A Williams a széljárásra bízta idei autója sikerességét

Forma-1, Bahrein teszt, 3. nap, George Russell, Williams
BAHRAIN, BAHRAIN - MARCH 14: George Russell of Great Britain driving the (63) Williams Racing FW43B on track during Day Three of F1 Testing at Bahrain International Circuit on March 14, 2021 in Bahrain, Bahrain. (Photo by Joe Portlock/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Érdekes filozófiát követett idei autójával a Williams-istálló. A csapat célja, hogy végre ne az utolsó helyen zárja az évet, ehhez pedig kockáztatott az FW43B tervezésével.

Alighanem az idei szezont is sereghajtóként fogja kezdeni a Williams-istálló, a tavaly tulajdonosváltáson átesett gárda azonban abban reménykedik, hogy 2021-es autója, az FW43B tervezési filozófiája lehetővé teszi a számára, hogy az utóbbi három évvel ellentétben ezúttal ne utolsóként zárja azt. George Russell a bahreini teszt után elmondta, direkt olyan utat választottak, amely a futamok nagy részén nehéz helyzetbe hozhatja őket, máskor azonban profitálhatnak belőle.

Szeles körülmények között nem egy kezesbárány az idei Williams Forrás: AFP/Mazen Mahdi

Az új kocsit a tesztelés utolsó napján 158 körön át nyüstölő brit pilóta elégedett volt az elvégzett munkával, viszont saját tapasztalatai is csak alátámasztották azt, amit a csapat már előre sejtett: nem lesz egyszerű mindig a legtöbbet kihozni az idei autóból. „Ez egy nagyon produktív teszt volt elképesztően sok körrel, megbízhatósági problémák nélkül. De már a szezon előtt is tudtuk, ami ez alatt a három nap alatt megerősítést nyert, hogy az autónk elképesztően érzékeny a szélre. A három nap során tapasztalt körülmények valószínűleg a legrosszabbat hozták ki a kocsiból” – utalt Russell a Bahreinben tapasztalható szeles időjárásra.

Mindez azt jelenti, hogy amikor erősen vagy kedvezőtlen irányból fúj a szél, akkor a Williams bármit is tesz, nem fogja tudni a maximumot kihozni az FW43B-ből. Amikor azonban kedvezőek a körülmények, más lett a helyzet.

„A pozitívum az, hogy amikor a szél kedvező irányba fúj, az autó nagyon gyors. Úgyhogy amikor kevésbé szeles pályára megyünk, egy olyan helyszínre, ami kicsit gyorsabb... A fordulásra való érzékenységről beszélünk. Alacsony sebességnél a fordulási szög nagyon megnő, különösen ha van egy kis szél is. Ez az a terület, amelyen az autónk nagyon gyenge. Úgyhogy a pozitívum, hogy rejlik benne egy gyors versenyautó, de sajnos nem a mi kezünkben van, hogy ezt mikor tudjuk előhozni."

Az FW43B nagyon gyors, de csak ha jó irányból fúj a szél Forrás: Getty Images/2021 Getty Images/Joe Portlock

Még mielőtt azonban valaki azt gondolná, hogy tervezési hiányosságról van szó, le kell szögezni, hogy

a tavalyi szezont pont nélkül záró grove-iak direkt alkottak ilyen érzékeny autót, mert úgy vélik, hogy ily módon a szezon egészét nézve eredményesebbek lehetnek.

„Egy olyan utat választottunk, ami nagyobb legszorítóerőt eredményez, viszont egy kicsit érzékenyebb lesz általa a kocsi – magyarázta Russell. – Azért döntöttünk így, mert felismertük, hogy ha konzisztensen tudjuk hozni ugyanazt a tempót, ahogy tavaly is, akkor nem fogunk pontokat szerezni.

A Haas három pontot szerzett tavaly, az Alfa Romeo nyolcat. Mi a lehető leggyorsabbak akarunk lenni akkor, amikor megfelelő a csillagok állása."

Russell kérdésre az imolai versenyt jelölte meg, ahol szerinte kimondottan erősek lehetnek. Itt egyébként már tavaly is összejöhetett volna neki a pontszerzés, de a Safety Car-fázis alatt amatőr hibát vétett és falhoz csapta az autót.