Társoldalunk:

Célegyenesben a sprintfutamok ügye, hamarosan jöhet a bejelentés

2021.04.07. 17:00

A jelek szerint már semmi nem állhat a sprintfutamok idei kipróbálásának útjába a Forma-1-ben, mivel a csapatok megegyeztek a Liberty Mediával a felmerülő pluszköltségekről.

A célegyenesbe fordult az idén kipróbálni szándékozott Forma-1-es sprintfutamok ügye, sajtóhírek szerint ugyanis megszületett a pénzügyi megállapodás a csapatok és az F1 jogtulajdonosa között. Mindez azt jelenti, hogy a legutolsó akadály is elhárult az elől, hogy az idén Monzában, Silverstone-ban és Interlagosban szombaton is versenyezzen a mezőny.

Az Olasz Nagydíj lehet az egyik helyszín, ahol sprintfutamot rendeznek az idénForrás: Formula 1 via Getty Images/2020 Formula One World Championship Limited/Dan Istitene

A jogtulajdonos Liberty Media az idén még csak három helyszínen tervezi kipróbálni a megváltoztatott menetrendet, amelynek keretében szombaton nem időmérő edzés, hanem egy 100 km-s spintverseny döntene a vasárnapi nagydíj rajtsorrendjéről. Noha az ötletet a csapatok támogatják, aggályok merültek fel az így keletkező pluszköltségekkel kapcsolatban, amire az F1 azt a megoldást javasolta, hogy a csapatok kompenzációt kapnak, aminek mértéke nem tartozik majd az idei szezontól érvényben levő költségplafon alá.

Erre azonban több kisebb csapatnak az volt a felvetése, hogy a költségplafont csak nehézkesen betartani tudó topcsapatok a teljesítményük növelésére fogják használni a plusz összeget, amely a korábbi hírek szerint akár egymillió dollár is lehet. Az pedig, hogy ez az összeg kívül esne a költségplafonon, több csapatnak semmilyen segítséget nem jelentene, hiszen az ő kiadásaik így is jóval az alatt vannak, tehát itt is a tehetős istállók jutának előnybe

Az Autosport információi szerint végül kompromisszumos megoldás született, a sokak által irreálisan magasnak tartott, három sprintversenyért járó 1 millió dolláros kompenzációt a felére csökkentették,

és ezzel az összeggel növelték a költségplafont, ami így az idei évre 145,5 millió dollár lett. Továbbá, hogy ne kerüljön hátrányba az a csapat, amely összetöri az autóját valamelyik sprintversenyen, erre az esetre extra kifizetéshez juthat, amelynek összege szintén beleszámít majd a rá vonatkozó költségplafonba.

Aki sprintfutamon tör autót, nem a csapatát károsítja majd veleForrás: Getty Images/Bryn Lennon/Bryn Lennon

A szaklap úgy tudja, hogy már csak néhány apró részletet kell tisztázni a sprintversenyek bevezetésével kapcsolatban, mielőtt az új szabályokat aláírhatják a csapatok, amelyek között nagy az egyetértés, így nincs szükség nagy sietségre. Mindez a gyakorlatban azt jelenti, hogy akár még néhány hétbe is beletelhet, mire mindez megtörténik, de akár már az imolai versenyhétvégén jöhet a bejelentés.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK