Vágólapra másolva!
Sebastian Vettel most nem pánikol, saját elmondása szerint korábban viszont ezt tette volna egy ilyen felkészülés után. A négyszeres világbajnok nincs könnyű helyzetben az első verseny előtt.

Az állandó versenyzők közül Sebastian Vettel tette meg a legkevesebb kört a Bahreinben rendezett előszezoni teszten, ami már csak azért is érinti rosszul a négyszeres világbajnokot, mert a mezőny nagy részével ellentétben neki nemcsak a megváltozott aerodinamikához és gumikhoz kell hozzászoknia, hanem a csapatváltása miatt minden teljesen új a számára. A Ferraritól az Aston Martinhoz igazoló német pilóta azonban nem esik kétségbe.

Vettel nem tudott annyit tesztelni, amennyit szeretett volna Forrás: AFP/Mazen Mahdi

Újságírói kérdésre a három napot mindössze 117 körrel záró (csak a kizárólag pénteken köröző Williams-tesztpilóta, Roy Nissany ment ennél kevesebbet) Vettel elmondta, nagyjából 100 körrel tett meg kevesebbet a tervezettnél a szombati és vasárnapi műszaki probléma miatt, de ezzel már „együtt kell élni".

A csapat egyelőre vizsgálja a vasárnapi, turbóval kapcsolatos meghibásodást, de könnyen lehet, hogy a szintén műszaki gondokkal küszködő Mercedes által biztosított erőforrás a ludas, Vettel ugyanakkor nem akar bűnbakot keresni.

„A mi autónkban található alkatrészek egy része saját gyártás, egy része a Mercedestől van, úgyhogy végső soron mindig el lehetne mondani, hogy éppen melyik romlott el, de jelenleg nem ez a fontos, hanem az, hogy kijavítsuk a hibát."

A hat Ferrarinál eltöltött szezon után csapatot váltó versenyzőnek különösen fontos lett volna minél többet vezetni, mivel rengeteg dologhoz kell hozzászoknia a maranellóiak autójától teljesen eltérő filozófia szerint épült AMR21-esnél. Mivel ez nem jött össze, „meredek tanulási görbére" számít a szezon elején, és bár „nehézkesen indultak a dolgok", úgy van vele, hogy „hosszú a szezon" és biztos benne, hogy „minden apró problémát meg tudunk oldani és két hét múlva jobb helyzetben leszünk".

Tudja, hogy nem segít, ha elkezd aggódni a kevés megtett kilométer miatt Forrás: Aston Martin F1 Team

Ez a fajta nyugodtság azonban nem mindig volt jellemző rá. A 33 esztendősen 257 versenyt a háta mögött tudó világbajnok elismerte, hogy korábban nem lett volna ennyire nyugodt egy ilyen problémás előszezon után.

Nyugodtnak kell maradnunk, rászánni az időt és elvégezni a munkánkat. Legalább van néhány etapunk, amit elemezhetünk. Lehetne jobb, de rosszabb is."

Vettel úgy van vele, hogy másfél nap az autóban akkor sem lett volna elég mindent megtanulni, ha nem hátráltatják technikai problémák, ahogy szerinte másnak sem volt az,

így az első versenyeken azok is még a tanulási fázisban fognak tartani, akik sokat körözhettek. Ezzel együtt a Red Bullhoz igazoló Sergio Pérezhez, a McLarenhez érkező Daniel Ricciardóhoz és a Ferrarihoz szerződő Carlos Sainzhoz hasonlóan ő is azok közé tartozik, akiknek nehezebb a dolga.

„Még meg kell értenem, hogy miként lehet a legtöbbet kihozni az autóból, mert még mindig sokat kell tanulnunk a beállításokról. Háromnapnyi tesztelés alatt nem lehet mindent elvégezni, de a többiek is ebben a helyzetben vannak. Még ha az ember nem is ütközik problémákba, másfél nap alatt nem tud mindent megtanulni az új autóról és az új gumikról. Időbe fog telni, mire felvesszük a tempót. Egyeseknek többe, másoknak kevesebbe."

Vettel a Sky Sportsnak leszögezte, hogy ezzel együtt nem tesztként fog tekinteni az első futamokra, hiszen már alig várja, hogy versenyezzen.

Az első versenyeken is tanulni fogja az autó viselkedését Forrás: AFP/Mazen Mahdi

Ami pedig a riválisokat illeti, szerinte a Mercedes gyengélkedése ellenére nem szabad leírni a címvédő istállót, amely az idén is harcban lesz a világbajnoki címért, saját helyüket pedig egyelőre ő sem tudta megmondani az erőviszonyokban. „Mi egyszerűen nem mentünk eleget ahhoz, hogy másokkal tudjam összehasonlítani magunkat. Nem is nagyon követtem a többieket, helyette főként a saját autónkra koncentráltam. Amit ezzel együtt azért el lehet mondani, hogy a Mercedes nem ment olyan elképesztően sok kört, mint a múltban, de biztos vagyok benne, hogy jó helyzetben lesznek az első versenyre.

„Amit eddig láttam, az alapján a középmezőny nagyon szorosnak tűnik. Jó lenne, ha valóban így lenne. Úgy tűnik, hogy felzárkózott az élmezőnyre. De minden attól függ, hogy milyennek érződik az autó. Minden relatív. Ha fantasztikusnak, miközben lassú, az fájdalmas, de ha borzalmasnak, és közben mindenki másénál gyorsabb, azt az ember elfogadja. Az első versenyen okosabbak leszünk."