Nem túl esztétikus, de a csapat szerint hatékony Alonso idei autója

Forma-1, Bahrein teszt, 2. nap, Fernando Alonso, Alpine
BAHRAIN, BAHRAIN - MARCH 13: Fernando Alonso of Spain driving the (14) Alpine A521 Renault on track during Day Two of F1 Testing at Bahrain International Circuit on March 13, 2021 in Bahrain, Bahrain. (Photo by Clive Mason/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Szokatlan formák jellemzik az Alpine 2021-es Forma-1-es autóját, a csapat azonban úgy véli, ez a helyes út. 

Nagyítóval kell keresni a kirívóan egyedi megoldásokat az idei Forma-1-es mezőny autóin, miután a fejlesztések nagymértékű befagyasztásának köszönhetően csak kevés dolgon változtathattak a csapatok. Egy, szemre is igen feltűnő dizájn azonban így is akad: az Alpine mindenki mástól eltérő módon igen "kövér" autót tervezett.

Szemből a leglátványosabb a felső légbeömlő mögötti robosztus kialakítás Forrás: Getty Images/Clive Mason/Clive Mason

Marcin Budkowski, az istálló ügyvezető igazgatója meglepődve tapasztalta, hogy mennyi szurkálódást kapott az Alpine A521-es a főleg szemből igencsak duci motorborítása miatt. Amikor a csapatok igyekeznek ezt a területet a lehető legszűkebbre szabni (a Mercedes és az Aston Martin még az idei erőforráson megjelenő kitüremkedést is inkább megjelenítette a motorborításon, mintsem annyival nagyobbra hagyja a karosszériát, hogy az teljesen eltakarja az elemet), sokak szemöldökráncolva figyelték a franciák autójának vonalait.

Az első ránézésre aerodinamikailag nem túl hatékony kialakítás azonban a csapat szerint olyan előnyökkel jár, amelyek miatt összességében megérte alkalmazni.

„Úgy találtuk, hogy az oldaldobozok karcsúsítása pozitív irány, mindez ugyanakkor valójában semmi újdonságot nem jelent – magyarázta Budkowski arra utalva, hogy a dagibb motorburkolat miatt kisebbre vehették az oldalszekrényeket. – Egyes dolgokat újracsomagoltunk, áthelyeztünk és a felső légbeömlő mögé tettünk a motorborítás alatt. Mindez valóban egy elég látványos, testes formát eredményez, de úgy találtuk, hogy ez a megoldás működik. A tömegközéppont terén kompromisszumokat kell kötni, de általában az aerodinamikai teljesítmény fontosabb a súlynál."

Az autó oldala így karcsúbb lett Forrás: AFP/Mazen Mahdi

Az Alpine tehát beáldozott egy kicsit az autó tömegközéppontjának minél lejjebb helyezéséből az aerodinamika oltárán, és a jelenlegi trendekkel szembemenve visszatért az alávágott oldalszekrényekhez az elsőként a Red Bull által alkalmazott, mostanra a legtöbb istálló által átvett megoldással szemben. Az Alpine kialakítása nagyobb helyet biztosít az idei évre csökkentett területű padlólemez és az oldaldoboz között, aminek eléréséhez át kellett alakítani a hűtést, jobban az erőforrás köré pakolva annak elemeit.