Silverstone-ban rendezhetik az első sprintfutamot, ma szavaznak róla

Forma-1, Brit Nagydíj, rajt
NORTHAMPTON, ENGLAND - AUGUST 02: Lewis Hamilton of Great Britain driving the (44) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes W11 leads the field into turn one at the start during the F1 Grand Prix of Great Britain at Silverstone on August 02, 2020 in Northampton, England. (Photo by Clive Mason - Formula 1/Formula 1 via Getty Images)
Vágólapra másolva!
Csütörtökön szavaznak az F1-es sprintfutamok bevezetéséről, de Stefano Domenicali, a sportág elnök-vezérigazgatója már szinte kész tényként beszél a versenyhétvégét felforgató újdonságról.

A júliusi Brit Nagydíjon próbálhatják ki először a Forma-1-ben a szombati sprintfutamokat. A sportág jogtulajdonosa, a Liberty Media szeretné fokozni az izgalmakat a szombati főműsoridőben is, ezért a fordított rajtrácsos futamok megbukása után a sprintfutamok bevezetését erőltetik. A csapatok többsége inkább támogatja a reformot, ami elemzésünk szerint nem sok jót ígér az izgalmak szempontjából.

Idén is kétszer rajtolhat az F1 Silverstone-ban Forrás: Formula 1 via Getty Images/2020 Formula One World Championship Limited/Clive Mason - Formula 1

A pilóták körében már nem ilyen népszerű az ötlet, Max Verstappen és Sebastian Vettel is bírálta az elképzelést, de a versenyzőket nem kérdezik meg erről, a lebonyolítás rendszeréről a jogtulajdonos, az FIA és a csapatok képviselői szavaznak Bahreinben a csütörtöki nap folyamán, de Stefano Domenicali, az F1 elnök-vezérigazgatója már szinte eldöntött kérdésként beszélt az ügyről.

– nyilatkozta a Daily Mailnek. – Az biztos, hogy nem akarjuk elvenni a nagydíj presztízsét. Az marad a hétvége végkifejlete. Pénteken lesz az időmérő, aztán szombaton a sprintkvalifikáció, ami tartalmas akciót nyújt majd a verseny előtti napon. A szurkolóknak, a médiának és a tévétársaságoknak több tartalmat ad.”

A mérnököket, köztük az Aston Martin technikai igazgatóját, Andrew Greent elsősorban a szabály részletei érdekli, a brit szakember rámutatott, hogy a jelenlegi F1-es motorokat adott számú futamra tervezték, nem volt világos az sem, hogy lehet-e módosítani a fékeken és egyéb fontos alkatrészeken, valamint természetesen a futam díjazása sem.

Domenicali ezzel kapcsolatban fontos részleteket árult el: „Körülbelül félórás lesz, dobogós díjátadást nem tartunk, azzal vasárnapig várni kell, de

és [az eredmény] meghatározza majd a rajtsorrendet a versenyre. Azt elmondhatom, hogy Silverstone-ban lesz sprintfutam.”

Vettel nem rajongott az elképzelésért Forrás: Motorsport Images/Glenn Dunbar

Az eddigi hírek szerint Kanadában, Olaszországban és Brazíliában tartották volna az első három, kísérleti sprintfutamot, hogy teszteljék, hasznos-e a formátum tartós bevezetése. Végleges döntés egyelőre nincs, az angliai Silverstone eddig nem szerepelt a tervben, de szimbolikus, hogy a jelentős változás pont az első nagydíj helyszínén jelenne meg, a remények szerint helyszíni közönség jelenlétében.

„A Forma-1-ben a versenyzés [színvonalának] kell javulnia, és szerintem az 2022-ben megtörténik, amikor az autók és a technikai szabályok lehetővé teszik majd a pilótáknak, hogy küzdjenek, úgyhogy lehetnénk türelmesek is” – nyilatkozta George Russell, a Williams pilótája.

Csapattársa, Nicholas Latifi viszont érdekesnek tartja a próbálkozást a formátummal, szerinte nem kell félni a változástól, viszont azt nem támogatná, hogy mesterséges legyen a versenyzés. „Ez lehetőségeket teremthet, és az idén várható helyzetünkben ezt üdvözlöm, de ahogy George is említette, a jövő évi szabályok szerintem megteszik, amit várunk tőlük, és remélhetőleg izgalmakat teremtenek.”