Vágólapra másolva!
A Forma-1-ben az idén bemutakozó Nyikita Mazepin nem árulhatta el, mennyit profitál újoncként a korábbi mercedeses tesztjeiből, miközben reméli, csapattársának, Mick Schumachernek nem jelent nagy előnyt, hogy a Ferrari juniorjaként többször tesztelhetett már a maranellóiakkal.

Nyikita Mazepinre ellentmondásos előélete és a tavaly év végi szexuális zaklatási ügye amúgy is ráirányítja az F1-es közvélemény figyelmét, de ha az orosz versenyző lenne minden idők legszürkébb újonca, akkor is kiemelten követnék a teljesítményét, lévén a hétszeres világbajnok Mick Schumacher jelenti számára a közvetlen mércét.

Mazepinre több szempontból is sokan figyelnek Forrás: Formula 1 via Getty Images/2021 Formula One World Championship Limited/Dan Istitene

A 22 esztendős Mazepin távolról sem nevezhető felkészületlen újoncnak, hiszen többször is tesztelt korábban az F1-ben, az elmúlt években pedig számos alkalommal privát teszten vett részt a 2014 óta legyőzhetetlen Mercedesszel. Ezeken a teszteken az orosz a brackley-iek korábbi autóit vezette, míg tavalyelőtt Barcelonában például az aktuális modellbe is beülhetett.

Ezek a tapasztalatok kétségtelenül sokat érnek, különösen annak tükrében, hogy a jelenlegi mezőny legjobb istállójától leshetett el ezt-azt. Sajnos azonban a GPhírek kérdésére nem fedhette fel, hogy pontosan milyen módon profitálhat a Mercedesszel közös munkából élete első F1-es szezonja előtt.

„Szeretnék válaszolni erre a kérdésre, de sajnos szerződéses okok miatt nem tehetem" – felelte, amikor erről kérdeztük.

Legutóbb tavaly Barcelonában vezethette a Mercedest Forrás: Daimler AG/LAT Images

Arra azonban felelt az orosz, amikor Tobias Grüner, az Auto Motor und Sport újságírója arról érdeklődött, hogy a Ferrari juniorjaként, a vörösökkel teljesített korábbi tesztek és szimulátoros napok mekkora előnyt jelenthetnek csapattársának, Mick Schumachernek.

Ugyanakkor ezt nem is nekem kell megmondani, mert nem változtat a helyzetemen, és én azért vagyok itt, hogy kihozzam a legtöbbet a lehetőségeimből."

Ezek a lehetőségek az idei évben azonban várhatóan meglehetősen korlátozottak lesznek, hiszen a Haas alig fejlesztett valamit a tavalyi autóján, és bevallottan átmeneti évként kezeli 2021-et. Mazepin a GPhírek kérdésére elmondta, realistának kell maradniuk azzal kapcsolatban, hogy tudnak-e más pilóták versenyzőivel csatározni a pályán.

Nem foglalkozik azzal, hogy Mick Schumachernek mekkora előnyt jelent a ferraris háttér Forrás: Getty Images/2021 Getty Images/Joe Portlock

„Versenyzőként az ember mindig a lehető legtöbb futamot meg akarja nyerni, de butaság lenne itt ülni és azt mondani, hogy az idén ez a célunk, mert őszintének és realistának kell lennünk.

de személy szerint én nem tudom, hogy hol leszünk, amíg nem teljesítjük az első versenyt és nem értékeljük ki a helyzetet az időmérőkön a többiekhez képest. Meg fogom próbálni a lehető legjobb munkát végezni, és majd meglátjuk, hogy ez mire lesz elég."