Társoldalunk:

Mercedes: Verstappen pályaelhagyása nyerte meg nekünk a versenyt

2021.03.28. 21:34

Óriási csatát vívott Lewis Hamilton és Max Verstappen a Bahreini Nagydíj megnyeréséért, csapatfőnökeik szerint a további versenyeken is ez várható. A Red Bull nehezen emészti meg a vereséget.

A 2013-as szezon óta először rajtolt a Red Bull az élről az idénynyitó versenyen, de a részsikert nem tudták győzelemre váltani: szoros csatában Lewis Hamilton nyert Max Verstappen előtt, miután a Mercedes stratégái segítségével ellenfele elé vágott az első bokszkiállásnál, a végén pedig Verstappen nem tudta őt szabályosan megelőzni.

Verstappen nem tudott elég közel kerülni - GalériaForrás: AFP/Giuseppe Cacace

A szabályosság ezúttal véleményes, mert a versenyigazgató a futam előtt még megengedte a pilótáknak, hogy kiszélesítsék a pályát a 4-es kanyarnál, a verseny közben viszont a csapatokon keresztül értesítették a pilótákat, hogy mégis betartatják a pályaelhagyásra vonatkozó szabályt.

Verstappen végül úgy előzte meg Hamiltont, hogy a 4-es kanyarban négy kerékkel átment a pálya szélét jelző záróvonalon, rögtön utasították is, hogy engedje vissza Hamiltont, amit ő azonnal meg is tett, később viszont már nem volt lehetősége újabb támadást indítani, így a hétszeres világbajnok 0,7 másodperces előnnyel megnyerte a Bahreini Nagydíjat.

„Stratégiák nagyszerű csatája volt, az elején Max a tempójával ellenőrzése alatt tartotta a versenyt, de bátor lépésre szántuk el magunkat a korai kerékcserével – nyilatkozta Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke a Sky Sportsnak. – Nyertünk egy pozíciót, de a forgalom miatt ez merész lépés volt, aztán arra készültünk, hogy ezt ismét megtesszük, így védekezünk az elévágás ellen.”

Hamilton kénytelen volt a pályán megelőzni Carlos Sainz autóját, de így is olyan gyors kivezető kört teljesített, hogy Verstappennel a Red Bull már nem tudott reagálni, mindenképpen a Mercedes mögé értek volna vissza. A holland pilóta etapját ezért megnyújtották, így előnybe került a gumik terén, de Hamilton előrébb került a pályán, a kérdés csak az volt, hogy két kiállással célba tud-e érni.

„Sejtettük, hogy a végére elfogynak a gumik, épphogy beértünk. [Hamilton] elkövetett egy kisebb hibát, ami miatt túlmelegedtek a hátsó abroncsai, de Maxnak vissza kellett adnia a pozíciót, mert a verseny során közölték velünk [a versenyirányítástól], hogy a pályaelhagyást hirtelen ismét figyelni kezdik. Ez nyerte meg nekünk a versenyt, de csodálatos küzdelem volt.” Wolff mellett Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke foglalt helyet, elismerte, hogy az első etap végén tehetetlenek voltak a Mercedes lépésével szemben.

„Az biztos, hogy nagyon jó autójuk van, keményen hajszoltak minket az első etap során, aztán előnybe kerültek az elévágással. Nekünk az a lehetőség maradt, hogy tovább kint maradunk. Volt, amikor arra gondoltunk, hogy három kiállással megyünk végig, mert olyan korán elkezdődött az utolsó etap.”

„Max már az elejétől kezelt egy [technikai] problémát, nem tudom, hogy ez mennyit számított, de nagyszerű versenyzés volt. Sajnos, amikor megcsinálta az előzést, kiszélesítette a pályát. Utasították, hogy adja vissza a pozíciót, ezt rögtön megtette. Összeszedett némi port az abroncsaival, amikor megcsúszott néhány körrel a vége előtt, és ez pont elég volt Lewisnak, hogy lélegzetvételnyi előnyhöz jusson. Remek verseny volt, nehéz megemészteni a vereséget, de ez még csak az első a 23-ból, úgyhogy remélhetőleg idén megszorítjuk őket.”

