A Ferrari továbbra sem tudja, hogy pontosan mennyire jó az idei motorja

Forma-1, Carlos Sainz, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Bahreini Nagydíj
Ferrari's Spanish driver Carlos Sainz Jr (foreground) leads Ferrari's Monegasque driver Charles Leclerc during the first practice session ahead of the Bahrain Formula One Grand Prix at the Bahrain International Circuit in the city of Sakhir on March 26, 2021. (Photo by ANDREJ ISAKOVIC / AFP)
Vágólapra másolva!
Kell még néhány időmérő edzés a Ferrari mérnökeinek ahhoz, hogy pontos képet kapjanak az idei erőforrásuk többi gyártóhoz viszonyított helyzetéről, árulta el a Scuderia sportigazgatója.

A Ferrari állítása szerint egyértelműen látszik, hogy az idei motorjuk jobb a tavalyinál, noha továbbra sem tartják a mezőny legjobb erőforrásának. Ezt legfőképp a tavaly a maranellóiak legnagyobb gyengeségének számító egyenesbeli tempó javulásán lehet látni, ami nemcsak az ő, hanem a szintén Ferrari-motort használó Alfa Romeo és Haas esetében is szembetűnő. A Scuderia sportigazgatója szerint azonban csak ezután fognak pontos képet kapni arról, hogy hol állnak a többi gyártó motorjához képest.

Még kell néhány versenyhétvége és időmérő a pontos képhez Forrás: AFP/Andrej Isakovic

„Kétségtelen, hogy fejlődtünk, úgyhogy elégedettek vagyunk a látottakkal, de mindig lehet azon dolgozni, hogy a versenypályán a legtöbbet kisajtoljuk a motorból – nyilatkozta Laurent Mekies. – Bahreinben például különleges körülmények voltak, az óriási hőséget az éjszaka váltotta. Természetesen tisztában vagyunk a számokkal, de szerintem a kérdés az, hogy ezek a számok mit mutatnak, ha figyelembe vesszük a többiek fejlődését. A valódi választ erre az időmérő elemzésével kapjuk meg."

Ennek oka, hogy az időmérő edzésen tekeri fel mindenki a maximumra az erőforrását, ott nincs taktikázás, tehát az ott látott teljesítmény az adott gyártók jelenlegi maximuma.

Mekies elmondása alapján a bahreini kvalifikáció önmagában azonban még nem ad választ minden kérdésre.

„Ezen becslések természete miatt kell néhány időmérő ahhoz, hogy biztosan megbízható számokat kapjunk, amelyekkel visszamehetünk a gyárba és azt mondhatjuk, hogy »rendben van, srácok, pontosan tudjuk, hogy mennyit fejlődtünk és jelenleg itt tartunk a többiekhez képest, ennélfogva ők valószínűleg ezt és ezt csinálták a télen.«" – magyarázta a sportigazgató.

A három Ferrari-motoros csapat közül az Alfa Romeo fejlődése is látványos Forrás: Getty Images/2021 Getty Images/Bryn Lennon

A Ferrari egyenesbeli tempójának javulását azonban nemcsak a motorban, hanem az aerodinamikában is keresni kell, Mattia Binotto csapatfőnök ugyanakkor nem tudta, vagy nem akarta részletezni, hogy melyik területen mennyit fejlődtek. „Az erőforrás egyértelműen fejlődött, örömmel látom, hogy a Sauber és a Haas is javult ezen a téren.

Az erőforrással és az autóval is előreléptünk ott, ahol ez lehetséges volt, úgyhogy nem igazán beszélhetünk egy-egy területről, az egész csomag jobb lett."