A Ferrari állítása szerint egyértelműen látszik, hogy az idei motorjuk jobb a tavalyinál, noha továbbra sem tartják a mezőny legjobb erőforrásának. Ezt legfőképp a tavaly a maranellóiak legnagyobb gyengeségének számító egyenesbeli tempó javulásán lehet látni, ami nemcsak az ő, hanem a szintén Ferrari-motort használó Alfa Romeo és Haas esetében is szembetűnő. A Scuderia sportigazgatója szerint azonban csak ezután fognak pontos képet kapni arról, hogy hol állnak a többi gyártó motorjához képest.
„Kétségtelen, hogy fejlődtünk, úgyhogy elégedettek vagyunk a látottakkal, de mindig lehet azon dolgozni, hogy a versenypályán a legtöbbet kisajtoljuk a motorból – nyilatkozta Laurent Mekies. – Bahreinben például különleges körülmények voltak, az óriási hőséget az éjszaka váltotta. Természetesen tisztában vagyunk a számokkal, de szerintem a kérdés az, hogy ezek a számok mit mutatnak, ha figyelembe vesszük a többiek fejlődését. A valódi választ erre az időmérő elemzésével kapjuk meg."
Ennek oka, hogy az időmérő edzésen tekeri fel mindenki a maximumra az erőforrását, ott nincs taktikázás, tehát az ott látott teljesítmény az adott gyártók jelenlegi maximuma.
Mekies elmondása alapján a bahreini kvalifikáció önmagában azonban még nem ad választ minden kérdésre.
„Ezen becslések természete miatt kell néhány időmérő ahhoz, hogy biztosan megbízható számokat kapjunk, amelyekkel visszamehetünk a gyárba és azt mondhatjuk, hogy »rendben van, srácok, pontosan tudjuk, hogy mennyit fejlődtünk és jelenleg itt tartunk a többiekhez képest, ennélfogva ők valószínűleg ezt és ezt csinálták a télen.«" – magyarázta a sportigazgató.
A Ferrari egyenesbeli tempójának javulását azonban nemcsak a motorban, hanem az aerodinamikában is keresni kell, Mattia Binotto csapatfőnök ugyanakkor nem tudta, vagy nem akarta részletezni, hogy melyik területen mennyit fejlődtek. „Az erőforrás egyértelműen fejlődött, örömmel látom, hogy a Sauber és a Haas is javult ezen a téren.
Mi minden területen fejlődtünk, ahol csak lehetséges volt, úgyhogy az aerodinamika is jobb lett a korreláció és az autó viselkedésének tekintetében.
Az erőforrással és az autóval is előreléptünk ott, ahol ez lehetséges volt, úgyhogy nem igazán beszélhetünk egy-egy területről, az egész csomag jobb lett."