Nyikita Mazepinre ellentmondásos előélete és a tavaly év végi szexuális zaklatási ügye amúgy is ráirányítja az F1-es közvélemény figyelmét, de ha az orosz versenyző lenne minden idők legszürkébb újonca, akkor is kiemelten követnék a teljesítményét, lévén a hétszeres világbajnok Mick Schumacher jelenti számára a közvetlen mércét.
A 22 esztendős Mazepin távolról sem nevezhető felkészületlen újoncnak, hiszen többször is tesztelt korábban az F1-ben, az elmúlt években pedig számos alkalommal privát teszten vett részt a 2014 óta legyőzhetetlen Mercedesszel. Ezeken a teszteken az orosz a brackley-iek korábbi autóit vezette, míg tavalyelőtt Barcelonában például az aktuális modellbe is beülhetett.
Ezek a tapasztalatok kétségtelenül sokat érnek, különösen annak tükrében, hogy a jelenlegi mezőny legjobb istállójától leshetett el ezt-azt. Sajnos azonban a GPhírek kérdésére nem fedhette fel, hogy pontosan milyen módon profitálhat a Mercedesszel közös munkából élete első F1-es szezonja előtt.
„Szeretnék válaszolni erre a kérdésre, de sajnos szerződéses okok miatt nem tehetem" – felelte, amikor erről kérdeztük.
Arra azonban felelt az orosz, amikor Tobias Grüner, az Auto Motor und Sport újságírója arról érdeklődött, hogy a Ferrari juniorjaként, a vörösökkel teljesített korábbi tesztek és szimulátoros napok mekkora előnyt jelenthetnek csapattársának, Mick Schumachernek.
Nincs értelme találgatni, mert nincs egyértelmű válasz, de remélem, hogy nagyon keveset.
Ugyanakkor ezt nem is nekem kell megmondani, mert nem változtat a helyzetemen, és én azért vagyok itt, hogy kihozzam a legtöbbet a lehetőségeimből."
Ezek a lehetőségek az idei évben azonban várhatóan meglehetősen korlátozottak lesznek, hiszen a Haas alig fejlesztett valamit a tavalyi autóján, és bevallottan átmeneti évként kezeli 2021-et. Mazepin a GPhírek kérdésére elmondta, realistának kell maradniuk azzal kapcsolatban, hogy tudnak-e más pilóták versenyzőivel csatározni a pályán.
„Versenyzőként az ember mindig a lehető legtöbb futamot meg akarja nyerni, de butaság lenne itt ülni és azt mondani, hogy az idén ez a célunk, mert őszintének és realistának kell lennünk.
Úgyhogy remélem, hogy lesznek lehetőségeink más versenyzőkkel is csatázni a pályán, remélhetőleg pontokért,
de személy szerint én nem tudom, hogy hol leszünk, amíg nem teljesítjük az első versenyt és nem értékeljük ki a helyzetet az időmérőkön a többiekhez képest. Meg fogom próbálni a lehető legjobb munkát végezni, és majd meglátjuk, hogy ez mire lesz elég."