Vágólapra másolva!
A négyszeres világbajnok Sebastian Vettel érkezése ellenére az Aston Martin úgy számol, hogy még évekig nem fog beleszólni az F1-es világbajnoki címért folyó csatába. A cél ugyanakkor az, hogy ezt előbb-utóbb megtehesse, aminek érdekében már most elindultak az ehhez szükséges folyamatok.

Az idei szezontól a Ferrari helyett már a Forma-1-be visszatérő Aston Martin színeiben versenyző Sebastian Vettel úgy érzi, van még benne legalább egy világbajnoki cím. A nagyobb kérdés persze az, hogy lesz-e még lehetősége karrierje során a négyszeres világbajnoknak az év végi elsőségért harcolni, hiszen csapata jelenleg nem tartozik azok közé az istállók közé, amelyek önerőből képesek erre. Otmar Szafnauer csapatfőnök terve azonban az, hogy néhány éven belül ez másképp lesz.

Vettel az idén aligha lesz világbajnok az Aston Martinnal, de ez nem azt jelenti, hogy a jövőben se lehetne az Forrás: Motorsport Images/Mark Sutton

„A Ferrarival összehasonlítva a csapat nyilvánvalóan nagyon kicsi, ami részben annak a ténynek tudható be, hogy nem mi építjük a motort. A másik része pedig annak, hogy jelenleg is növekszik, ami pont ellentétes azzal, ami a legtöbb topcsapatra igaz, köztük arra, amelyiknél korábban versenyeztem" – nyilatkozta Vettel, utalva arra, hogy a nagyoknak a költségplafon bevezetése miatt csökkenteni kellett a méretükön, miközben az Aston Martinnál épp bővítés zajlik, mivel ők korábban annyival kisebbek voltak.

„Az utóbbi években az embernek Mercedesben kellett ülnie ahhoz, hogy igazán harcban lehessen a világbajnoki címért. A Ferrarival olykor közel kerültünk, de annyira sosem közel, hogy beleszólásunk legyen az utolsó versenyeken" – összegezte Vettel az elmúlt szezonokat.

A 2022-es szabályváltozások azonban lehetőséget teremthetnek a mezőny kiegyenlítettebbé tételére, a költségplafonnak köszönhetően pedig

a következő években eltűnhet a jelenlegi nagycsapatok és középcsapatok közötti szakadék, így akár az Aston Martin is harcban lehet majd a világbajnoki címekért. A terv legalábbis mindenképpen ez.

„Sokkal könnyebb mondani, hogy világbajnoki címért fogunk harcolni és meg fogjuk nyerni azt, mint megtenni – mondta Szafnauer. – Két dolognak kell történnie ehhez. Az első, hogy kell egy jó terv, amellyel nekivágunk és világbajnoki kihívókká válunk, a második pedig, hogy végre kell hajtani ezt a tervet. Jelenleg a tervezési fázis közepén tartunk, a kivitelezés pedig egyértelműen bele fog telni némi időbe. Mások is mondták már azt a Forma-1-ben, hogy három-öt évre van szükségük ehhez, és mi sem vagyunk ez alól kivételek."

Lawrence Stroll szerepvállalása és az Aston Martin beszállása idővel az élmezőnybe emelheti az istállót Forrás: Motorsport Images/Glenn Dunbar

Azzal, hogy korábban tulajdonosváltáson esett át, az idén pedig az Aston Martin gyári csapata lett, jelentősen nőttek a silverstone-i gárda anyagi lehetőségei, ami egy új gyár építésében is megnyilvánul. „Tavaly megterveztük az új gyárat új infrastruktúrával, hogy mindannyian egy fedél alatt legyünk és növekedjen a csapat. Ennek a végrehajtása már elkezdődött Silverstone-ban, 2022 vége felé pedig beköltözhetünk az új gyárba, amelyben a legkorszerűbb eszközökre van szükségünk, amelyek segítenek megtervezni és fejleszteni egy olyan autót, amely képes a világbajnoki címért harcolni.

– jósolt a csapatfőnök, aki elmondta, már most nagyjából 20-25%-kal nagyobb a csapat, mint a korábbi években, és elsősorban olyan emberekkel bővítenek, akiknek közvetlen ráhatása van az autó teljesítményére.

Ami az idei szezont illeti, a csapat szeretné megkaparintani a tavaly az utolsó versenyen elszalasztott konstruktőri harmadik helyet, Szafnauer szerint ez azonban nem lesz könnyű, miután a mögöttük levő istállók is a nyakukra nőhetnek.

Az idén a harmadik helyet célozzák meg Forrás: Motorsport Images/Glenn Dunbar

„Vakmerőség lenne csak előre tekinteni és nem aggódni azok miatt, akik tavaly mögöttünk végeztek. Jó munkát kell végeznünk, mivel a középmezőny versenyképessége folyamatosan növekszik és minden sokkal nehezebb lesz.

A Renault mögött ott áll egy autógyár, Alonso érkezésével ellenük sem lesz egyszerű. Nagyon-nagyon nehéz lesz a középmezőny elején végezni" – ecsetelte a csapatfőnök, aki természetesen ezzel egyidőben szeretné, ha csökkenteni tudnák a távolságot a Mercedeshez és a Red Bullhoz képest.