Az első etap során Verstappen volt az élen, de nem tudott eléggé elszakadni - GalériaForrás: Formula 1 via Getty Images/Clive Mason/Clive Mason

Wolff azt mondta, az istenek a Mercedesszel voltak, szerinte a Red Bull a versenyen is gyorsabb volt a címvédő istállónál. Horner úgy vélte, a látottak az egész 2021-es szezont meghatározhatják.  

Sportszerű, kemény versenyzés volt. Remélem, ígéretes jel a szezonra nézve, hogy nagyon versenyképesek tudtunk lenni ezen a hétvégén, Totónak túl könnyű dolga volt az elmúlt hét év során, valakinek meg kell izzasztania őket – mondta Horner. – Amint beindul a szezon, a versenyek jönnek egymás után. A [Mercedes] nagyon erős volt az elmúlt évek során, a téli szabályváltozások úgy tűnik, közelebb hozták egymáshoz a két élen álló csapatot. Le a kalappal Sergio [Pérez]előtt is, remekül felzárkózott a bokszutcai rajt után. A szurkolók nyertek ma igazán, számunkra ez nehezen emészthető [eredmény], de nagyon remélem, hogy Lewis és Max még sok csatát vív majd.”

Bottasnak és Péreznek nem jött ki a lépés

A verseny elsősorban Hamiltonról és Verstappenről szólt, a 3. helyről rajtoló Valtteri Bottas érdemben nem tudott beleszólni a küzdelembe, Pérez pedig csak a bokszutcából kezdhetett, mert az autója megállt a felvezető kör során. A Mercedesnél elrontották Bottas kerékcseréjét, de már azelőtt sem volt elégedett a csapat munkájával, végül a dobogó legalsó fokára állhatott, és megfutotta a leggyorsabb kört is.

Én úgy éreztem, hogy a stratégia terén inkább passzívak voltunk, mint agresszívek. A lassú kerékcserével a 3. hely volt a maximum – jelentette ki a Sky Sportsnak, és hozzátette, a középső etap során tovább kint akart maradni. – Ezt akartam, hogy frissebb abroncsaim legyenek, de ez már nem számított volna semmit, mert a kerékcserével rengeteg időt vesztettünk.”

Pérez néhány kilométert megtett Bottas előtt, de az eltérő taktika miatt nem egymás ellen versenyeztek - GalériaForrás: Formula 1 via Getty Images/2021 Formula One World Championship Limited/Joe Portlock

Bottas nem leplezte, hogy elégedetlen az eredménnyel, majd a riporter unszolására hozzátette: „Csapatként sok pontot szereztünk, a tesztelés során elfogadtuk volna, ha valaki azt mondja, hogy a Red Bullnál több pontot gyűjtünk itt. A versenytempó jó volt, ez volt a tesztelés során a figyelmünk középpontjában, úgyhogy ennek örülünk és továbblépünk. Nagyon az elején járunk még.”

Pérez eseménydús versenyt teljesített, a mezőny végéről az 5. helyezett lett, és bár Verstappennek nem tudott segíteni a Mercedesek ellen vívott küzdelemben, szerinte a későbbiekben erre is lehetősége nyílik majd.

Gumimelegítés közben egyszerűen lefagyott minden. Nagyon közel álltam ahhoz, hogy kiszálljak az autóból – mondta a Sky Sportsnak. – A legfontosabb, hogy újabb kilométereket tettünk meg, tegnap kihagytuk a Q3-at és azok a körök nagyon fontosak lettek volna. Ma a verseny nagyon sokat jelentett, nagyot léptünk előre. Körről körre egyre jobban kiismertem az autót, folytatnunk kell a kemény munkát a srácokkal.”

„Kár, hogy Maxszal elvesztettük a versenyt, mert a másik autó remekül szerepelt, de vissza fogunk vágni. Hosszú szezon lesz, tennem kell a dolgomat, de nagyon elégedett vagyok, mert egyre jobban kiismerem az autót. Minél gyorsabban fel akarom venni a ritmust, mert a csapatnak az élmezőnyben van rám szüksége, és nekem is ott kell lennem. Nem lazítok, keményen dolgozunk, és végül minden össze fog állni.”  

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK