es autóra és erőforrásra, valamint a 2022-re szánt források között” – nyilatkozta az osztrák üzletember.

Időbe fog majd telni, míg kiegyenlítődnek a teljesítmények. Ebből a szempontból ezek nehéz döntések, amelyeket rendszeresen mérlegelünk."

Január 1-jétől már a 2022-es autón is újra dolgozhatnak a csapatok, és mindenki maga dönti el, hogy miként osztja meg az erőforrásait az idei és a jövő évi modell között Forrás: Formula One Group

A következő futamok sok mindent eldönthetnek abból a szempontból, hogy a Mercedes teljesítménye milyen lesz a szezonnyitón látotthoz képest. Bahreinben egy körön és a versenyen is a Red Bullé volt a gyorsabb autó, a címvédőnek azonban mégis sikerült nyernie. A folytatásban azonban aligha lesz ez mindig így, sajtóhírek szerint ezért meggyorsították egy új padlólemez legyártását, amelyet akár már Imolában bevethetnek.

Amennyiben az újítás beválik és orvosolja a W12-es stabilitási problémáit, a Mercedes valamivel könnyebb helyzetben találhatja magát a folytatásra, de le akkor sem állhat a fejlesztésekkel a Red Bull miatt.

A Sky Sports szakértőjeként dolgozó Martin Brundle szerint a Mercedesnek annak ellenére sikerülni fog kiküszöbölni a problémákat, hogy nem lehet annyi területen fejleszteni a korlátozások miatt.

Ha korán kezdenek túlnyomórészt 2022-re figyelni, az az idei vb-címbe kerülhet, viszont ha későn állnak át, a jövőben szenvedhetnek hátrányt Forrás: Formula 1 via Getty Images/Clive Mason/Clive Mason

„Szerintem a Mercedes autója egyelőre nem igazán működik, míg a Red Bullé különösen jól működik néhány másik autóval egyetemben – ecsetelte a korábbi F1-es pilóta. – A jelenlegi szabályok miatt nem lehet versenyről versenyre fejlesztéseket felpakolni az autóra úgy, ahogyan azt a múltban tették, de szerintem a Mercedes össze fogja szedni magát.

„Minden attól függ, hogy mit csinálnak az autóval a versenyek között. Manapság egyértelműen jobban meg van kötve a csapatok keze, ugyanakkor nem becsülném alá őket. Mindenki arról beszél, hogy a padlószög miként ártott a Mercedesnek és az Aston Martinnak, de szerintem nagyon szoros év lesz, a Mercedes pedig egyenesben fog jönni."