Alighanem az idei szezont is sereghajtóként fogja kezdeni a Williams-istálló, a tavaly tulajdonosváltáson átesett gárda azonban abban reménykedik, hogy 2021-es autója, az FW43B tervezési filozófiája lehetővé teszi a számára, hogy az utóbbi három évvel ellentétben ezúttal ne utolsóként zárja azt. George Russell a bahreini teszt után elmondta, direkt olyan utat választottak, amely a futamok nagy részén nehéz helyzetbe hozhatja őket, máskor azonban profitálhatnak belőle.
Az új kocsit a tesztelés utolsó napján 158 körön át nyüstölő brit pilóta elégedett volt az elvégzett munkával, viszont saját tapasztalatai is csak alátámasztották azt, amit a csapat már előre sejtett: nem lesz egyszerű mindig a legtöbbet kihozni az idei autóból. „Ez egy nagyon produktív teszt volt elképesztően sok körrel, megbízhatósági problémák nélkül. De már a szezon előtt is tudtuk, ami ez alatt a három nap alatt megerősítést nyert, hogy az autónk elképesztően érzékeny a szélre. A három nap során tapasztalt körülmények valószínűleg a legrosszabbat hozták ki a kocsiból” – utalt Russell a Bahreinben tapasztalható szeles időjárásra.
Ez bizonyos szempontból pozitívum, mert ki tudjuk elemezni, de ugyanakkor azt is előrevetíti, hogy a teljesítményünk jojózni fog az idei szezonban, és sajnos elég gyakran a szél fogja meghatározni."
Mindez azt jelenti, hogy amikor erősen vagy kedvezőtlen irányból fúj a szél, akkor a Williams bármit is tesz, nem fogja tudni a maximumot kihozni az FW43B-ből. Amikor azonban kedvezőek a körülmények, más lett a helyzet.
„A pozitívum az, hogy amikor a szél kedvező irányba fúj, az autó nagyon gyors. Úgyhogy amikor kevésbé szeles pályára megyünk, egy olyan helyszínre, ami kicsit gyorsabb... A fordulásra való érzékenységről beszélünk. Alacsony sebességnél a fordulási szög nagyon megnő, különösen ha van egy kis szél is. Ez az a terület, amelyen az autónk nagyon gyenge. Úgyhogy a pozitívum, hogy rejlik benne egy gyors versenyautó, de sajnos nem a mi kezünkben van, hogy ezt mikor tudjuk előhozni."
Még mielőtt azonban valaki azt gondolná, hogy tervezési hiányosságról van szó, le kell szögezni, hogy
a tavalyi szezont pont nélkül záró grove-iak direkt alkottak ilyen érzékeny autót, mert úgy vélik, hogy ily módon a szezon egészét nézve eredményesebbek lehetnek.
„Egy olyan utat választottunk, ami nagyobb legszorítóerőt eredményez, viszont egy kicsit érzékenyebb lesz általa a kocsi – magyarázta Russell. – Azért döntöttünk így, mert felismertük, hogy ha konzisztensen tudjuk hozni ugyanazt a tempót, ahogy tavaly is, akkor nem fogunk pontokat szerezni.
Elég csak két futamon gyorsnak lenni, és máris a nyolcadik vagy kilencedik helyen lehet végezni a konstruktőri pontversenyben.
A Haas három pontot szerzett tavaly, az Alfa Romeo nyolcat. Mi a lehető leggyorsabbak akarunk lenni akkor, amikor megfelelő a csillagok állása."
Russell kérdésre az imolai versenyt jelölte meg, ahol szerinte kimondottan erősek lehetnek. Itt egyébként már tavaly is összejöhetett volna neki a pontszerzés, de a Safety Car-fázis alatt amatőr hibát vétett és falhoz csapta az autót.