Célegyenesben a sprintfutamok ügye, hamarosan jöhet a bejelentés

Forma-1, Olasz Nagydíj, rajt, Lewis Hamilton, Mercedes
MONZA, ITALY - SEPTEMBER 06: Lewis Hamilton of Great Britain driving the (44) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes W11 leads the field into turn one at the start during the F1 Grand Prix of Italy at Autodromo di Monza on September 06, 2020 in Monza, Italy. (Photo by Dan Istitene - Formula 1/Formula 1 via Getty Images)
Vágólapra másolva!
A jelek szerint már semmi nem állhat a sprintfutamok idei kipróbálásának útjába a Forma-1-ben, mivel a csapatok megegyeztek a Liberty Mediával a felmerülő pluszköltségekről.

A célegyenesbe fordult az idén kipróbálni szándékozott Forma-1-es sprintfutamok ügye, sajtóhírek szerint ugyanis megszületett a pénzügyi megállapodás a csapatok és az F1 jogtulajdonosa között. Mindez azt jelenti, hogy a legutolsó akadály is elhárult az elől, hogy az idén Monzában, Silverstone-ban és Interlagosban szombaton is versenyezzen a mezőny.

Az Olasz Nagydíj lehet az egyik helyszín, ahol sprintfutamot rendeznek az idén Forrás: Formula 1 via Getty Images/2020 Formula One World Championship Limited/Dan Istitene

A jogtulajdonos Liberty Media az idén még csak három helyszínen tervezi kipróbálni a megváltoztatott menetrendet, amelynek keretében szombaton nem időmérő edzés, hanem egy 100 km-s spintverseny döntene a vasárnapi nagydíj rajtsorrendjéről. Noha az ötletet a csapatok támogatják, aggályok merültek fel az így keletkező pluszköltségekkel kapcsolatban, amire az F1 azt a megoldást javasolta, hogy a csapatok kompenzációt kapnak, aminek mértéke nem tartozik majd az idei szezontól érvényben levő költségplafon alá.

Erre azonban több kisebb csapatnak az volt a felvetése, hogy a költségplafont csak nehézkesen betartani tudó topcsapatok a teljesítményük növelésére fogják használni a plusz összeget, amely a korábbi hírek szerint akár egymillió dollár is lehet. Az pedig, hogy ez az összeg kívül esne a költségplafonon, több csapatnak semmilyen segítséget nem jelentene, hiszen az ő kiadásaik így is jóval az alatt vannak, tehát itt is a tehetős istállók jutának előnybe

Az Autosport információi szerint végül kompromisszumos megoldás született, a sokak által irreálisan magasnak tartott, három sprintversenyért járó 1 millió dolláros kompenzációt a felére csökkentették,

és ezzel az összeggel növelték a költségplafont, ami így az idei évre 145,5 millió dollár lett. Továbbá, hogy ne kerüljön hátrányba az a csapat, amely összetöri az autóját valamelyik sprintversenyen, erre az esetre extra kifizetéshez juthat, amelynek összege szintén beleszámít majd a rá vonatkozó költségplafonba.

Aki sprintfutamon tör autót, nem a csapatát károsítja majd vele Forrás: Getty Images/Bryn Lennon/Bryn Lennon

A szaklap úgy tudja, hogy már csak néhány apró részletet kell tisztázni a sprintversenyek bevezetésével kapcsolatban, mielőtt az új szabályokat aláírhatják a csapatok, amelyek között nagy az egyetértés, így nincs szükség nagy sietségre. Mindez a gyakorlatban azt jelenti, hogy akár még néhány hétbe is beletelhet, mire mindez megtörténik, de akár már az imolai versenyhétvégén jöhet a bejelentés.