Mick Schumacher és Nyikita Mazepin révén csikócsapattal áll rajthoz a Haas-csapat, ráadásul a német pilóta pénteken műszaki hiba miatt sok időt vesztett, de szombaton már 88 kört, vagyis nagyjából másfél versenytávot vezetett komolyabb megingás nélkül. Mindössze a bokszban került veszélyes helyzetbe, amikor kishíján elütötte az első emelőt tartó szerelőjét.
A német pilóta percekkel a délutáni etap leintése előtt járt a bokszban, zöld jelzést kapott, ezért elindult az autójával, erre a szerelő még nem volt felkészülve, de Günther Steiner csapatfőnök a tesztnap utáni online sajtóbeszélgetésen elmondta, hogy Schumacher jól kezelte a helyzetet.
„A srác nem volt biztos abban, hogy a kerékanya a helyén van, a lámpa viszont zöldre váltott, és még az emelő előtte volt. Szerencsére, semmi baj nem lett belőle. Mick nagyon jól reagált, amikor mondtuk neki a rádión, hogy álljon meg, akkor azonnal megtette, így nem történt sérülés.”
„Mondhatnám azt, hogy ez is a gyakorlás része volt, mert annyi elrontott bokszkiállásunk volt a múltban, hogy erre is fel kell készítenünk őt, de nem ez volt a helyzet, hanem valóban megtörtént, de nagyon jól reagált.”
Schumachert nem zökkentette ki a megingás, az autóból kiszállva nagyon lelkesen nyilatkozott, élvezte, hogy a pénteki műszaki gondok után igazi tesztnapot teljesíthetett, többféle gumit kipróbálhatott, a szervokormánynak köszönhetően a vezetésre koncentrálhatott és elmélyülhetett az F2-es autónál jóval összetettebb beállítási lehetőségekben. Kijelentette, készen áll a versenyzésre.
„Tegnap óta rengeteg elemzést elvégeztünk, Nyikita versenyszimulációkat is tudott futni, átnéztem az összes adatot, és ezzel ma korreláltam is. A pálya állapota ma más volt, de éreztem minden apró változást a gumi és az autó viselkedése terén, úgyhogy felkészültnek érzem magam, ha rajtam múlna, holnap már versenyezhetnénk, de most még a tesztelés a feladat, ezt is várom.”
A Haastól idén nem várhatók nagy eredmények, mert nem fejlesztik a 2021-es autót, de feltűnő, hogy szombaton bő 2,5 másodperces hátrányba kerültek az listavezetőkhöz képest, de nem csak a Mercedeshez, hanem például a konstruktőri világbajnokság tavalyi 7. helyezettjéhez, az Alpha Taurihoz képest is. Steiner viszont egyelőre nem foglalkozott a köridőkkel.
„A teljesítményünket nem tudom megítélni, mert a programunk teljesen eltérőnek tűnt a többiekéhez képest. A vége felé sokan kimentek időmérőt gyakorolni, mi ezt teljesen más időszakban csináltuk, ezért nagyon nehéz összehasonlítani. Az elvégzett munkánkkal nagyon elégedett vagyok, a versenyképességünk kapcsán nem tudom, mi a helyzet.”
„Eltérők az üzemanyagszintek, a pályahőmérsékletek, a motor-üzemmódok, nem tudom, hogy a többiek mivel foglalkoztak – tette hozzá. – Pillanatnyilag nem jelent sokat, hogy 2,5 másodperces hátrányban vagyunk, most várnunk kell egy kicsit. Minden évben elmondom, hogy nem tudom, mit csinálnak a többiek, de az biztos, hogy ma még nagyobb volt a különbség, mert teljesen más időket és programot futottunk, mint a többiek.”