BAHRAIN, BAHRAIN - MARCH 25: Mick Schumacher of Germany and Haas F1 talks in the Drivers Press Conference during previews ahead of the F1 Grand Prix of Bahrain at Bahrain International Circuit on March 25, 2021 in Bahrain, Bahrain. (Photo by Dan Istitene - Formula 1/Formula 1 via Getty Images)
Vágólapra másolva!
Günther Steiner leszögezte, a Haas a teljesítménye miatt szerződtette Mick Schumachert, nem azért, hogy megszerezzen egy szponzort magának, mint ahogyan azt a Drive to Survive nemrég megjelenő harmadik évada sugallta. Azonban könnyen lehet, hogy Nyikita Mazepin nem szerepelt az eredeti tervekben.
A Haas teljesen új pilótafelállással vágott neki az idei szezonnak, hiszen Kevin Magnussen és Romain Grosjean helyére Mick Schumacher és Nyikita Mazepin érkezett. Sokáig egyértelműnek tűnt, hogy az alsóbb kategóriákban elért eredményeik mellett előbbi elsősorban a Ferrari, utóbbi pedig milliárdos édesapja, Dmitrij Mazepin támogatásának köszönheti ülését.
Ám a német pilóta leigazolásának történetét a Netflix Drive to Survive (Hajsza a túlélésért) című sorozatának két hete megjelent új évada másképp mutatta be. A 7. részben ugyanis látható, ahogyan Günther Steiner tárgyal az 1&1 Ionos képviselőivel, és az elhangzottakból arra lehet következtetni, hogy a német internetes tárhelyszolgáltatással foglalkozó vállalat egyik feltétele, hogy az istálló foglalkoztasson egy német versenyzőt, aki végül a hétszeres világbajnok Michael Schumacher fia lett. Azonban Günther Steiner leszögezte, hogy ez nem így történt.
Csak hogy tisztázzuk, az 1&1-szal kötött megállapodás a Haas szponzori szerződése, nem pedig Mické
–jelentette ki még a Bahreini Nagydíj hétvégéjén. – Az 1&1 és Mick között nem áll fenn követlen kapcsolat. Az 1&1 nyilván üdvözli Mick érkezését, de ez két külön fejlemény, és nem állnak egymással összefüggésben.”
Attól függetlenül, hogy ez a rész mennyire felelt meg a valóságnak, az mindenképpen érdekes, hogy Steiner mutatott egy modellautót a német cég képviselőinek, ami kék színben pompázott, és a jelek szerint az volt a terv, hogy az Ionos legyen a csapat főszponzora. Sőt, egy Reddit-felhasználó kiszúrta, hogy a hátsó szárnyon még ott volt a Jack & Jones-nak, vagyis a Magnussent támogató ruhamárkának a logója is. Ennek tudatában könnyen lehet, hogy egészen Mazepinék érkezéséig a Haas meg akarta tartani a dán versenyzőt.
Ami Schumachert illeti, 2019-ben lett a Haasszal partneri kapcsolatban álló Ferrari akadémistája, így sokkal kézenfekvőbb, hogy a maranellóiak támogatásával került be a Forma-1-be. Ráadásul 2020-ban megnyerte a Forma-2-es bajnokságot, így maga a Haas is szemet vetett rá, vagyis az Ionosra ebből a szempontból nem volt szükség.
Kétségtelen, hogy mindez segítette az 1&1-szal folytatott tárgyalásokat, ők pedig biztosan örülnek annak, hogy Mick a Haas pilótája
– magyarázta az olasz szakember. – Ugyanakkor inkább a Ferrarin múlott, hogy hova akarja beültetni a versenyzőit, mi pedig őt kértük, mivel diadalmaskodott a Forma-2-ben. A vállalat és Mick között viszont nincsenek közvetlen megbeszélések.”