Társoldalunk:
Hírlevél

Nem túl esztétikus, de a csapat szerint hatékony Alonso idei autója

2021.03.13. 15:17

Szokatlan formák jellemzik az Alpine 2021-es Forma-1-es autóját, a csapat azonban úgy véli, ez a helyes út. 

Nagyítóval kell keresni a kirívóan egyedi megoldásokat az idei Forma-1-es mezőny autóin, miután a fejlesztések nagymértékű befagyasztásának köszönhetően csak kevés dolgon változtathattak a csapatok. Egy, szemre is igen feltűnő dizájn azonban így is akad: az Alpine mindenki mástól eltérő módon igen "kövér" autót tervezett.

Szemből a leglátványosabb a felső légbeömlő mögötti robosztus kialakításForrás: Getty Images/Clive Mason/Clive Mason

Marcin Budkowski, az istálló ügyvezető igazgatója meglepődve tapasztalta, hogy mennyi szurkálódást kapott az Alpine A521-es a főleg szemből igencsak duci motorborítása miatt. Amikor a csapatok igyekeznek ezt a területet a lehető legszűkebbre szabni (a Mercedes és az Aston Martin még az idei erőforráson megjelenő kitüremkedést is inkább megjelenítette a motorborításon, mintsem annyival nagyobbra hagyja a karosszériát, hogy az teljesen eltakarja az elemet), sokak szemöldökráncolva figyelték a franciák autójának vonalait.

Az első ránézésre aerodinamikailag nem túl hatékony kialakítás azonban a csapat szerint olyan előnyökkel jár, amelyek miatt összességében megérte alkalmazni.

KAPCSOLÓDÓ CIKK

„Úgy találtuk, hogy az oldaldobozok karcsúsítása pozitív irány, mindez ugyanakkor valójában semmi újdonságot nem jelent – magyarázta Budkowski arra utalva, hogy a dagibb motorburkolat miatt kisebbre vehették az oldalszekrényeket. – Egyes dolgokat újracsomagoltunk, áthelyeztünk és a felső légbeömlő mögé tettünk a motorborítás alatt. Mindez valóban egy elég látványos, testes formát eredményez, de úgy találtuk, hogy ez a megoldás működik. A tömegközéppont terén kompromisszumokat kell kötni, de általában az aerodinamikai teljesítmény fontosabb a súlynál."

Az autó oldala így karcsúbb lettForrás: AFP/Mazen Mahdi

Az Alpine tehát beáldozott egy kicsit az autó tömegközéppontjának minél lejjebb helyezéséből az aerodinamika oltárán, és a jelenlegi trendekkel szembemenve visszatért az alávágott oldalszekrényekhez az elsőként a Red Bull által alkalmazott, mostanra a legtöbb istálló által átvett megoldással szemben. Az Alpine kialakítása nagyobb helyet biztosít az idei évre csökkentett területű padlólemez és az oldaldoboz között, aminek eléréséhez át kellett alakítani a hűtést, jobban az erőforrás köré pakolva annak elemeit.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK