Schumacher kritika helyett dicsérte a Pirelli sokat bírált F1-es gumijait

Forma-1, Mick Schumacher, Haas, Bahrein teszt 1. nap
BAHRAIN, BAHRAIN - MARCH 12: Mick Schumacher of Germany driving the Haas F1 Team VF-21 during Day One of F1 Testing at Bahrain International Circuit on March 12, 2021 in Bahrain, Bahrain. (Photo by Joe Portlock/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Mick Schumachernek egyelőre bejött a Pirelli Forma-1-es gumija, amin elmondása szerint keményebben nyomhatta a gázt, mint az olasz gyártó F2-es abroncsain. 

A Haas idei pilótapárosát alkotó Mick Schumacher és Nyikita Mazepin egyaránt rendelkezik Forma-1-es tapasztalattal, hiszen mindketten többször is teszteltek már F1-es autót, ennek ellenére mindketten számos új élménnyell gazdagodtak a bahreini teszten. A hétszeres világbajnok fiának a Pirelli sokat bírált abroncsai valóságos felüdülést jelentettek az F2-ben használt gumik után, az orosz versenyző pedig azzal szembesülhetett, hogy mennyi leszorítóerőt veszít egy másik autó mögött haladva.

Schumachernek bejöttek a kemény gumik Forrás: Getty Images/2021 Getty Images/Joe Portlock

A Forma-1-ben rendszeresen kritika tárgyát képezik a gumik, amiket hol azzal bírálnak, hogy túlságosan tartósak és kiszámítható, egykiállásos versenyeket eredményeznek, hol pedig azzal, hogy túl hamar túlmelegszenek és elkopnak, ezért nem lehet velük huzamosabb ideig a határon autózni. Nyugodtak lehetünk afelől, hogy az idei évben is mindkét vélemény elő fog fordulni, az utóbbi két szezont a Forma-2-ben töltő Mick Schumacher irányából azonban egyelőre inkább pozitív kommentek érkeztek.

Mindez annak tükrében nem csoda, hogy a Forma-2-ben ha lehet, még az F1-nél is jobban kell óvni az abroncsokat. „Elég nagy a különbség az F2-höz képest. Meg kell mondanom, igazán élveztem a vezetést ezeken a gumikon.

– lelkendezett Schumacher, miután huzamosabb ideig próbára tehette az idei kínálat második legkeményebb abroncsát. – A Forma-2-ben az időmérős köröket összehasonlítva szinte mindig 6-8 másodperccel lassabbak vagyunk, úgyhogy üdítő érzés volt ezeken a gumikon menni és keményen meghajtani azokat."

A Pirelli az idei szezonra változtatott az abroncsokon annak érdekében, hogy azok kevésbé melegedjenek túl és tartósabbak legyenek, így vélhetően nem Schumacher lesz az egyetlen, aki pozitív véleménnyel lesz róluk.

Schumacher a lágy gumikat is kipróbálta Forrás: Getty Images/2021 Getty Images/Joe Portlock

Természetesen a Bahreinben szintén tesztelő Mazepinnek is volt bőven új élménye. Az orosz versenyző egy alkalommal pedig kis híján bajba is került, amikor a pálya ugyanazon pontján, ahol Romain Grosjean tavaly óriási balesetet szenvedett, kitört alatta az autó hátulja. Szerencsére Mazepinnek sikerült megfognia a kocsit, majd utólag elmondta, az előtte haladó Antonio Giovinazzi által előidézett leszorítóerő-veszteség volt a megingás oka.

„Közismert, hogy az F1-es autóknak nagy a legszorítóereje, és ebből rengeteget elveszítenek egy másik autó mögött. Ilyen kevés tesztelési lehetőséggel és a tudattal, hogy valószínűleg sok autó lesz előttem a bahreini verseny rajtjánál, meg akartam tapasztalni, hogy mennyi leszorítóerőt veszítek” – ecsetelte az orosz.

„Antonio kevesebb üzemanyaggal ment és nem egyenletes köröket autózott, miközben és versenyszimuláción voltam és lassabb tempóban köröztem. Úgyhogy megelőzött, de mögötte maradtam, hogy tanuljak."

Mazepinnek is volt része új élményekben Forrás: AFP/Mazen Mahdi

„Jelenleg úgy gondolom, hogy nagyon nagy a különbség, de mindez nem meglepő. Az F2-es autók is nagy leszorítóerőt generálnak, de nehezebbek. Vannak különbségek itt-ott, de ez nem jelent újdonságot. A versenyek sokkal nehezebbek lesznek."