Mercedes: Nincs gyors megoldás az autónk gyengeségeire

Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Bahrein teszt 2. nap, 2021
BAHRAIN, BAHRAIN - MARCH 13: Lewis Hamilton of Great Britain driving the (44) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes W12 spins on track during Day Two of F1 Testing at Bahrain International Circuit on March 13, 2021 in Bahrain, Bahrain. (Photo by Clive Mason/Getty Images)
Vágólapra másolva!
A Mercedes mérnöki gárdájának két kiemelt tagja, James Vowles stratéga és Andrew Shovlin vezető versenymérnök a tesztelés után úgy vélte, nyilvánvaló, hogy a W12-es vezethetősége elmarad az ellenfelek autóitól és szoros szezonra számítanak a Red Bull ellen.

Az előszezoni F1-es tesztek után a Mercedes formája tartja lázban az F1-es közvéleményt és a csapat értékelő videójában Andrew Shovlin vezető versenymérnök és James Vowles stratéga sem kerülte ki a váratlan gyengélkedés okait. Nagy titkokat természetesen nem vettek fel a leintés után 24 órával felvett epizódban, de megerősítették, hogy akadnak megoldandó problémáik.

A Mercedes pilótái többször is megpördültek a tesztelés során Forrás: Getty Images/Clive Mason/Clive Mason

„Eléggé nyilvánvaló volt, hogy az autónk nehezen vezethető, ezzel ellentétben a Red Bull tulajdonképpen nagyon stabil volt, különösen a kör utolsó szektorában – nyilatkozta Vowles. – Szerintem ez korrekt megfigyelés. Kívülről is látható volt és azt mondanám, hogy a köridők is tükrözték ezt. Azt is el kell mondani, hogy 24 órával a teszt után még nincs mindenre válaszunk.”

A stratéga elmondta, hogy rengeteg adatot gyűjtöttek a háromnapos tesztelés során, ezeket elkezdték kiértékelni,

Shovlin rámutatott, abban már biztosak, hogy a pályán uralkodó erős szél a Mercedes teljesítményének többet ártott, mint az ellenfeleknek, különösen hátszél esetében. A gumik túlmelegedése sem segített a világbajnoki címvédőnek.

„Akad néhány probléma, de ennél fontosabb, hogy láthattuk, az ellenfeleink nem küszködtek ugyanúgy, mint mi, szóval eléggé összpontosítanunk kell arra, hogy megértsük, miért gyenge a hátsó tapadás, hogyan tudjuk stabilabbá, kiszámítóbbá tenni. Ezen dolgozunk most.

A Mercedes küszködését látva sokan abban reménykednek, hogy az elmúlt években megszokottaknál szorosabb F1-es szezon jöhet, Vowles elárulta, alapvetően ő is erre számít, bár a csapatnál akkor sem érezték könnyűnek a versenyzést, amikor nagy fölénnyel gyarapították a győzelmeik számát.

„A tesztelés után nagy a bizonytalanság, senki sem tudja pontosan a paddockban, hogy hol tartanak, de néhány trend azért látszik. Azt mondanám, a Red Bull a teljesítmény terén előrébb jár, ők szerepeltek a legjobban a teszten, de ez csak egy teszt. Ez nem verseny és csak egy helyszín a 23-ból” – utalt a jövő hétvégi nagydíjra.

„Azt mondanám, hogy szoros szezonunk lesz, a Red Bull kemény ellenfél, erős csomagjuk van és nyilvánvaló, hogy gyorsan elkapták a fonalat. Ennek eredménye, hogy a szezon során különböző nyomvonalú pályákon biztosan közelebb vagy távolabb leszünk hozzájuk képest, de nem hiszem, hogy úgy kezdünk neki a szezonnak, hogy teljesen behozzuk a lemaradást és előttünk leszünk. Szóval, röviden: igen, szoros lesz a világbajnokság.”