Nem akar keseregni Lewis Hamilton bahreini győzelmén a Red Bullt képviselő Helmut Marko, de ha rajta múlna, véget vetne a folyamatos vitának a pályaelhagyásokról.
Két hét elteltével is vitatott, hogy Lewis Hamilton miért szélesíthette ki a 4-es kanyart a Bahreini Nagydíj során és Max Verstappen előzése miért volt szabálytalan ugyanott, ugyanúgy, de a vesztes Red Bullt képviselő Helmut Marko szeretne már túllépni az ügyön.

Az osztrák veterán a Formel1.de-nek elismerte, ők szigorúan értelmezték a szabályt, Verstappen eleinte ezért nem lépte át négy kerékkel a záróvonalat, majd megkérdezték a versenyirányítást, hogy ha Hamilton ezt folyamatosan megteszi, és a becsléseik szerint 0,2 másodpercet nyer ezzel körönként, akkor nekik is szabad-e.
„Azt a bizonytalan választ kaptuk, hogy ’tulajdonképpen, nem’. Aztán felmerült az is, hogy Hamilton fekete-fehér zászlót kap, mert gyakran átlépte [a záróvonalat].”
A bahreini pályaelhagyás kérdése nagy vitát generált, a Mercedesnél „zavarosnak” nevezték a futamra fellazított szabályozást, a McLarennél is egyértelmű előírásokat követeltek a verseny után. Elemzésünkben rámutattunk, hogy a versenyigazgatói utasítás lényegében megengedte, hogy a pilóták átlépjék a záróvonalat, de a sportszabályzat tiltja azt, hogy folyamatosan, szándékosan tegyék ezt, a záróvonalon kívüli előzés pedig szintén tilos.
„Megtörtént és ez teljesen szükségtelen – mondta Marko. – Van ott elég hely. Emeljenek oda egy falat és az megoldja. Ha valaki nekimegy a falnak, akkor kárt tesz az autójában. Nem tudom, hogy miért kell olyan nagy bukótér a pályák köré és miért nem raknak oda egy falat” – lamentált.
A helyzetet nehezíti, hogy a 4-es kanyarnál ágazik el a bahreini pálya egy másik nyomvonala, a külső kör, amit a tavalyi Szahíri Nagydíjon is használtak. Ettől függetlenül a pálya igazgatója nem zárta ki, hogy a későbbiekben legalább egy rázókövet elhelyeznek az ominózus kanyarban.