Társoldalunk:

Néhány verseny alatt felgyorsulhat a Mercedes, ők kételkednek ebben

2021.04.08. 19:50

A Mercedes megnyerte az idei F1-es idénynyitót, de az Alpine technikai igazgatója is úgy véli, hogy a címvédő egyelőre nincs a legjobb formában. A győztes csapat vezető versenymérnöke szerint az idei szezon más a korábbiakhoz képest.

Győzelemmel kezdte a szezont a Mercedes, de az idénynyitó Bahreini Nagydíjon látottak alapján a Red Bullnál sem roskadtak össze a vereség miatt és az Alpine technikai igazgatója, Marcin Budkowski is arra számít, hogy a világbajnoki címvédő hamarosan ismét a leggyorsabb lesz a mezőnyben. Ez egyelőre véleményes, mert az aerodinamikát érintő szabályváltozások kedvezőtlenül hatottak a Mercedesre, a Red Bull így a nyers tempó terén előrébb lépett.

A Mercedes nem erőből nyert BahreinbenForrás: Daimler AG/LAT Images/Mercedes-Benz Grand Prix Ltd

„A Red Bull nyilvánvalóan elöl van, de a Mercedes nincs messze tőlük – nyilatkozta Budkowski. – Szerintem, pillanatnyilag hátrányban vannak, de kíváncsi vagyok, hol lesznek két-három verseny múlva, mert szerintem az övék nagy, jól működő szervezet és nagyon kompetens csapat. Láthatóan gondjaik vannak, amiket meg fognak oldani.”

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke Bahreinben elárulta, nehézséget okoz a számukra, hogy idén már a költségplafon határa alatt kell gazdálkodniuk, ez a személyi állományt is befolyásolta, de elmondásuk szerint még mindig 900-1000 fő körüli a karosszériát építő vállalat létszáma. Andrew Shovlin, a csapat vezető versenymérnöke a szabályok megkötéseit emelte ki.

„Az idei szezon során kulcsfontosságú látni, hogy ez másmilyen. Normális esetben az év során az ember próbálná növelni a leszorítóerőt a szélcsatornában vagy fokozni az [erőforrás] teljesítményét. Most mindkettőt nagyon korlátozzák a szabályok – mondta Shovlin. – Nagyon kevés időnk van a szélcsatornában, erősen korlátozott a tesztpad [használata] is, nem lehet dolgozni az erőforrás teljesítményén sem.”

Shovlin úgy véli, a hardver fejlesztése mellett arra kell összpontosítaniuk, hogy az autó vezethetőségének kifinomult részleteit is feltérképezzék, és a szimulációk segítségével már jó alapbeállítással érkezzenek meg a pályákra, hogy aztán az edzéseken a gumik viselkedését optimalizálhassák.

Az Alpine (előtérben) továbbra is jelentős hátrányban van a Mercedeshez képestForrás: AFP/Mazen Mahdi

„Ez a szezon az apró különbségeken fog múlni, szerintem a megszokottnál nagyobb mértékben. Nem hiszem, hogy a fejlesztések révén nyilvánvaló előnybe kerülünk, és remélhetőleg a Red Bull sem jut el erre a pontra.”

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK