Társoldalunk:

Ahol igazán számít, ott a McLaren egyelőre gyorsabb a Ferrarinál

2021.04.03. 16:05

Nagy csatát hozhat a konstruktőri harmadik helyért a McLaren és a Ferrari küzdelme az idei szezonban, de ehhez utóbbinak javulnia kell a versenyeken.

Az idei első futam nemcsak az élmezőnyben, hanem a középmezőnyben várható erőviszonyokról is képet adott, és ez alapján egyelőre úgy tűnik, hogy a Red Bull és a Mercedes mögött a Ferrari és a McLaren csatázhat majd a harmadik helyért, ebbe a harcba pedig talán az Alpha Tauri is beleszólhat.

A versenyt a 4. helyen záró Lando Norris bizonyult a követőboly legjobbjának úgy, hogy a hetedik helyről rajtolt, miközben a 4. pozícióból startoló Charles Leclerc visszaesett a hatodik helyre. A brit pilóta úgy véli, hogy jelenleg szombaton hátrányban vannak a maranellóiakhoz képest, a futamon azonban erősebbek.

Norris nem sok kört töltött Leclerc mögöttForrás: Formula 1 via Getty Images/Clive Mason/Clive Mason

„Az eddig látottak egyértelműen megmutatták, hogy a Ferrari nagyot lépett előre tavalyhoz képest, de ez nem ért minket váratlanul – jelentette ki Andreas Seidl, a McLaren csapatfőnöke a vörösök formáját látva. – Mindig is azt mondtuk, hogy nem becsüljük le egy olyan csapat képességeit, mint a Ferrari, figyelembe véve a történelmüket, az erőforrásaikat és a tapasztalatukat. Ráadásul két nagyszerű versenyzőjük is van. Várjuk a csatát ellenük az idei szezonban."

Norris úgy látta, hogy a versenytempójuk egyértelműen jobb volt a Ferrariénál. „50-50 az állás közöttünk. Charles-t 5-6 körrel a verseny kezdete után előztem meg a rajt helyett, aminek az az oka, hogy jobb és gyorsabb autónk volt. De nem volt könnyű legyőzni őket, és azt szeretném, hogy a folytatásban könnyebb legyen, úgyhogy örülni fogok, ha jobb teljesítményt nyújtunk majd szombatonként."

A brit pilóta ugyanakkor nem akart messzemenő következtetéseket levonni egy verseny alapján, mondván Bahreinben általában amúgy is jól mennek.

„A szombatok nehezek nekünk, akárcsak tavaly. Vasárnap talán egy kicsit kényelmesebb helyzetben vagyunk. Ugyanakkor a bahreini pálya általában fekszik nekünk, úgyhogy csak néhány futam után derül ki, hogy valójában mennyire is vagyunk jók. Most tudtam vigyázni a gumikra elöl haladva, de ha egy kicsit többet kellett volna másokkal versenyeznem, akkor más lehetett volna a helyzet."

Sainz tempójából is erőt meríthet a FerrariForrás: AFP/Andrej Isakovic

Hogy a Ferrari valóban egy körön, illetve kevés üzemanyaggal lehet jobb a McLarennél, a nyolcadik helyen végző Carlos Sainz utolsó etapjának vizsgálata is mutatja. A spanyol versenyző Norrishoz hasonlóan kemény gumikon haladt és bár négy körrel később cserélt kereket, az, hogy 18-ból 11 körben gyorsabb volt a McLaren versenyzőjénél, mindenképpen pozitív jel a folytatásra nézve.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK