Társoldalunk:

Hamilton és Bottas szerint is javult a Mercedes, de úgy vélik, a Red Bull vezet

2021.03.26. 18:16

Mindkét szabadedzésen alulmaradtak a Mercedesek a Red Bull-lal szemben Bahreinben, de Lewis Hamilton, Valtteri Bottas és Toto Wolff is úgy véli, az autó teljesítménye javult a teszteléshez képest.

Az előszezoni teszteléshez hasonlóan nem a Mercedes diktálta a tempót a Bahreini Nagydíj szabadedzésein, Lewis Hamilton és Valtteri Bottas a leggyorsabb körök tekintetében alulmaradt Max Verstappenhez képest. Hamilton ettől függetlenül nem csüggedt, a 3. helyezett lett Verstappen és Lando Norris mögött, de úgy érezte, mindenképpen javult az autó viselkedése a teszthez képest.

Hamilton ezúttal a 3. helyezett lett - GalériaForrás: AFP/Andrej Isakovic

„Az elmúlt hét során nagyon sokat dolgoztunk, mielőtt megérkeztünk ide, de van még teendőnk – nyilatkozta a hétszeres világbajnok. – Az [új] gumik és a leszorítóerő csökkenése miatt teljesen eltolódott az autó általános egyensúlya, ezen a hétvégén most jobbnak tűnik a helyzet, de még mindig nem tökéletes. Olyan keményen dolgozunk, ahogy csak tudunk.”

Gondoltuk, hogy a Red Bull ilyen gyors lesz, ha nem még gyorsabb, tudjuk, hogy pillanatnyilag ők vezetnek. „A McLaren is nagyszerűnek tűnik, jó látni, hogy előrelépést tettek, érdeklődve várom, hogy miként alakultak a hosszú etapok – folytatta. – A lényeg az, hogy stabil autónk legyen, és meg tudjuk óvni az abroncsainkat, ez kulcsfontosságú lesz az itteni környezetben és a szél közepette.”

Hamilton nevetve azt mondta, nem jó hír a Mercedesnek, hogy vasárnapra várhatóan tovább erősödik majd a szél, mert az autó hátulja még mindig instabil, de arra számít, hogy a széljárás az egész mezőnynek fejfájást okoz majd, de eltérő mértékben. Elismerte, hogy most könnyebb elveszteni az autó tapadását és nehezebb a határon autózni. Az új szerkezetű abroncsokra utalva hozzátette: „Nem segít, hogy csökkent a gumik teljesítménye.” 

Csapattársa, Valtteri Bottas ismét láthatóan küszködött a W12-es volánja mögött, több körét is törölték (ez Hamiltonnal is előfordult), végül csupán az 5. helyre ért oda, bő 3 tizedmásodperces hátránnyal. Ez az időmérőn csak a harmadik rajtsorba lenne elegendő, de az előző két világbajnokság 2. helyezettje nem esett kétségbe.

Bottas még nem érzett rá a W12-re, de szerinte javul a helyzet - GalériaForrás: Formula 1 via Getty Images/Clive Mason/Clive Mason

„Jobban éreztem magam az autóban, mint a tesztelésen, ez jó, de úgy érzem, a balansz terén még mindig nem ott tartunk, ahol kellene. Legalább problémamentes napunk volt, és nem voltak nagy problémáink, de úgy érzem, még mindig elég sok teendőnk van, ha küzdeni akarunk a pole pozícióért és a győzelemért” – nyilatkozta a Sky Sportsnak.

Bottas elárulta, a tesztelésen az autó következetlen egyensúlya, a gyenge hátsó tapadás és a beállítások terén alkalmazott hozzáállásuk is problémát okozott, szerinte a Bahreini Nagydíjon már jobb a helyzet, de még mindig nem elégedett a Mercedes viselkedésével. Egy ponton vezethetetlennek is nevezte az autót a rádión.

„Az utolsó hosszú etap eléggé inkonzisztens volt, nem nagyon sikerült összerakni a köröket. Az autó, ahogy mondtam is, olykor vezethetetlen volt, de még csak péntek van, erre való a szabadedzés – jelentette ki. – Az biztos, hogy harcban állunk, a McLaren nagyon erősnek tűnt ma, a Red Bull a várakozások szerint szerepel. Nem hiszem, hogy mi vagyunk a leggyorsabbak, de nem vagyunk nagyon lemaradva és világos a célunk, hogy hova akarunk eljutni.”

Wolff csapata ezúttal az üldöző szerepében van - GalériaForrás: Getty Images/2021 Getty Images/Mark Thompson

A csapatfőnök, Toto Wolff úgy vélte, annyira szoros az élcsapatok küzdelme, hogy néhány kilóval több vagy kevesebb üzemanyag is befolyásolhatja a sorrendet. Úgy vélte, a Mercedes bizonyosan közelebb van a Red Bullhoz a teszten látott helyzetnél, de nem akarta megbecsülni a különbséget. Nem neheztelt Bottasra sem azért, mert vezethetetlennek nevezte az autót.

„Túl sokáig hagytuk kint őt azzal a gumival, és a vége felé már tényleg vezethetetlen volt – ismerte el. – Szerintem a gumikkal nem nagyon tudunk mit kezdeni, úgyhogy a beállításokon kell dolgoznunk. Lehet látni, hogy a Red Bull és a McLaren hosszú etapja során nem nagyon volt gumikopás, Valtteri esetében viszont visszaestünk, de tudjuk, hogy hol szükséges a finomhangolás.”

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK