A koronavírus miatt egy évvel biztosan tovább marad az F1 jelenlegi gumiszállítója

Forma-2, Pirelli gumik 2020
AUTODROMO NAZIONALE MONZA, ITALY - SEPTEMBER 07: New 18 inch Pirelli tyers for 2010 during the Italian GP at Autodromo Nazionale Monza on September 07, 2019 in Autodromo Nazionale Monza, Italy. (Photo by Steven Tee / LAT Images)
Vágólapra másolva!
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) és az F1 javaslatára egy évvel szerződést hosszabbított a Forma-1 hivatalos gumiszállítója, így 2024 végéig biztosan Pirelli abroncsokat használnak a mezőny tagjai.

Eredetileg 2023 végéig szólt a Forma-1-nek 2011 óta kizárólagos partnerként gumikat szállító Pirelli jelenlegi, 2020-tól érvényes szerződése, a koronavírus-járvány miatt az F1 azonban tavaly elhalasztotta a 2021-re tervezett technikai reformokat, amelyekkel együtt a 18 colos kerekek bevezetése is tolódott. A sportág irányítói ezért most úgy döntöttek, hogy egy évvel, 2024 végéig meghosszabbítják a Pirelli kontraktusát.

A Pirelli az idén még 13 colos gumikkal látja el a mezőnyt Forrás: Dominic Fraser/Dominic Fraser

A korábbi évekkel ellentétben az előző tender eleve négy évre szólt három helyett a 2021-ben bevezetni szándékozott 18 colos kerekek miatt, hogy a győztesnek három éve legyen behozni az új fejlesztésbe fektetett költségeket. Végül a Pirelli felülkerekedett a Hankookon, így maradt az F1 hivatalos gumiszállítója, viszont a 18 colos kerekek bevezetését elhalasztották, így a jelenlegi szerződés szerint csak két évig lett volna biztosított, hogy azokat az olasz cég szállíthatja.

Jean Todt FIA-elnök szerint így az volt az egyetlen logikus lépés, hogy egy évvel meghosszabbítják a Pirelli szerződését.

„Szeretném megköszönni a Forma-1-nek és a Pirellinek az együttműködését, rugalmasságát és elkötelezettségét a sportágunk iránt ebben a nehéz időszakban – olvashatóak Todt szavai a hosszabbításról szóló közleményben. – A Covid-19 jelentős kihívások elé állított minket az üzlet minden aspektusában, de értelmes, pragmatikus módon összedolgozva képesek voltunk biztosítani, hogy ne csökkenjen a Forma-1 hosszú távú ereje és stabilitása.

miközben továbbra is a legmagasabb szinten teljesítő gumikat szolgáltat. Ennek, valamint a szabályok járvány miatti szükséges halasztásának fényében az volt az egyetlen logikus döntés a gumiszállító szerződésének meghosszabbítása volt."

A Pirelli 18 colos prototípusa egy 2019-es Ferrarin Forrás: Pirelli

„A járvány világszerte zavart okozott, erre pedig a Forma-1 sem volt immunis – ezek már Stefano Domenicalinak, az F1 elnök-vezérigazgatójának szavai. – Emiatt tavaly megtettük a szükséges intézkedéseket, és egy évvel eltoltuk a szabályváltozásokat 2022-re. Nagyon büszkék vagyunk a partneri kapcsolatunkra a Pirellivel, és hálásak vagyunk nekik, hogy konstruktívan álltak hozzá ehhez a változáshoz. A Pirelli nagyon is tisztában van a gumik F1-ben betöltött stratégiai szerepével. Tudjuk, hogy nagyon keményen dolgoznak azon, hogy a termékeik a legjobb egyensúlyt képviseljék a teljesítmény és megbízhatóság terén az új technikai környezetben. Várjuk a 2021-es szezon kezdetét és mindannyian izgatottak vagyunk az új autók és 18 colos gumik miatt, amelyek majd 2022-ben érkeznek."

„A motorsport világának is szembe kellett néznie a koronavírus-járvány miatti nehézségekkel, de az FIA és az FOM elképesztő munkát végzett azzal, hogy 2020-ban 17 futamos világbajnokságot hozott tető alá.

– nyilatkozta Marco Tronchetti Prover, a Pirelli elnöke. – A Pirelli több mint 70 éve, a legelső verseny óta a Forma-1 mellett van, a vállalat pedig továbbra is befektetet a legmagasabb szintű technológiai kutatásokba és fejlesztésekbe, miként azt a 18 colos kerekek jövő évi bevezetése is mutatja. A motorsport a DNS-ünk részét képezi, a Forma-1 pedig egy nyílt laboratórium, ami lehetővé teszi, hogy a pályán megszerzett tudást az utcai gumijainknál alkalmazzuk, kezdve az extrán magas teljesítményű gumikkal, amelyek a világ legnagyobb presztízsű autóin vannak jelen."

A Pirelli az idén nagyszabású tesztsorozatot bonyolít a 2022-es átállásra való felkészülés jegyében, amelyet februárban a Ferrarival már meg is kezdett, a folytatásban pedig a legtöbb istálló részt vesz benne.